חדשות בארץ

הסערה הבאה? ראש המוסד לשעבר נגד מצביעי הליכוד: "חסרי דעת"

בראיון ל"מעריב" אמר ראש המוסד לשעבר, שבתי שביט, כי בוחרי הליכוד הם "אנשים חסרי דעת, חסרי הבנה. הבייס הפוליטי של נתניהו זה אנשים שהסף הנורמטיבי שלהם הוא בגובה דשא"

שביט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שביט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש המוסד לשעבר, שבתי שביט, מתח לא אחת בשנים האחרונות ביקורת נוקבת על מדיניותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בראיון, שיתפרסם במלואו מחר (שישי) ב"מעריב", תקף שביט במילים חריפות את מצביעי הליכוד ויצא נגד אנשים בהתיישבות ביהודה ושומרון, הפועלים לדבריו ממניעים משיחיים.

שביט טען בראיון כי רבים מהמתיישבים המתגוררים מחוץ לגושי ההתיישבות יסכימו להתפנות במידה ויינתנו להם תנאים מתאימים, אך הוסיף: "אין ספק שביהודה ושומרון יש כוח אמוני, אפילו משיחי, שעבורו הישיבה ביהודה ושומרון היא צו הא-ל. אני בז להם, כי זו לא היהדות האמיתית".

בתשובה לשאלה אודות כוחו הפוליטי הגובר של יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', ענה שביט: "אתה מוכן לחיות במדינת ישראל שהוא מתאר? בארץ ישראל של סמוטריץ’ אני לא אשאר דקה".

את עיקר חיציו כיוון ראש המוסד לשעבר נגד נתניהו ונגד הציבור שמצביע לו: "המלחמה שלי היא לא עם סמוטריץ’, אלא עם הליכוד בראשות נתניהו. הבוחרים שלו הם אנשים חסרי דעת, חסרי הבנה. הבייס הפוליטי שלו זה אנשים שהסף הנורמטיבי שלהם הוא בגובה דשא".

שביט, שכיהן כראש המוסד בין השנים 1996-1989, התייחס למערכות היחסים של ישראל ומדינות ערב: "היום כבר מותר לספר שבראשית שנות ה- 90 נפגשתי עם מנהיגים ערבים במזרח התיכון וביקרתי בחלק מהמדינות. תמיד ידענו לנצל מצבים פוליטיים שהיו בהם מפגשי אינטרסים בינינו לבין אותה מדינה ערבית, אבל לא דין מערכת קשרים חשאית כדין הסכם שלום חתום, יחסים דיפלומטיים והסכמי מסחר. אז מה שאפשר לעשות עם ירדן ומצרים, אי אפשר לעשות עם הפלסטינים?".

 

עוזי דיין: "צרור שטויות"

דבריו של שביט עוררו סערה ברשתות החברתיות וגררו תגובות חריפות מצדם של חברי כנסת בליכוד. חבר הכנסת עוזי דיין, לשעבר סגן הרמטכ"ל, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "כוכב (שבתאי) שביט (אלה שבאים ונעלמים ברוך השם) שלא מבין שדמוקרטיה = שלטון העם, לא התרגל לכך שההגמוניה עברה מהמתנשאים ל'עמך' ישראל ואמר צרור שטויות המעיד על סף אינטליגנציה בגובה דשא. בשם הליכודניקים חסרי הדעת אבל בעלי הדעה וזכות ההצבעה כמו שלך".

חבר הכנסת מיקי זוהר הגיב: "צר לי על עוד התבטאות מזלזלת מצד אנשי שמאל כלפי מצביעי הימין, אך זה לא מפתיע אותי משום שהתנשאותם כבר הפכה לעניין שבשגרה. בעזרת השם נמשיך להוביל את המדינה על אפם וחמתם של כל המלעיזים".

ראש עיריית ירושלים לשעבר, חבר הכנסת ניר ברקת, פנה לשביט ואמר: "מנסיוני כראש העיר ירושלים וכאזרח במדינת ישראל, למדתי שכשאתה מכבד אנשים עם דעות שונות משלך, אפשר לחיות טוב יותר ביחד, למרות הניגודים. העלבה, הכפשה, התנשאות וזלזול בזולת תמיד משיגים את ההיפך".

חבר הכנסת דוד ביטן אמר: "שוב האליטות הישנות מגלות בדיוק מה הן חושבות על עם ישראל. מר שביט, אני ליכודניק גאה ואני גאה בכל חבריי ומצביעיי. ההתייחסות שלך למעל מיליון מאזרחי ישראל היא בושה".

(עודכן: 10:30)

תגיות:הליכודשבתי שביט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה