חדשות בארץ

אושר: תקציב של 84 מיליון שקל לשיקום היישובים שנשרפו

חודש עבר מאז גל השרפות שכילה לחלוטין את יישוב מבוא מודיעים, וגרם נזק רב לקיבוץ הראל – אבל במשטרה ובמערך הכיבוי עדיין לא הגישו את מסקנות החקירה. בעקבות הקיצוץ הרוחבי שאושרה היום, הקצתה הממשלה תקציב של עשרות מיליונים ליישובי סובב ירושלים

ממראות מבוא מודיעים לאחר שרפת הענק (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ממראות מבוא מודיעים לאחר שרפת הענק (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בעקבות הנזק הכבד שנגרם בגל השרפות לפני כחודש, הממשלה אישרה היום (שני) הקצאה של 84 מיליון שקלים לשיקום מבוא מודיעים וקיבוץ הראל. נקבע כי תוקם ועדת היגוי שתקבע את הקריטריונים לחלוקת הכספים, ואשר כבר בתוך 21 יום תגיש את מסקנותיה לממשלה. ההקצאה התאפשרה בעקבות הקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה שאושר היום.

ההודעה על הקצאת עשרות המיליונים, מצטרפת להקצאה בתחילת החודש של 4.5 מיליון שקלים, לרשויות חבל מודיעין, עבור כיסוי הוצאות מיידיות בעקבות הפינוי ההמוני ואכלוס התושבים במקומות אחרים. מיד לאחר ההודעה בתחילת החודש, החלו במשרד הממשלה והאוצר בעבודת מטה שהביאה היום, כאמור, על ההחלטה להקצות את תקציב העתק לשיקום.

רוב הכספים ינותבו ליישוב מבוא מודיעים שניזוק ברמה בלתי-הפיכה, לצד יישובים סובבי ירושלים שניזוקו בדרגות חומרה שונות. ההקצאה כוללת כיסוי הוצאות על הפעלת תכניות חירום, שיקום תשתיות, החי והצומח. בנוסף, התקציב ישמש למתן פתרון זמני למגורים, לתושבים שביתם נשרף ואינם יכולים לשוב לביתם. לתושבים יוצעו שתי אופציות: מגורים בסמוך יישוב בתוך אתר קרווליות. או מענק סיוע בשכר הדירה לתושבים שיסרבו לגור בקרוויליות.  

"זה מראה שיש רצון של הממשלה לעזור, אבל השאלה היא איך ינתבו את הכסף בין הצרכים ומאיזו פרה יחלבו את החלב", קבל היום יו"ר ועד היישוב מבוא מודיעים, אלנתן גולומב. "אנחנו מסכימים לוועדת היגוי ולחלוקה נכונה של הכספים, כל עוד היא מוגבלת לזמן מסוים בו יגיעו לתשובות. יש לנו עדיין תהיות. אנחנו לא רוצים להיכנס למקום זמני בלי פתרון קבע, כי אם זה ככה זה פשוט לא ייגמר. אנחנו ניתקע שם שנים רבות". מטעם היישוב נמסר: "אנו מודים בראש ובראשונה לראש מועצת חבל מודיעין שמעון סוסן שהוביל, לשר האוצר משה כחלון, שר הפנים אריה דרעי, משרד ראש הממשלה ושאר חברי הממשלה על ההחלטה".

נציין כי לא ברור עד כמה יועיל הסיוע, זאת לנוכח המורכבות המשפטית של חלק גדול מהמבנים במבוא מודיעים, למעשה כלל אינם חוקיים. בנוסף, חלק ניכר מהבתים ביישוב לא היו מבוטחים – עובדה שמטילה צל גדול על תקציב הענק שהעניקה הממשלה. לצד זאת, עדיין לא ברור ממה נגרמו השרפות, וחודש מאז גל השרפות הנורא, במשטרה וכיבוי האש לא מסרו מהן נסיבות האירוע. יש לציין כי אם ייקבע כי מדובר באירוע לאומני, יזכו התושבים אף בפיצוי של מס רכוש. בעקבות כך, גורמים ביישוב מטיחים במשטרה כי היא "גוררת רגליים", ולא ממהרת לקבוע אן מדובר באירוע על רקע לאומני.

תגיות:מבוא מודיעיןקיבוץ הראלשרפותמשטרת ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה