חדשות בעולם

מלחמת איראן-ארצות הברית? טראמפ: "בקרוב תגלו"

לאחר הפלת מל"ט הריגול האמריקני והתרברבות טהראן, וושינגטון נחושה לנקוט בצעדים חריפים נגד איראן. במקביל, פוטין מאיים על ארצות הברית לבל תנקוט בפעולות שעשויות להוביל "לעלייה באלימות ועלולה להיות בעלת השלכות קטסטרופליות לאזור"

צבא ארצות הברית (צילום: שאטרסטוק)צבא ארצות הברית (צילום: שאטרסטוק)
אא

בעקבות הפלת המל"ט האמריקני על ידי איראן, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הערב (חמישי) כי "איראן עשתה טעות גדולה מאוד!". מאוחר יותר, כאשר נשאל האם ארצות הברית תתקוף את איראן, אמר כי "תגלו בקרוב". במקביל, טראמפ יקיים פגישת חירום עם יועציו, בה ידונו בפעולות שינקוט הממשל כנגד איראן.

אחר הצהריים הזהיר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין את וושינגטון, כי אם תעז להפעיל כוח נגד טהראן יהיו לכך השלכות קטסטרופליות לאזור. פוטין שב על ההצהרות לפיהן בניגוד לעמדת הבית הלבן, איראן מכבדת את התחייבויותיה בהסכם הגרעין. לדבריו, הסנקציות האמריקניות על איראן הינן חסרות בסיס.

העימות בין מוסקבה לוושינגטון החל הבוקר, עם הודעת סוכנות הידיעות האיראנית על יירוטו של מל"ט ריגול של הצבא האמריקני ששוהה באזור. לטענת טהראן, המל"ט חדר לתוך השטח האווירי שלה כאשר טס מעל מחוז הורמוזגאן שבדרום המדינה. צבא ארצות הברית אישר את הדיווח אך הכחיש בתוקף את הטענה כי הפרו את ריבונות איראן, ואמרו כי המטוס הופל מעל מצר הורמוז – בשטח הבינלאומי. ב"פוקס ניוז" אף נטען כי בוצע ניסיון איראני כושל להפיל מל"ט נוסף.

בטהראן התרברבו על הפלת המל"ט האמריקני, ומפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, אמר כי הפעולה מהווה "מסר ברור" לממשל בוושינגטון. במשרד החוץ של הרפובליקה גינו את "ההפרה של המרחב האווירי" שלה, ומסרו כי איראן תגיב בעוצמה על "הפרובוקציה" של ארצות הברית.

"הגבולות שלנו הם קו אדום ואנחנו נגיב בעוצמה על כל תוקפנות", אמר סלאמי. "אירן לא מעוניינת במלחמה עם אף אומה, אבל אנחנו מוכנים להגן על אירן". לטענת הצבא האיראני, כלי הטיס שיורט עסק בריגול. בהודעה הוסיפו כי המל"ט ברשותה, וחלקיו פורקו והועברו לבדיקה.

בתוך כך, שר החוץ של סעודיה, עדל אל-ג'ובייר, איים כי אם טהראן תממש את איומה ותנעל את את מצרי הורמוז מפני העברה של סחורות בינלאומיות, הדבר יוביל לתגובה "מאוד מאוד חזקה". בדבריו, חזר הבכיר הסעודי על עמדת ארצות הברית, בריטניה ובעלות ברית נוספות במפרץ, כי טהראן אחראית לתקיפת שתי מכליות הנפט במפרץ עומאן בשבוע שעבר.

שר החוץ הסעודי הדגיש כי פניה של ארצו לא למלחמה עם איראן, אך הבהיר כי לא תהסס לעשות זאת כדי לבלום את התנהגותה האגרסיבית של טהראן.

(עודכן: 19:23)

תגיות:איראןולדימיר פוטיןדונלד טראמפההסלמה במפרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה