חדשות בעולם

במהלך דיון בבית משפט: מת מוחמד מורסי, נשיא מצרים לשעבר

האיש היחיד שנבחר בבחירות דמוקרטיות במצרים, והיחיד שהביא שהצליח להביא למפלתו של הנשיא המיתולוגי מובארק, מת היום במהלך דיון בבית משפט בקהיר. נסיבות מותו עלומות, ולפי אחד הדיווחים הוא אמר לאחרונה כי יש "סכנה לחייו"

הפגנות באיסטנבול למען שחרורו של מורסי (צילום: שאטרסטוק)הפגנות באיסטנבול למען שחרורו של מורסי (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא מצרים לשעבר, מוחמד מורסי, מת היום (שני) במהלך דיון בבית משפט בקהיר - כך דיווחה הטלוויזיה הממלכתית במדינה. מורסי, שכלוא זה מספר שנים, התמוטט ככל הנראה עם נעילת הדיון באחד מתיקי הריגול שבהם הואשם בקשרים עם חמאס.

לפי הדיווח, הנשיא לשעבר, הידוע בשל היותו איש תנועת האחים המוסלמים, התמוטט בעת שיצא מבית המשפט, וזמן קצר לאחר מכן כבר נקבע מותו. נסיבות מותו טרם ברורות ודיווחים סותרים יצאו על כך. לפי הסקיי ניוז בשפה הערבית, מורסי בן ה-67 מת כתוצאה מהתקף לב. לעומת זאת, לפי רשת אל-ערביה הסעודית, במהלך הדיון, מורסי דיבר במשך 25 דקות, כשלאורכם הוא נראה עצבני. ברשת אל-ג'זירה אף טענו כי בחודש שעבר אמר מורסי כי נשקפת "סכנה לחייו".

הראשון לספוד למורסי היה נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן, שפרסם הודעה לפיה הוא "רוצה לבקש את רחמי האלוהים על אחינו מורסי השהיד". ארדואן הוסיף ותקף את הרשויות במצרים: "סיסי האכזר, אשר השתלט על מצרים, הוציא להורג עד כה 50 בני אדם, והמערב תמיד שתק לאחר ההוצאות להורג האלו. אני רוצה להביע את תנחומיי למשפחתו של מורסי ולעם המצרי כולו".

משמר זכויות האדם ספד למותו של מורסי שאותו תיארו כ"נשיא היחיד של מצרים שנבחר בצורה דמוקרטית". לטענתם, "מורסי מת היום בבית המשפט לאחר שבץ. זה נורא, אבל צפוי זאת בשל העובדה שלא ניתן לו טיפול רפואי הולם והוא זכה למעט ביקורים משפחתיים".

בעקבות מות הנשיא האסלאמיסטי, התעורר חשש כבד מפני מהומות שיפרצו, ובמשרד הפנים ובצבא הודיעו על כוננות גבוה.

כזכור, מורסי חולל היסטוריה במצרים כאשר ב-2012 נבחר לנשיא בבחירות דמוקרטיות, זאת לאר שהנשיא הקודם, חוסני מובארק, הופל מכיסאו במהלך המהפכה של האביב הערבי. אולם לא לאורך זמן הצליח לשלוט במנדט הדמוקרטי וכבר שנה לאר מכן, הופל גם כן מכיסאו במחאה הנרחבת נגד תנועת האחים המוסלמים שיזם הצבא בראשות הגנרל דאז עבד אל-פתאח א-סיסי, שלקח את הנשיאות לידיו, ודיכא את אנשי התנועה.

לאחר עליית א-סיסי, מורסי נכלא והואשם במהפכה שהביאה להפלתו של מובארק. ב-2015, הוא הורשע ונשלח למאסר עולם ולעונש מוות. מורסי וחברים אחרים בתנועה הגישו ערעור לבית המשפט הגבוה לערעורים, וב-2016 הורה בית המשפט על עריכת משפט חוזר לו ולחבריו.

תגיות:מוחמד מורסימצריםהאחים המוסלמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה