חדשות בארץ

משרד החינוך מגבה את עובד עיריית רמת גן שאסר על נערה לשיר ביום העצמאות

הסערה שהובילה להתפטרותו של מנהל המחלקה לתרבות יהודית, עלתה שלב לאחר שמשרד החינוך הודיע כי הוא מגבה לחלוטין את התנהלותו של עובד עירייה שהוריד מהבמה את הנערה שביקשה לשיר. משרד החינוך: "לא צריכים להתמודד עם טענות דמגוגיות שכאלו"

אירועי יוום העצמאות (צילום: ענת הרמוני, פלאש 90)אירועי יוום העצמאות (צילום: ענת הרמוני, פלאש 90)
אא

לאחר הסערה שהובילה לפיטוריו של עובד עירייה שאסר על נערה לשיר באירועי יום העצמאות לדתיים ברמת גן, במשרד החינוך גיבו אמש (רביעי) את העובד, מנהל המחלקה לתרבות תורנית בעיר, וזאת מנימוקים דתיים. לפי משרד החינוך, העובד, טוביה עזורי, שכיהן כמנהל המחלקה, "פעל כראוי ולדעתנו כך היה צריך לעשות לאור הנתונים בזמן ובמקום".

בהודעה, עליה חתום מנהל האגף לתרבות יהודית, איתיאל בר לוי, נטען כי "הזמן והמקום לא מאפשרים את שירתה של בחורה שביקשה לעלות לבמה ולשיר". בר לוי אף הוסיף ומתח ביקורת חריפה על "קבלני הדעות של מדינת ישראל שזועקים על 'הדרת נשים'", וכתב כי "כלל לא ברור אם צריך להתמודד עם טענות דמגוגיות שכאלו, אך כיוון שיש כאן ניסיון (בהחלט מוצלח, לצערנו) של הכתבת קוד פעולה בכל הארץ, נבהיר חד משמעית, את מה שכל כך ברור לכולנו: היהדות לא מפלה נשים". לפי האגף, "יש קהלים גדולים שנוהגים לשמור על איסור שמיעת קול אישה שרה... אין בין זה לאפליה ולא בדיל של קשר".

"האם לא הגיוני שבנוסף לעשרות במות תרבות לציבור החילוני, תוקם במה אחת לציבור הדתי? היכן חופש הדת, ערך המוזכר במגילת העצמאות?", נשאל בהודעה, ועוד: "על אף שהבחורה הודיע שהיא כלל לא נפגעה מהעניין, החליטו 'לתפוס טרמפ' על הסיפור הלא מעניין הזה ולהכפיש את עזורי, על לא עוול בכפו".

כזכור, בטקס יום העצמאות שנערך לקהל הדתי ברמת גן, עלתה נערה בת 17 לבמה במטרה לשיר, אך הורדה מהבמה על ידי עוזרי שטען כי לנוכח הקהל המשתתף, לא סביר לאפשר את שירתה. סערה שהתעוררה בעקבות זה, הובילה להקמת ועדת חקירה של העירייה, ואשר הובילה להדחתו מהתפקיד.

"על אף שקיבלתי טענות רבות כי יש לפעול נגד ראש העיר מבחינה משפטית, חשוב לי להדגיש שעבודתנו כל השנה היא בשיתוף ראשי הרשויות המקומיות, עובדה המונעת מאיתנו את הצורך לעימות חזיתי מולם", אמר מנהל האגף במשרד החינוך, שציין כי האגף מקפיד להתאים את הופעותיו לפי צרכי הקהל.

בשבוע שעבר נערכה עצרת תפילה וזעקה לביצור חומות השבת בעיר, ונגד הניסיון לפגוע בצביון היהודי של העיר, זאת בעקבות הכרסום המתמשך בקדושת השבת בעיר המעורבת, ובמטרה להתחשב בסטטוס-קוו המכיר בערך השבת, כיום המנוחה השבועי במדינה.

תגיות:שירת נשיםמשרד החינוךדתייםיום העצמאותרמת גן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה