הרבנית חגית שירה

הרב ניסים יגן ידע לענות לכל אחד. דברים לזכרו

געגועים לרב ניסים יגן. יש כל כך הרבה סיפורים של אנשים שהלכו לציון שלו, התפללו ונושעו... כי צדיקים במיתתם קרויים חיים

הרב ניסים יגןהרב ניסים יגן
אא

לפני 22 שנה, בשבת פרשת בהעלותך, הלך לעולמו הרב הצדיק, מזכה הרבים הרב ניסים יגן זיע"א.
הרב היה מגדולי מחזירי התשובה בדורנו, ואחד מגדולי המקימים של תנועת התשובה. 
הרב יגן זצ"ל נתן את כל חייו ומסר את נפשו למען עם ישראל.
מדהים שהרב השיב את נשמתו הטהורה בדיוק בשבת פרשת בהעלותך. הוא היה כולו מנורה. כולו אור ואהבה.
"האם יש מישהו גיבור יותר או חזק יותר מהקדוש ברוך הוא?", כך הוא אמר... והקדוש ברוך הוא, על אף גודלו וגבורתו, אומר לנו: אהבתי אתכם... "אהבתי אתכם אמר השם".
הרב יגן אמר: אם הקדוש ברוך הוא אומר זאת, האם אנחנו צריכים להתבייש בכך? להיפך! זוהי הוכחה על גבורתו של האומר, ולא על חולשתו.
למדתי מהרב את הסוד הזה: לאהוב... ולהגיד את זה!

פעם פגשתי את בנו של הרב, הרב מאיר שליט"א, והוא אמר לי: אבא היה חזק. הגנים שלו היו חזקים, והרופאים אמרו שכל זה שהוא חלה במחלה הארורה הזו - זה רק בגלל שהוא לקח ללב את כל עם ישראל. לא היה אכפת לו לנסוע ולחזור ולנסוע, ובלבד שבעוד בית תהיה מזוזה. שבעוד בית ישמרו טהרה ושבת. הוא נסע כמעט בכל העולם, ובשעה שאנשים ישנו במיטתם בלילה - הוא היה בדרכים.

אחרי שפרסמתי את הטור הזה לראשונה, צלצלה אלי אישה מווינה שקראה את זה והתרגשה כל כך... היא סיפרה לי שלפני 25 שנים הרב יגן הגיע לשבוע בווינה, לסדרת הרצאות. היא הייתה חילונית לגמרי. חברה שכנעה אותה: "בואי לשמוע, יש רב שמדבר יפה...". היא לא רצתה, אבל החברה לא הרפתה, והיא הלכה להרצאה. היא הוקסמה מהרב, הגיעה לכל השיעורים שהרב מסר בווינה, ואחרי השבוע הזה - היא חזרה בתשובה קומפלט... הכל בכל. איזה כוח מיוחד היה לו, לא רק למסור את השיעורים, אלא גם להשפיע כל כך שאנשים פשוט עשו שינויים עם כל החיים שלהם, וזכו. ויש אלפים כאלה...

בפרשת בהעלותך יש שני פסוקים שהם פרשה בפני עצמה. שני פסוקים מיוחדים: "ויהי בנסוע הארון ויאמר משה קומה ה' ויפוצו אויביך וינוסו משנאיך מפניך: ובנוחו יאמר שובה ה' רבבות אלפי ישראל".

אומר הרב פינקוס זצ"ל: "ויהי בנסוע הארון" - התורה הקדושה שבארון צריכה לנסוע... זה לא מספיק שהתורה תהיה רק בישיבות, בכוללים... צריך להגיע לרחוקים. צריך להגיע לקיבוצים. ככה זוכים ל"ויפוצו אויביך".

"ובנוחו" - התורה לא צריכה לנוח, חלילה. אם התורה נחה, הקדוש ברוך הוא מעיר אותנו: "שובה ה' רבבות אלפי ישראל"... תשיבו לי את הבנים.

זה היה הרב. לא נח לרגע. נוסע עם הארון והתורה בכל פינה בעולם. הוא ידע לענות לכל אחד את התשובה המדויקת, להיות תקיף כשצריך.

פעם אחת הגיעה אליו אישה חילונית מאוד. היא בקשה מזוזות, והרב שאל אותה: גברת, מה עם טהרת המשפחה?

האישה אמרה לרב: אני לא באתי בשביל טהרת המשפחה. באתי בשביל מזוזה.

הרב ענה לה: את לא יודעת בכלל למה באת.

היא לקחה מזוזות והלכה.

אחרי כמה חודשים הרב יצא לנופש עם המשפחה שלו בכפר אליהו, והילדים שלו, שהיו אז קטנים, רצו ארטיקים. אבא, ארטיק, ארטיק! הרב הלך איתם לקיוסק בכפר אליהו. ליד הקיוסק היה טלפון ציבורי. זה היה לפני הרבה שנים, מי חלם על  פלאפונים... בדיוק כשהרב הגיע ליד הטלפון, הוא התחיל לצלצל.  הרב ספר שהוא בחיים לא היה עונה לטלפון ציבורי, אבל הפעם משום מה הוא ניגש לטלפון. "הלו", הוא שומע, "אני צריכה את הרב יגן"... והרב ענה: "מדבר!". מדהים! מה הסיכוי שהרב יענה בכלל? ואיך היא ידעה שהוא בנופש ובדיוק שם, ובדיוק הרב עומד ליד הטלפון?... זו הייתה אותה אישה עם המזוזות. אחרי כמה חודשים, המילים של הרב פעפעו בה, והיא החלה לשמור טהרת המשפחה.
יש כל כך הרבה סיפורים מדהימים.

תשמעו את הדיסקים שלו... הקול שלו מעורר. מחזק.

הרבה ממה שאני מעבירה זה ממנו.

בדרכים, כשאני נוסעת, אני שומעת אותו ומקבלת הרבה כוח.
השבוע הגיעה אלי קבוצה מירושלים לקברות הצדיקים פה בצפת.
סיפרתי להן על הרב יגן, ומישהי חטפה לי את המיקרופון מהיד: "הרבה שנים לא היו לי ילדים, ואני הלכתי אליו...", כך סיפרה בהתרגשות. "הוא ברך אותי וממש בכה בשבילי... ובאותה שנה נולדה לנו בת...".
אין ספור סיפורים של ישועות וחיזוקים.
עולם היהדות חייב לו המון.

מעניין מה הוא היה אומר על האייפונים? מעניין מה הוא היה אומר על התקשורת של היום? מעניין איך הוא היה מגיב אם היה שומע על מצעדי תועבה?

כששאלתי את בעלי את השאלה הזו, הוא אמר שהרב וולבה כותב שאם היו תנאים חיים בדור שלנו, אם הם היו שומעים את התקשורת או את מה שמדברים היום, הם היו פשוט מתים. הם לא היו יכולים לעמוד בזה.
אי...אי... כמה רחמים אנחנו צריכים. זה נתן לי להבין - הרב בוודאי לא היה יכול לשמוע את מה שקורה היום. זה היה כואב לו כל כך.

בשבת הקרובה חל יום ההילולה של הרב ניסים יגן, י"ד בסיוון. הרב נפטר בפרשת בהעלותך. הוא היה כולו מנורה מאירה, ויהי רצון שזכותו תגן בעדינו לחיים טובים לשלום ולגאולה בקרוב ממש. אמן.

תגיות:הרבנית חגית שירההילולההרב ניסים יגן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה