חדשות בארץ

נתניהו על דברי שביט: אין גבול להתנשאות של השמאל

התבטאותו של ראש המוסד לשעבר, שבתי שביט, שאמר כי מצביעי הליכוד הם "חסרי דעת והבנה", חוללו סערה במערכת הפוליטית. בראיון לגלי צה"ל סירב שביט לחזור בו מדבריו

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (חמישי) על דבריו של ראש המוסד לשעבר, שבתי שביט, שכינה את מצביעי הליכוד "אנשים חסרי דעת והבנה".

"הם קראו לנו מנשקי קמעות, 'בוטים' ועכשיו אנחנו 'אנשים חסרי דעת'", כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו. "אין גבול להתנשאות של השמאל על בוחרי הליכוד. התשובה שלנו תגיע בקלפי".

בראיון ל"מעריב", שיתפרסם במלואו מחר, אמר שביט: "המלחמה שלי היא לא עם סמוטריץ’, אלא עם הליכוד בראשות נתניהו. הבוחרים שלו הם אנשים חסרי דעת, חסרי הבנה. הבייס הפוליטי שלו זה אנשים שהסף הנורמטיבי שלהם הוא בגובה דשא".

שביט טען עוד, כי רבים מהמתיישבים המתגוררים מחוץ לגושי ההתיישבות יסכימו להתפנות במידה ויינתנו להם תנאים מתאימים. עם זאת, הוא הוסיף: "אין ספק שביהודה ושומרון יש כוח אמוני, אפילו משיחי, שעבורו הישיבה ביהודה ושומרון היא צו הא-ל. אני בז להם, כי זו לא היהדות האמיתית". בתשובה לשאלה אודות כוחו הפוליטי הגובר של יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', ענה שביט: "אתה מוכן לחיות במדינת ישראל שהוא מתאר? בארץ ישראל של סמוטריץ’ אני לא אשאר דקה".

דבריו של שביט חוללו סערה ברשתות החברתיות ובמערכת הפוליטית. חבר הכנסת עוזי דיין (הליכוד), לשעבר סגן הרמטכ"ל, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "כוכב (שבתאי) שביט (אלה שבאים ונעלמים ברוך השם) שלא מבין שדמוקרטיה = שלטון העם, לא התרגל לכך שההגמוניה עברה מהמתנשאים ל'עמך' ישראל ואמר צרור שטויות המעיד על סף אינטליגנציה בגובה דשא. בשם הליכודניקים חסרי הדעת אבל בעלי הדעה וזכות ההצבעה כמו שלך".

ראש עיריית ירושלים לשעבר, חבר הכנסת ניר ברקת (הליכוד), אמר: "מנסיוני כראש העיר ירושלים וכאזרח במדינת ישראל, למדתי שכשאתה מכבד אנשים עם דעות שונות משלך, אפשר לחיות טוב יותר ביחד, למרות הניגודים. העלבה, הכפשה, התנשאות וזלזול בזולת תמיד משיגים את ההיפך".

חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) הגיב: "שוב האליטות הישנות מגלות בדיוק מה הן חושבות על עם ישראל. מר שביט, אני ליכודניק גאה ואני גאה בכל חבריי ומצביעיי. ההתייחסות שלך למעל מיליון מאזרחי ישראל היא בושה".

חבר הכנסת עמיר פרץ (העבודה) כתב בחשבון הטוויטר שלו: "שבתי, יש לך חלק בבטחון ישראל, אבל להצטרף למועדון ההתנשאות היא לא הדרך. יש לנו מאבק אידיאולוגי מול הימין של סמוטריץ' ונתניהו, ועלינו להוות מגדלור של אור ואחדות לקהלים שלא פתחנו בפניהם את הדלת כדי שירגישו שותפים. אני רוצה להפיל את החומות ולוודא שדווקא הקהלים החדשים יהיו מפתח הניצחון".

הרמטכ"ל לשעבר, חבר הכנסת גבי אשכנזי (כחול לבן), הגיב על דבריו של שביט: "אין מקום לזלזול באזרחים ששמו את קולם בקלפי. ‬‫האמירות הללו לא ראויות ואין להן מקום בשיח, גם אם יש מחלוקות פוליטיות".

 

שביט: מתנצל בפני מי שנפגע – אך לא חוזר בי

בראיון הבוקר לקרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל, אמר שביט כי הוא מתנצל בפני כל מי שנפגע אך סירב לחזור בו מדבריו: "אם מישהו נפגע מהדברים והבין אותם ממקום רע – אני מתנצל התנצלות מפה עד להודעה חדשה. דיברתי על המשוואה של מנהיגות ומוסר, והבעתי את דעתי שאי אפשר לגשר בין שני הניגודים האלה. מי שמצביע עבור מנהיג שהמוסר שלו נמוך – על פי אמות המידה שלי ואמות מידה שצריכות להיות לכל בר בי רב במדינה מתקדמת – אם הוא עושה את ההחלטה הזאת, משהו פגום במוסר שלו עצמו".

שביט הוסיף כי דבריו לא היו גזעניים: "אין פה שום התנשאות. אין לי אינטרס, ואין לי מניעים שלא כשרים לגמרי. אמרתי את הדברים מתוך כאב לב עמוק. אני הייתי האשכנזי הראשון ביחידה בצבא שכולה הייתה של יוצאי ארצות המזרח. אני עד היום נמצא בקשר עם כל החברים האלה. הקדשתי את חיי ללחימה בגזענות. גזענות היא תכונה יותר גרועה ממוסר נמוך".

תגיות:שבתי שביטבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה