חדשות בארץ

עוצמה יהודית הודיעה על פרישתה מאיחוד מפלגות הימין

במכתב חריף ששלח איתמר בן גביר לרב רפי פרץ, הוא הודיע על החלטתה של עוצמה יהודית לפרק את השותפות עם הבית היהודי: "אנו פועלים למען חיבורים אחרים שיחזקו את הכוח של הימין בבחירות הקרובות"

הרב פרץ ובן גביר (צילומים: יוסי זליגר, פלאש 90)הרב פרץ ובן גביר (צילומים: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

שברה את הכלים: מפלגת עוצמה יהודית הודיעה ליו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, כי היא פורשת מחברותה באיחוד מפלגות הימין, הרשימה אליה הצטרפה לקראת הבחירות הקודמות בהסכם שכלל את הבית היהודי והאיחוד הלאומי. כך פורסם הבוקר (שלישי) לראשונה על ידי עמיחי אתאלי ב"ידיעות אחרונות".

פרישתה של עוצמה יהודית באה תוך הטחת האשמות חריפות בבית היהודי ובעומד בראשו. במכתב ששלח עורך הדין איתמר בן גביר, איש עוצמה יהודית, לרב פרץ, נאמר: "לצערנו, במהלך כל החודשים האחרונים לא זכינו ליחס הוגן, וההתנהלות שלך ושל גורמים בבית היהודי הייתה כמי שמשתמשים וזורקים את עוצמה יהודית".

"כפי שאתה יודע היטב, וכפי שהכרזת בעצמך בשידור, החיבור בינינו הביא לניצחון בבחירות –  שאלמלא התנהלות ליברמן היה מאפשר הקמת ממשלת ימין", ציין בן גביר. "חרף העובדה שיותר משבעים אלף מצביעים של עוצמה יהודית הצביעו לאיחוד מפלגות הימין, לאורך כל החודשים האחרונים ההתנהלות של גורמים בבית היהודי הייתה מחפירה".

 

סמוטריץ': "לאשרר את ההסכם – אחרת הציבור לא יסלח לנו"

כזכור, ההסכם לריצה משותפת במסגרת איחוד מפלגות הימין הושג בחודש פברואר, לאחר משא ומתן ארוך ולחץ כבד שהפעיל ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת מתוך מטרה למנוע איבוד קולות בבחירות למחנה הימין. אלא שלדברי בן גביר, בבית היהודי פעלו מאחורי הקלעים נגד עוצמה יהודית ולא קיימו את ההסכם עמה: "בתחילה היו גורמים שהודיעו כי לא יקיימו את החוק הנורווגי ויפרו את ההסכם. לאחר מכן עדכנו אותם גורמים כי 'יואילו בטובם' לקיים את החוק אך כספי המפלגה של עוצמה יהודית יישללו לטובת הבית היהודי – צעד שמעבר להיותו בלתי חוקי, גם אינו מוסרי בעליל".

"כאשר נקבע שיש בחירות, התחלתם בתדרוכים נגד עוצמה יהודית. אפילו סירבתם לשבת ביחד ולבחון אפשרות איך לקיים את ההבטחות שלכם, אף לאחר שאתה כבר נבחרת לשר. כך לא מתנהגים עם שותפים, כך לא אומרים תודה, וכשר חינוך אתה יודע שההגדרה המדויקת להתנהלות זו היא כפיות טובה", הוסיף בן גביר.

המתח בין אנשי עוצמה יהודית לבית היהודי גבר בשבוע שעבר, עם הודעתו של נתניהו על מינויים של הרב פרץ ויו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', לשרי החינוך והתחבורה. בעוצמה יהודית דרשו כי השניים יתפטרו מהכנסת כדי לאפשר לבן גביר – שהוצב במקום ה- 7 ברשימה המשותפת – להיכנס לכנסת.

"כפי שאתה יודע", סיכם בן גביר את מכתבו לרב פרץ, "שכבנו על הגדר למען החיבור, נדחקנו למקומות לא ריאליים וקיבלנו הרבה פחות ממה שמגיע לנו. עשינו זאת בשל האחריות הציבורית, אך כנראה שהאצילות שלנו הביאה אצלכם לפרשנות שגויה, לפיה ניתן להמשיך לדרוך על עוצמה יהודית. בנסיבות אלה לא נוכל לשמש עוד כמקפצה עבור הבית היהודי, ואנו פועלים למען חיבורים אחרים שיחזקו את הכוח של הימין בבחירות הקרובות".

הודעתה של עוצמה יהודית באה בצל הקמפיין שהושק בימים האחרונים על ידי האיחוד הלאומי, בקריאה לאיחוד מהיר של השורות בימין הדתי. סמוטריץ' קרא הבוקר לרב פרץ ולבן גביר "להיפגש עוד היום, בלי צוותי משא ומתן מיותרים, בלי פוליטיקה קטנה ובלי כיפופי ידיים, ולאשרר עוד היום את ההסכם שלנו ככתבו וכלשונו. אחרת הציבור לא יסלח לנו".

תגיות:הבית היהודיאיתמר בן גבירבחירות 2019הרב רפי פרץעוצמה יהודית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה