חדשות בארץ

בולטון בארץ: "אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני"

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון, נפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לקראת פסגת היועצים לביטחון לאומי של ישראל, ארצות הברית ורוסיה שתתקיים בירושלים. בולטון הזהיר את איראן שלא לפרש בטעות את ביטול התקיפה האמריקנית כחולשה: "הצבא שלנו מוכן לפעול, והוא הטוב ביותר בעולם"

נתניהו ובולטון, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו ובולטון, היום (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון בולטון, נפגש הבוקר (ראשון) בירושלים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לקראת הפגישה שתיערך ביום שלישי בין היועצים לביטחון לאומי של ישראל, ארצות הברית ורוסיה.

בהצהרה לתקשורת שמסר יחד עם נתניהו לפני תחילת הפגישה, אמר בולטון כי "איראן ממשיכה לנסות ולהשיג נשק גרעיני. היא ממשיכה לחזק את יכולותיה הצבאיות בסוריה ועיראק. היא מספקת מלט"ים, טילים וכלי נשק מתוחכמים אחרים לשליחיה בעיראק, סוריה, לבנון, תימן ואפגניסטן. היא ממשיכה לאיים בתוקפנות נגד ישראל ובעלות בריתנו במפרץ ונגד כוח האדם והנכסים של ארצות הברית ברחבי המזרח התיכון".

על רקע הפלת המל"ט האמריקני על ידי איראן, והוראתו של הנשיא טראמפ על ביטול מתקפת התגובה שתוכננה נגד יעדים איראניים צבאיים, הזהיר בולטון כי "אסור שאיראן, וכל שחקן עוין אחר, יפרשו בטעות את הזהירות ושיקול הדעת של ארצות הברית כחולשה. כפי שהנשיא הצהיר, התקיפה לא בוטלה אלא הושהתה. הצבא שלנו מוכן לפעול, והוא הטוב ביותר בעולם. הסנקציות מכאיבות, ונוספות יוטלו מחר. אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני – לא נגד ארצות הברית ולא נגד העולם".

 

נתניהו: התוקפנות האיראנית גברה מיד לאחר הסכם הגרעין

נתניהו, שקידם בברכה את פניו של הבכיר האמריקני, הביע בדבריו תמיכה במדיניות הסנקציות של הממשל האמריקני נגד טהראן: "איראן מנהלת זה זמן רב קמפיין של תוקפנות וטרור ברחבי האזור – בעיראק, סוריה, לבנון, תימן ועוד מקומות. כשהסנקציות נגד איראן הוסרו לפני מספר שנים, כחלק מעסקת הגרעין, ועשרות מיליארדי דולרים החלו לזרום לתוך הכספות האיראניות, התוקפנות של איראן גדלה באופן דרמטי. תומכי ההסכם טענו שהזרמת כמויות עצומות של מזומנים לכלכלה האיראנית תוביל להתמתנותה של איראן. הם טענו שאיראן תתחיל למקד את מאמציה פנימה ותתחיל לפעול לבניית אומה. אך למעשה קרה בדיוק ההיפך. איראן השתמשה באותם מאות מיליוני דולרים למימון בנייתה של אימפריה, לא של אומה. מדובר למעשה ברמיסה והשתלטות על מדינה אחר מדינה במזרח התיכון. אלה שטוענים שהתוקפנות האיראנית החלה רק אחרי הצעדים האחרונים לא חיים על כדור הארץ. זהו שקר מוחלט".

ראש הממשלה הוסיף כי התוקפנות של איראן באה לידי ביטוי "במאמציה הגוברים להקים בסיסים צבאיים בסוריה, במאמציה הגוברים לספק נשק מתוחכם לחיזבאללה ובתמיכתה הכספית הגוברת בשלוחות טרור כמו חיזבאללה, חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני. את העלייה הזאת, שהתחוללה מיד אחרי העסקה עם הסרת הסנקציות, אנחנו בישראל ראינו מיד בפיצוץ של טרור ותוקפנות. שכנותינו הערביות ראו בדיוק את אותו הדבר. הן ראו את התוקפנות האיראנית ואת תמיכתה המוגברת של איראן בארגוני טרור שמאיימים עליהן, החל מהמיליציות השיעיות בעיראק וכלה בחות'ים בתימן".

"אלה שמתארים את הפעולות האחרונות ככאלה שפתחו 'קן צרעות' כביכול, חיים על כוכב אחר. למעשה, הדבר היחיד שהשתנה עבור אלה מאיתנו שחיים במזרח התיכון, הוא לא שאיראן תוקפת את שכנותיה או נוקטת בצעדי תוקפנות פרועים. מה שחדש הוא שעכשיו, בזכות סנקציות אמריקניות משתקות, איראן מתמודדת עם לחץ כלכלי חסר תקדים כתוצאה מתוקפנותה. לכן שמחתי לשמוע את הנשיא טראמפ מבהיר אתמול שהלחץ יימשך ואף יגבר", הוסיף נתניהו.

תגיות:איראןג'ון בולטון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה