חדשות בארץ

רחפן חדר מלבנון למרחב האווירי של ישראל

כוח צה"ל זיהה את הרחפן, ששהה זמן קצר בשטח ישראל וחזר לאחר מכן ללבנון. מדובר צה"ל נמסר כי הרחפן היה כל העת במעקב הכוחות

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

רחפן חדר בצהריים (רביעי) משטח לבנון למרחב האווירי של ישראל, באזור היישוב שלומי, וחזר כעבור מספר דקות צפונה לשטח הלבנוני. מדובר צה"ל נמסר כי חדירת הרחפן זוהתה מראשיתה וכי הוא היה כל העת במעקב הכוחות.

חדירת הרחפן לשטח ישראל התרחשה בצל המתיחות הגוברת בצפון. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א דיווחה הלילה כי מספר טילים שוגרו משטח ישראל לעבר תל אל-חארה, הנמצא במחוז דרעא שבדרום סוריה. על פי הדיווח, סוללות ההגנה האווירית של צבא סוריה יירטו חלק מהטילים. בידיעה נאמר כי לאחר שיגור הטילים השתמשה ישראל בלוחמה אלקטרונית כדי לשבש את מערכות המכ"ם הסוריות. עוד נטען כי "התוקפנות הישראלית" גרמה לנזק, אך לא היו נפגעים בנפש.

תל אל-חארה ממוקם בגובה רב וצופה אל עבר רמת הגולן. במקום נמצא מוצב סורי, ועל פי מקורות שונים ישנה באזור נוכחות צבאית של איראן והחיזבאללה, הכוללת עמדות תצפית ומודיעין. "הארגון הסורי לזכויות אדם", המזוהה עם האופוזיציה הסורית, מסר כי בתל אל-חארה ישנן מערכות מכ"ם וסוללות הגנה אווירית, וכי התקיפה כוונה נגד "עמדות של המשטר הסורי והמיליציות הנאמנות לו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנאם בצהריים בטקס הזיכרון לנשיא לשעבר אפרים קציר, התייחס ברמז לפעולות ההתקפיות בשטח סוריה המיוחסות לישראל, שרובן אינן זוכות לאישור מטעם גורמים רשמיים בארץ. "שרשרת המבחנים איתם אנו מתמודדים אינה פוסקת", אמר. "אנו מגיבים בתקיפות ועוצמה לכל התקפה נגדנו אבל איננו פועלים רק לאחר מעשה, אנו שוללים יכולות של האויב לפני מעשה. באופן שיטתי ועקבי אנו פועלים למנוע מאויבינו להקים בסיסי תקיפה נגדנו בקרבתנו".

מפקד פיקוד צפון, האלוף אמיר ברעם, אמר אמש כי "חיזבאללה ממשיך לבסס את כוחו בדרום לבנון בניגוד להחלטת האו"ם". בנאום בטקס הזיכרון השנתי לחללי מלחמת לבנון השנייה, שהתקיים בהר אדיר, אמר ברעם כי ארגון הטרור בונה בכפרי דרום לבנון תשתיות של טרור ורקטות ומתכוון לנסות ולאיים על ישראל גם באמצעות כוחות התקפיים. הוא הוסיף כי "נאמנותו של חיזבאללה הייתה ועודנה למנהיג העליון באיראן, ולא לאזרחי לבנון. כתוצאה ישירה מכך, עלולה מדינת לבנון לשלם במערכה הבאה מחיר כבד על שיתוף הפעולה שלה עם הטרור השיעי. נמשיך לפעול לסיכול מאמצי חיזבאללה לאיים על ביטחוננו בחשאי ובגלוי, ככל שנידרש, ואם תיאסר עלינו מלחמה נגבה מחיר כבד מהארגון הזה ומאלו הנותנים לו חסות – בכל מקום שיידרש".

"חזינו בהתלהמות ובצווחות של נסראללה בנאומו לפני שבועיים", הוסיף ברעם, "הכל כתוצאה מלחץ רב. על חיזבאללה להבין: לא נאפשר לו לממש את תוכניותיו ואת שאיפות ההרס שלו ושל פטרוניו באיראן".

תגיות:לבנוןחיזבאללהרחפן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה