הריון ולידה

לא ייאמן: רשלנות רפואית שכמעט גבתה חיים

"ההיריון לא תקין", כך בישר לה הרופא. אבל רגע לפני ההפלה, הכל השתנה

  • כ"ה אב התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לפני כשנה נכנסתי, ברוך השם, להריון רביעי.

בעלי ואני כמובן שמחנו, והכל היה בסדר. לאחר מספר ימים הייתי בבדיקה ראשונה, לראות שההיריון ברחם והכל תקין. הייתי בערך בשבוע חמישי. אמרו לי שהכל בסדר, ושאחזור בעוד שבועיים לבדוק דופק.

לאחר שבועיים הלכתי למיון, כיוון שהיו לי כאבים. הרופא במיון בדק אותי, ואמר שההיריון נראה בדיוק כמו שהיה נראה לפני שבועיים... לכן לדעתו ההיריון לא תקין. אני, כמובן, התעצבתי מאד, והרופא אמר מיד שיש אפשרות להפיל בגרידה או בכדורים, בלי להגיד לי אפילו לחכות מספר ימים ואז לבדוק שוב. הוא אמר שהוא  יכול לתת לי את הכדורים כבר באותו רגע, אבל אמרתי לו שאני מעדיפה גרידה, כי פחדתי מאוד מהכדורים. קבעתי את הגרידה לעוד יומיים.

היה לנו באותו שבוע אירוע משפחתי, אז ניסיתי להקדים את הגרידה, כדי שאוכל ליהנות באירוע, אבל זה לא הסתדר. אמרו לי בבית החולים שרק אם יש דימום מסיבי, חלילה, עושים גרידה באותו רגע. לבסוף וויתרתי, תודה לאל, וביקשתי מהשם שבעזרת השם לא יכאב לי ואוכל ליהנות באירוע שכל כך חיכינו לו. למחרת האירוע נסעתי לבית החולים לבצע את הגרידה. הגעתי לבית החולים. לפני שנכנסתי למחלקה ביקשתי מהשם שיעשה לי נס, ואז אפרסם אותו. נתנו לי חדר ואמרו לי להמתין לרופאה, כי ביקשתי שיבדקו אותי לפני הגרידה, כמובן. הרופאה הגיעה ובדקה אותי, ואני מסתכלת איתה על המסך - ורואה ממש צורה של עובר ומשהו קטן זז... ישר צעקתי לה "יאאא, מה זה זז? זה דופק?!". היא הייתה בהלם, ואמרה לי "כן, אבל רגע, אני אקרא לעוד רופאה".

הגיעה הרופאה השנייה, ואמרה "כן, הכל תקין, תשחררו אותה הביתה", ואני בכיתי ומיד התקשרתי לבעלי לספר לו. התרגשנו מאוד ושמחנו. שיחררו אותי, כמובן, עם המשך מעקב הריון.

תודה לאבא שבשמיים, לפני שלושה חודשים ילדתי תינוקת בריאה ומקסימה. אני מודה לבורא עולם שהכל התעכב - גם התור לגרידה, וגם שהוא חיזק את דעתי לא לקחת כדורים באותו היום שהייתי במיון, ועל הכל באותם ימים. בנוסף, אני רוצה לספר שבהיותי בחודש שביעי הייתי שוב במיון, כיוון שלא הרגשתי טוב, ופגשתי את הרופא שאמר לי שההיריון לא תקין ושעלי להפיל. הזכרתי לו את המקרה, והוא אמר שהוא זוכר אותי ושהרופאה שבדקה אותי דיברה איתו ואמרה לו "איך אמרת לה להפיל? ההיריון היה תקין לגמרי", ושמאז הוא לא נותן לאף אישה בסיטואציה כמו זו שאני הייתי בה תשובות נחרצות, אלא ממליץ לחכות מספר ימים ולבדוק שוב.

אני שמחה שבורא עולם עשה לי נס, וגם שבזכות הנס הזה ינצלו עוד תינוקות מהפלה שלא לצורך, אמן ואמן.

שוקלת הפלה? מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו.

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

תגיות:הריוןהפלהגולשים מספרים על עצמם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה