חוה שמילוביץ'

איך לעבור כל ניסיון (לאור גישת הטיפול התורני המרפא)?

עזור לי לזכור שרק אם אכיר בעצמי את כוחותי, ואדע מהם, אז הם יתגלו ויצאו החוצה לעיני כל בבחינת "כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

היום אני רוצה לגעת בכלי חשוב מאוד (כלי - הכוונה לעצה), שעוזר לי לעבור כל ניסיון בתחושת יציבות פנימית, בתחושת קרקע. כלי שנותן כוח, שעוזר לי להרגיש שאני מסוגלת!

הרבה פעמים, כאשר אנו נמצאות בתוך ניסיון קשה ואפילו קל, מתגנבת למוחנו המחשבה: "אין לי כוח לסבול את זה", "אין לי כוח לעבור את זה", "לא רוצה לעבור את זה" ועוד ועוד (כל אחת מוזמנת עכשיו להציף את המשפטים האישיים שלה - כדי להשתחרר מהם).

מחשבות אלו מייצגות את ההתנגדות הפנימית הרגשית שלנו לעבור את הניסיון שאנו עוברות. התנגדות זו יוצרת כאב רב, והמון רגשות שליליים. חלק גדול מתוכנו, ובמיוחד החלק המודע, לא רוצה באמת לחוות את הניסיון הזה, לא רוצה להיות בתוכו, מסיבות פשוטות והגיוניות מאוד: כי זה אף פעם לא נוח, לא קל ולא נעים (במישור הפיסי-מוחשי).

התשובות והפתרונות להתנגדות, לכאב ולחוסר אונים-לא ימצאו ברובד הפיסי, וחבל להשקיע את רוב המאמצים שם (אלא אם כן אפשר באמת למנוע את הניסיון).

אני רוצה להתבונן איתכן על המחשבות האלו, ולשים לב שבאותה תקופה או רגע של ניסיון אנו ממש מאמינות למחשבות האלו, שמשכנעות אותנו שאין לנו כוח, ואז מה שקורה ברובד הפיסי - שבאמת אין לנו כוח. אנו מרגישות חסרות אונים, אבודות, בודדות מול הניסיון.

כשאנו מחפשות את הפתרון ברובד הרוחני-תורני, יש לנו מענה נפלא שמקורו בחומש בהקשר לחטא המרגלים. הבעיה היא שחשבנו גם אז שאין לנו כוח להתמודד עם ארץ שכזו, עם ענקים כאלו, עם פירות גדולים כאלו, זה לא בשבילנו!

התביעה על המרגלים (ועל כל העם שהאמינו) - למה אתם מחשבים את חישוב גאולתכם על פי טבע? מדוע לא עליתם לרובד הנשמתי? לרובד העל טבעי? למה אתם מתנתקים את כוחכם מהמקור? מהבורא? הרי הקב"ה כל הזמן אתכם, אתם מוקפים בניסים! ולא צריך להיות לכם שום כוח - הוא יתן את כל הכוח! הוא המקור לכל הכוח שהיה לכם, שיש לכם ושיהיה לכם בכל זמן ומקום! הכוח לא צריך להיות ממני, אני הרי לא המקור! (מי שמעיינת בדבר, תוכל להבין שזה ביטוי מאוד עמוק לגאווה, שהיא ניתוק הכוחות מהבורא).

חוסר האמונה בעצמנו יצר את החטא הנוראי שבגללו אנו עוד בגלות ארוכה, ועדיין כל יום צריכים לתקן אותו.

התורה, וספרי פנימיות התורה, מלמדים את הכלל הרוחני שתמיד כדאי לזכור ולהפנים כל פעם מחדש: עם כל ניסיון שנשלח לך מהשמיים - נשלחים לך הכוחות המיוחדים והמדויקים לעמוד בו. אם כך, בזמן הניסיון עצמו, העבודה שלנו היא:

1. להיפתח לכוחות החדשים שנשלחים אלינו מן השמיים.

2.להאמין בקיומם, לגלות אותם!

3.להשתמש בהם!

תחילת הגאולה הפרטית של כל אחת היא ברגע שהיא תהיה מוכנה להרפות מהתנגדות לניסיון, מהרצון להדוף אותו מחייה (מה שלא מצליח בד"כ) ובאמת להיפתח לכוחות חדשים שאיננו מכירות בעצם מהעבר, מאחר שאף פעם לא עברנו ניסיון כזה בדיוק -גם לא היו לנו כוחות כאלו בדיוק! לכן הכי חשוב להיפתח לכוחות על טבעיים שמושפעים עלינו משמיים להתמודד!

אחרי שניפתח אליהם, אפילו רק ברובד המחשבתי - נאמין בקיומם, ונתחיל לגלות ולזהות את הכוחות האלו בתוכנו. בשלב הזה מרגישים כמו מעיין אינסופי פנימי של כוחות שנובע, שמקור מימיו הוא הבורא יתברך (ולא אני). זה קורה רק כשאנו מתחברות לרובד הנשמתי שבתוכנו (מה שנלמד לעומק בסדנא).

ואז, פתאום נגלה תגלית מרגשת וחדשה – כן, יש לנו כוח להתמודד! כוחות חדשים שלא ידעתי כל קיומם! אני מתחילה להכיר את הכוחות הגנוזים בי דווקא בעקבות הניסיון! אפשר להרגיש את הזכות להיות מעיין נובע של כוחות נפלאים ומגוונים! אחרי כל זה, פשוט מאוד להתחיל להשתמש בכוחות הללו וכך לעבור את הניסיון בחיבור לקב"ה שנמצא עמוק בתוכך! בחיבור לנשמה היקרה שבתוכה אוצרות ושפע עצום, רק שהיה נסתר ממך עד כה, ועתה הוא גלוי!

הדעת הזו היא הגואלת אותי כשאני מול ניסיון, היא זו שנותנת לי יציבות עמוקה, קרקע תחת הרגליים וכוח להתמודד.

אני מזמינה כל אחת לקחת איתי חלק במסע העמוק לגילוי הכוחות הפנימיים האינסופיים, במסע לחיבור לנשמתך שהיא ממש חלק מהבורא שנמצא בך, במסע לגאולה הפרטית שלך, בסדנאות הנמצאות בקמפוס היהודי, כדי לחיות עם התחושה שיש בך כוחות אינסופיים ממש!

 

תפילה מרפאה – הכוח הגנוז בתוכך מול כל ניסיון

זו תפילה שתעזור לך להתחבר שוב ולהאמין בכוח הגנוז בתוכך מול כל ניסיון. לכל אחת מאתינו נשלחים ניסיונות משמיים. ישנם ניסיונות קלים וקטנים, וישנם ניסיונות גדולים וחזקים. בזמן הניסיונות הגדולים אנו חשות חלישות הדעת, ומרגישות חוסר אמונה בעצמנו שנוכל לעמוד בניסיונות שנראים לנו כגדולים עלינו מידי... מתוך חוסר אמון בכוח הנטוע בתוכנו.

האמת האלוקית היא שיש בך כוחות נעלמים למעלה מהטבע לעבור והתגבר על כל הניסיונות של חייך! (שיחות התחזקות לפרשה)

*  *  *

תפילה – הכוח הגנוז בך

אבי הרחמן והמיטיב,

בעומדי לפני ניסיונות חיי הקשים והקלים יותר, הגדולים והקטנים יותר - תזכה אותי שלא אפול ברוחי! שלא אחשב חישובי גאולתי על פי דרך הטבע, שאזכה להאמין שיש בי הרבה יותר כוח ממה שאני מכירה בעצמי!

תאיר עלי מהאור הגנוז שהאיר לאדם הראשון לפני החטא, שאור זה מאיר באופן כזה שכל יחיד ויחיד ראה את כוחותיו הטמירים, ומודע לכוחותיו שאינם מוגבלים, כפי שאדם הראשון ראה שהוא הרבה יותר גבוה מהמלאכים. אך אור זה נגנז, ונעלמה הידיעה הברורה על האור הנפלא שנמצא בתוכנו, והתורה הקדושה היא זו שמאירת עיניים, שמגלה לנו את הטוב הצפון בתוכנו, ומחזקת בתוכנו את הכוחות האדירים וגורמת שיצמחו בפועל מתוכנו.

עזור לי לזכור ולדעת שיש בי הרבה יותר כוחות ממה שאני מכירה וחושבת, לזכור ולדעת שיש בי כוחות לעבור כל ניסיון שיש בחיי, להתקרב אליך ממנו ולחזק את כוח נשמתי. כי הכוחות של עמ"י הם כוחות אדירים למעלה מדרך הטבע, למעלה מכל היגיון! כי לכל יהודי נתת את הכוחות שלך, ואתה תקיף בעל היכולת ובעל הכוחות כולם. כוחות אלוקיים, כוחות נשגבים, כוחות טמירים מצויים בי בלי שמץ השגה, והכוחות של הנשמה הם בלי גבול ובלי סוף!

עזור לי לזכור שרק אם אכיר בעצמי את כוחותי, ואדע מהם, אז הם יתגלו ויצאו החוצה לעיני כל בבחינת "כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך".

וכל הניסיונות של חיינו נובעים מאותו פגם המרגלים מאותו הלילה שבכו בכייה של חינם, וכל הצרות בגשמיות והרוחניות, כל החורבנות באים מהתביעה שיהודי לא מכיר את הכוחות הגדולים שלו. וכל הניסיונות והקשיים באים להאיר ולעורר את האמונה שיש בנו כוח, לא כוח משל עצמנו - אלא כוח של אבינו שבשמיים שעומד לרשותנו בכל עת ורגע! ואין קץ, אין גבול לכוח הזה שכל יהודי נושא בתוכו.

עזור לנו להיות מוכנות להכיר בכוחות הללו, לגלות את הכוחות הללו, מתוך כל ניסיון וצרה בחיינו. האמונה בכוחות הגדולים לעמוד בניסיונות חיינו נובעת מהאמונה שאתה, הקב"ה, שלחת אותי לתוך המצב הזה, ואתה מצייד אותי בכוחות המתאימים להתמודד עמו. ואין חביב לפניך, הקב"ה, כשליח המשתלח ונותן נפשו בשליחותו.

זכני לזכור בכל מקרה שאני בשליחות שלך. עזרני להיות שליחה נאמנה שלך, שליחה חביבה, ואהיה שקועה בשליחות שלי.

זכני לקבל את השפע המיוחד של הכוחות שאתה מוריד משמיים במיוחד עבורי, זכני להינצל מהמרגלים הפרטיים שלי, שבתוכי, הצועקים לי "ונהי בעניינו כחגבים", ואזכה למלא את הכוחות שלי לגדל אותם, ולהחליט, לבקש, להתחזק ולזכות לאור הגנוז בתוכי!

עזרני לחיות עם האמת שאתה אבא רחמן וידיד הנפש שלנו, ואומר לכל אחת ואחת מאיתנו: בתי יקירתי, אני אוהב אותך כל כך. וכי יתכן שאני ישלח אותך ויכניס אותך אל תוך מצב, איזה מצב שיהיה, בלי שאני אתן לך את כל הכוחות הנצרכים עבורך?

ולכן אני מבקש ממך ומתחנן אליך, תאמיני בעצמך תאמיני שאני איתך, תתאפקי, תעצרי את עצמך מליפול ברוחך! תחזיקי בי חזק ותתחברי לשליחות המיוחדת ששלחתי אותך. תוכלי לבצע את השליחות בכוחי!

אני נותן בך כוח גדול של אמונה, אני נותן בך כוח גדול של ביטחון. אני שולח לך חיבוק שיטעין אותך באהבה, אני מרעיף עליך מאינסוף סבלנותי, אני עוטף אותך באינסוף שלוותי. כל כוח שאת צריכה עומד לרשותך ממני.

אוהב אותך אהבה עוצמתית, יציבה, נצחית ואינסופית!

אביך, ידיד נפשך, בורא נשמתך.

                                    

לתגובות havao20@gmail.com

תגיות:חוה שמילוביץ'תפילהניסיונות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה