סיפורים אישיים

הכומר שהתגייר: "אחרי 3 חודשי לימוד יהדות, הבנתי שאני כבר לא מאמין בברית החדשה"

איך מגיע כומר הולנדי לזרועות היהדות, ומגייר משפחה שלימה בעקבותיו? סיפורם המרגש של מרקו ופטריסיה ואן דאובנבודה שהפכו לישי וחנה הראל, ונישאו כדת משה וישראל בערב חג השבועות האחרון 

אא

הכל התחיל כשהכומר מרקו ואן דאובנבודה התחיל לחקור את ההבדלים שבין הנצרות ליהדות. עד אז הוא שימש כומר של הקהילה הפרוטסטנטית ברוטרדם וסגד לברית החדשה - אך כשהחל לחקור את היהדות, קיבל על עצמו קבלה משמעותית: בכל פעם שתצוץ במוחו שאלה - לא יתפתה לחפש את התשובות בעולם הנוצרי המוכר, אלא יחפש אותן דווקא בעולם היהודי. "דרך האינטרנט הגעתי ליהודי בשם אריאל ציון, והתחלתי לשאול אותו שאלות באנונימיות על עקרונות היהדות. אחרי לימוד עצמי מעמיק של שלושה חודשים - הבנתי שאני כבר לא מאמין בברית החדשה".

השינוי היה כל כך עמוק וחד, עד שמרקו מצא עצמו נבוך מול השאלה כיצד יעמוד עכשיו מול 120 חברי הכנסייה שלו - וישקר להם במצח נחושה בדיבורים על האיש שבו כבר לא האמין? "כבר לא הייתי מסוגל לדבר על ישו", הוא אומר בראיון ליפעת ארליך מ'ידיעות אחרונות'. "לא דיברתי במפורש על היהדות, ניסיתי ללכת בין הטיפות - אבל לא רציתי לשקר. הייתי במלכוד".

בשלב זה חוכך מרקו בדעתו האם כדאי ללכת ולספר את מה שעובר עליו, אך הזמן עובר והוא נותר מבוצר בשתיקתו עד לרגע שבו הנהלת הכנסייה מבינה שמשהו קורה, ושולחת אל ביתו משלחת מטעמה שתברר את העניין. חברי המשלחת אמרו לו כי הם מרגישים שהאמונה שלו בנצרות התרופפה, והוא - לא שיקר. "עניתי להם בכנות: 'אתם צודקים, עברתי שינוי. אני כבר לא מאמין בברית החדשה, ולא מאמין בישו'", אמר להם. 

חברי המשלחת מגיבים בזעם, ומרגע זה ואילך - מטילים על מרקו ואשתו פטריסיה - חרם ונידוי. "בדיעבד, אני מודה לאלוקים על החרם הזה, כי הבידוד גרם לנו לדייק את עצמנו וללמוד עוד ועוד על היהדות", אומר כיום מרקו, שבינתיים הספיק לעלות ארצה, לעבור גיור ולהפוך לישי הראל. 

אחרי מסע לא פשוט של ישי, חנה רעייתו (לשעבר פטריסיה) ובנותיהן - המשפחה קיבלה את תעודות הגיור מבית הדין הרבני בירושלים, ובערב שבועות נישאו ישי וחנה כדת משה וישראל, במעמד מרגש ומיוחד שחתם את המסע המשותף שלהם ברחשי הודיה לאלוקים ולתורה. 

לסיפורים נוספים:

הכומר היפני שהתגייר: "בנצרות לא מצאתי אמת, ולא שום דרך להכיר את הבורא"

הכומר הפולני שנקרע סביב זהותו, החליט לקבל על עצמו עול מלכות שמיים

הרב יהודה פרץ: "כך התווכחתי עם כומר שאחראי על 1000 כנסיות"

תגיות:גיורכומרהולנדמרתק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה