חדשות בארץ

דיווחים בעזה: הכסף הקטארי נכנס לרצועה, הפלסטינים ירו לעבר כוח צה"ל

מוחמד אל-עמאדי וסגנו נכנסו לרצועה והעבירו 15 מיליון דולר המיועדים לחלוקה לכ- 100 אלף משפחות נזקקות. בעזה דיווחו כי כוח הנדסי של צה"ל שנכנס לשטח הרצועה נתקל באש של אנשי חמאס שאילצה אותו לסגת

חלוקת הכסף הקטארי בעזה, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90)חלוקת הכסף הקטארי בעזה, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח'טיב, פלאש 90)
אא

שליח קטאר לעזה, מוחמד אל-עמאדי, וסגנו ח'אלד אל-חרדאן נכנסו אמש (ראשון) לרצועה עם כספי הסיוע הקטרי בסך 15 מיליון דולר. כך דיווחו מקורות תקשורת פלסטיניים. הכסף הופקד בבנק הדואר בעזה ויחולק במהלך היום לכ- 100 אלף משפחות נזקקות – 100 דולר למשפחה – בפיקוחו של אל-עמאדי. קטאר תעביר 10 מיליון דולר נוספים לישראל, לצורך רכישת דלקים המיועדים להפעלת תחנת הכוח ברצועה. 5 מיליון דולר נוספים יועברו לפרויקטי תעסוקה יזומים של האו"ם ברצועה.

העיתון "ידיעות אחרונות" דיווח הבוקר כי חברת "מקורות" החלה בימים האחרונים בעבודות לשדרוג קו מים מישראל לרצועה. הפרויקט, שעלותו מסתכמת בכמה מיליוני שקלים, מתבצע בשטח המועצה האזורית אשכול, והוא נערך בשיתוף בין "מקורות" ורשות המים. בתום העבודות, שיימשכו מספר ימים, תשופר אספקת המים המתוקים המועברים מישראל לבתיהם של תושבי עזה.

הדיווח על פרויקט המים ההומניטרי מצטרף לדיווח של גל ברגר בכאן חדשות, לפיו קטאר הביעה את נכונותה לממן את הקמתו של קו מתח חדש מישראל לעזה, שיוסיף כ- 100 מגה וואט חשמל לרצועה. על פי הידיעה, מדובר בפרויקט בשווי של עשרות מיליוני שקלים, ומשך הקמתו של הקו תארך כשלוש שנים.

למרות העברת הכסף הקטארי לרצועה, הבוקר בעוטף עזה החל עם דיווח על צרור בלונים עם מטען חשוד שאותר במועצה האזורית אשכול. אתמול פרצו 3 שריפות לפחות בעוטף כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה.

בתוך כך, גורמי תקשורת ברצועה דיווחו הלילה כי אנשי חמאס ירו לעבר כוח הנדסי של צה"ל שנכנס לשטח הרצועה ואילצו אותו לסגת. על פי הדיווחים, התקרית הייתה באזור ח'זאעה, סמוך לגדר המערכת, מזרחית לח'אן יונס.

תגיות:רצועת עזהעוטף עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה