חדשות בעולם

"לא הצבתי אולטימטום לאיראן, מוכן למו"מ ללא תנאים"

למרות שביטל את המתקפה על איראן, טראמפ אישר באותם רגעים מתקפת סייבר נרחבת שהביאה לפגיעה במערך הטילים האיראני. טראמפ: מוכן משא ומתן עם איראן ללא תנאים, ומלבד שמשמרות המהפכה ימנעו מלפתח נשק גרעיני

טראמפ (צילום: פלאש 90)טראמפ (צילום: פלאש 90)
אא

לאחר שביטל ברגע האחרון מתקפה על טהראן בעקבות היותה "בלתי מידתית", נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכחיש הערב (ראשון) כי הציב אולטימטום לאיראן, דרך עומאן, לפיה אם לא יתייצבו לשולחן המשא ומתן הוא יתקוף אותם. בראיון לרשת NBC, טראמפ העריך כי איראן חפצה בחזרה למשא ומתן. לדבריו, אם תעשה זאת, אין לו תנאים מוקדמים לכך, זאת מלבד שמשמרות המהפכה ימנעו מלייצר נשק גרעיני.

טראמפ חזר על הצהרתו והבהיר כי הוא "לא מחפש מלחמה". זאת בהמשך לדבריו כי הוא אינו מאמין שטהרן ניסתה לעורר פרובוקציה מכוונת.

בתוך כך, הבוקר דווח בוושינגטון פוסט כי במקביל לביטול המתקפה על טהראן, טראמפ אישר סדרת מתקפות סייבר שפגעה במערך הטילים. לפי הדיווח,  המסתמך על גורם המעורב בפרטים ושני בכירים נוספים בממשל, מתקפות הסייבר הוכנו כבר שבועות לפני יירוט המל"ט האמריקני מעל מצרי הורמוז, כתגובה אפשרית על הפצצת שתי מכליות הנפט במפרץ עומאן, וקודם לכן במפרץ הפרסי.

 

ארצות הברית מכילה את התוקפנות האיראנית, טהראן ממשיכה לדחוק את האמריקנים

אך בעוד ובממשל האמריקני מנמיכים את הטון הלוחמני, בממשלה בטהראן ממשיכים במסרים התקיפים. מוקדם יותר היום אמר נשיא איראן, חסן רוחאני, כי חדירת המל"ט האמריקני לשטחה האווירי של איראן מהווה "התחלה של מתחים חדשים באזור".

לפי הדיווח בסוכנות הידיעות האיראנית הרשמית אירנ"א, בפגישה שערך עם נשיאת האיגוד הבין-פרלמנטרי (IPS), גבריאלה קואבס בארון, האשים רוחאני את ארצות הברית בבריונות ובמדיניות חד-צדדית ומתערבת, שלדבריו גורמות לערעור היציבות האזורית. הנשיא האיראני הוסיף כי הממשל האמריקני נוקט ב"טרור כלכלי", וקרא לקהילה הבינלאומית להגיב בצורה הולמת על "הגישה התוקפנית" של ארצות הברית.

קודם לכן, מפקד בכיר במשמרות המהפכה האיראניים הזהיר את ארצות הברית שלא לעשות טעויות שיסכנו את חיי חייליה המשרתים באזור. הגנרל גולאם עלי רשיד, מפקד בסיס ההגנה האווירית ח'אתם אל-אנביא, אמר בנאום בטהראן כי "על הממשל האמריקני לפעול באחריות ולהימנע מהתנהגות שגויה באזור". הוא הבהיר כי ארצו אינה מעוניינת במלחמה, אבל "במידה ויפרוץ עימות באזור, אף מדינה לא תוכל לשלוט בהיקפו. נגן בעוצמה על האינטרסים של האומה האיראנית נגד כל סוג של איום ותוקפנות". הבכיר האיראני הוסיף: "או שכל האזור ינוע למסלול של יציבות או שהוא יהיה מעורב באי יציבות ובמלחמה, בשל מדיניותה המתערבת של ארצות הברית והפרובוקציות של מדינות ידועות. מילים בלבד אין בהן די כדי למנוע מלחמה, יש צורך בנחישות ובהתנהגות נאותה".

נוסף להצהרות בכירי הממשל, הפרלמנט האיראני הביע היום תמיכה מלאה ביירוט המל"ט האמריקני. בהצהרה של חברי המג'לס, שהוקראה בישיבה פתוחה, נאמר כי "הפלת המל"ט שברה את המשוואה בלוחמה הפסיכולוגית של ארצות הברית נגד איראן. אף כלי טיס תוקפני לא יוכל להיכנס לשמיים של איראן". חברי הפרלמנט קראו לארצות הברית ובעלות בריתה "שלא לחזור על שגיאותיהן מהעבר, ולהכיר בכוחה של איראן".

תגיות:דונלד טראמפההסלמה במפרץאיראןסייבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה