חדשות בארץ

נתניהו: "איראן משקרת. חייבים לעצור אותה"

לאחר הצהרתו השבוע של סגן יו"ר סבא"א לשעבר כי בתוך 6-8 חודשים איראן תצליח איראן לייצר פצצה גרעינית, נפגש היום עם ראש הממשלה ושיבחו על חשיפת מסמכי הגרעין של איראן. במקביל, טראמפ ממתן את ההתבטאויות אך דואג שלא להוריד מהשולחן את האופציה הצבאית נגד איראן

נתניהו והיינונן (צילום מסך)נתניהו והיינונן (צילום מסך)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) עם סגן ראש סוכנות הביטחון לאנרגיה אטומית (סבא"א) לשעבר, אולי היינונן, ודן אתו על מדיניותה של ישראל בנוגע לדרכים לבלימת תכנית הגרעין האיראנית. "זה ברור לחלוטין שאיראן משקרת", אמר נתניהו. "איראן ממשיכה לפעול להשגת ארסנל של פצצות גרעין ואנו מחויבים לעצור אותה".

נתניהו הוסיף והודה לבכיר לשעבר בסבא"א על "הניתוח הכן שלך ועל מסקנותיך הברורות". היינונן שיבח את ראש הממשלה על כך שפעל לחשוף את מסמכי הגרעין מהארכיון האיראני בשנה שעברה. לדבריו, מסמכים אלה "מספקים חומר לקהילה הבינלאומית לדון בנושא, וגם בדרכים לדבר עם האיראנים כיצד להפסיק זאת".

הפגישה היום באה לאחר שביום שלישי, במהלך ריאיון שהעניק לגלי צה"ל , העריך סגן ראש סבא"א לשעבר כי טהראן תשיג בתוך פחות משנה פצצה גרעינית - לאחר שהודיעה על נסיגה חלקית מהסכם הגרעין וחזרה להעשרת אורניום ללא מגבלות. "על פי החישוב הגס שלי, הם יוכלו להגיע לזה אולי בתוך חצי שנה, שבעה-שמונה חודשים לכל היותר, אם ישקיעו בכך את כל כוחם", אמר.

"מה שאיראן עושה כאן באמת, היא למעשה מפתחת שימושים צבאיים לאורניום בלי לייצר נשק", אמר היינונן, והוסיף כי "זו לא רק שאלה של ישראל, זו גם שאלה של התושבים באזור המפרץ שהם מודאגים, בסעודיה מודאגים. יש להם סיבה לדאוג כי איראן בעלת מסוגלות גרעינית".

בהתייחס לנסיגה האיראנית מההסכם והחמרת הסנקציות מצדו של הממשל האמריקני, טען: "אני חושב שהם (האיראנים – א.פ) מרגישים בנוח (עם הפרישה האמריקנית מההסכם – א.פ). יש להם את טכנולוגיית ההעשרה, הם יכולים לבנות עוד צנטריפוגות, כנראה הם גם מסוגלים לספוג סנקציות רבות".

בתוך כך, אתמול נשאל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ באשר לאופציה צבאית נגד המשטר האיראני. "תמיד יש סיכוי לכך", השיב. יחד עם הנחת האיום על השולחן, טראמפ סייג ואמר כי הוא עדיין יעדיף לפצוח במשא ומתן עם טהראן.

לפני כשבועיים, לאחר שמיליציות עיראקיות הנתמכות על ידי טהראן שיגרו קטיושה לעבר השגרירות האמריקנית בעיראק, הגיב טראמפ בתוקפנות רבה כאשר הצהיר כי "אם איראן רוצה להילחם, זה יהיה הסוף הרשמי שלה".  טראמפ הוסיף: "לעולם אל תאיימו שוב על ארצות הברית".

תגיות:איראןדונלד טראמפסבא"אתכנית הגרעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה