חדשות בארץ

נתניהו ובולטון סיירו בבקעה: "בכל הסכם שלום – נוכחות ישראל כאן חייבת להימשך"

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר בבקעת הירדן עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון, וטס עמו מעל מרחב ירושלים וגדר הביטחון. בהתייחסו לעסקת המאה, אמר נתניהו: "אינני יכול להבין כיצד הפלסטינים שללו את התוכנית לפני שאפילו שמעו מה יש בה"

נתניהו ובולטון בבקעת הירדן, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו ובולטון בבקעת הירדן, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו והיועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון, הגיעו היום (ראשון) לסיור בבקעת הירדן. כמו כן, הם ערכו סיור מוסק מעל מרחב ירושלים, גדר הביטחון ובקעת הירדן. אל השניים נלוו היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל, מאיר בן שבת, שגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר, ושגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן. במהלך הסיור בבקעה שמעו נתניהו ובולטון סקירות ביטחוניות, בין היתר מפי מפקד פיקוד מרכז, אלוף נדב פדן.

"בקעת הירדן מספקת לישראל עומק וגובה אסטרטגיים מינימליים הדרושים להגנה על המדינה שלנו", אמר נתניהו בדברים שנשא בבקעה. "הנוכחות שלנו כאן מבטיחה גם יציבות וביטחון לאזור כולו".

"לאלה שאומרים שכדי להגיע לשלום על ישראל לעזוב את בקעת הירדן, אני אומר: זה לא יביא שלום – זה יביא מלחמה וטרור. היינו שם כבר ואיננו רוצים להיות שם שוב", הוסיף ראש הממשלה. "בכל הסכם שלום עתידי עמדתנו תהיה שנוכחותה של ישראל כאן חייבת להימשך, למען ביטחונה של ישראל ולמען ביטחון כולם. אנחנו מאמינים שהשלום קשור לביטחון ותלוי בו. נוכחותנו כאן מבטיחה את הביטחון, ובעקבותיו – מבטיחה שלום".

בהתייחסו לתוכנית השלום של הממשל האמריקני, שפרטיה הכלכליים פורסמו בסוף השבוע, אמר נתניהו: "באופן כללי אומר, שאנחנו נשמע את ההצעה האמריקנית באופן הוגן ופתוח. אינני יכול להבין כיצד הפלסטינים שללו את התוכנית לפני שאפילו שמעו מה יש בה. זו לא הדרך להתקדמות".

בולטון מצדו אמר לנתניהו: "ללא ביטחון אין שלום לטווח ארוך. אני חושב שחבל שאמריקנים רבים אינם יכולים להגיע למקומות כמו אלו, לראות את הגאוגרפיה, להבין את משמעותה וכיצד היא משפיעה על מצבה הביטחוני של ישראל, ועל ידי כך להבין את עמדתה. ככל שנתקדם הלאה, אני יכול להבטיח לך שהנשיא טראמפ יביא בחשבון את החששות שהבעת בבירור במשך השנים".

(צילומים: קובי גדעון, לע"מ)

תגיות:ג'ון בולטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה