חדשות בארץ

דיווח בסוריה: ישראל תקפה בדרום המדינה

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה כי מספר טילים שוגרו משטח ישראל לעבר אזור תל אל-חארה שבדרום סוריה וחלקם יורטו. על פי הדיווח, לאחר התקיפה שיבשה ישראל את מערכות המכ"ם הסוריות באמצעות לוחמה אלקטרונית

(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א דיווחה הלילה (רביעי) כי מספר טילים שוגרו משטח ישראל לעבר תל אל-חארה, הנמצא במחוז דרעא שבדרום סוריה. על פי הדיווח, סוללות ההגנה האווירית של צבא סוריה יירטו חלק מהטילים. בידיעה נאמר כי לאחר שיגור הטילים השתמשה ישראל בלוחמה אלקטרונית כדי לשבש את מערכות המכ"ם הסוריות. עוד נטען כי "התוקפנות הישראלית" גרמה לנזק, אך לא היו נפגעים בנפש.

תל אל-חארה ממוקם בגובה רב וצופה אל עבר רמת הגולן. במקום נמצא מוצב סורי, ועל פי מקורות שונים ישנה באזור נוכחות צבאית של איראן והחיזבאללה, הכוללת עמדות תצפית ומודיעין, וכן מחסני נשק. בישראל לא הגיבו על הדיווח הסורי.

הידיעה על התקיפה הישראלית באה לאחר שביום חמישי שעבר נורו מספר קליעי נ"מ מאזור הגולן הסורי לעבר שטח ישראל. הקליעים לא פגעו בשטח ישראל, ולא היו נפגעים באירוע. מספר ימים קודם לכן (בלילה שבין שבת לראשון) תקפו מטוסי קרב ומסוקים של חיל האוויר מספר מטרות צבאיות בסוריה, וזאת בתגובה לירי של שתי רקטות משטח סוריה לעבר החרמון. אחת מהרקטות נפלה בשטח ישראל, ורסיס שלה פגע בכבל של רכבל באתר החרמון, אך בחסדי שמיים לא היו נפגעים. המתקפה של חיל האוויר כוונה נגד יעדים השייכים לצבא סוריה, שכללו שתי סוללות ארטילריה, מספר עמדות תצפית ומודיעין בחזית רמת הגולן וסוללת הגנה אווירית מסוג SA-2. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הנחה את צה"ל להגיב בתקיפות על הירי לגולן: "איננו מוכנים לסבול ירי לשטחנו ואנו מגיבים בעוצמה רבה כנגד כל תוקפנות נגדנו. זו מדיניות עקבית אותה אני מוביל, וכך נמשיך לעשות למען ביטחון ישראל".

תגיות:תקיפהסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה