חדשות בארץ

דיווח: החמאס והג’יהאד האסלאמי חידשו את מלאי הרקטות ברצועת עזה

על פי הידיעה שפורסמה ב"וול סטריט ג'ורנל", ארגוני הטרור ברצועה מחזיקים כעת בכ- 10 אלפים רקטות – הכמות בה החזיקו לפני סבב הלחימה האחרון בחודש מרץ. ישראל החליטה הבוקר להרחיב שוב את מרחב הדיג ברצועה ל- 15 מייל ימיים

הזרוע הצבאית של חמאס בעזה, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)הזרוע הצבאית של חמאס בעזה, תמונת ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח אתמול (שני) כי ארגוני הטרור ברצועת עזה חידשו בתקופה האחרונה את מלאי הרקטות שלהם, והוא מגיע כעת לכ- 10 אלפים רקטות – הכמות בה החזיקו לפני סבב הלחימה האחרון בחודש מרץ. על פי הדיווח, המסתמך על פקידי ממשל ישראליים, החמאס והג'יהאד האסלאמי עשו זאת באמצעות ייצור עצמי והברחות לתוך הרצועה. המלאי שלהם כולל ברובו רקטות לטוח קצר ובינוני, אך גם מאות רקטות המסוגלות להגיע לעומק ישראל. ארגוני הטרור – כך טוענת הידיעה – אינם מעוניינים במלחמה עם ישראל, וחידוש המלאי ההתקפי הוא חלק מהצעדים שנועדו ללחוץ עליה להקל את הסגר על הרצועה.

שליחו המיוחד של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, הגיב בחשבון הטוויטר שלו על הידיעה בעיתון האמריקני: "איומי טרור מתמשכים מצד החמאס, הטוען כי 'האזור לא ייהנה מרגיעה כל עוד האויב (ישראל) נמצא על אדמה פלסטינית וכל עוד עזה נצורה'. חמאס והג'יהאד האסלאמי ממשיכים להביא סבל ואומללות לפלסטינים ברצועה".

בתוך כך, ישראל החליטה הבוקר על הרחבתו המחודשת של מרחב הדיג ברצועת עזה ל- 15 מייל ימיים. כזכור, רק ביום רביעי שעבר הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף כמיל אבו רוקון, על צמצום מרחב הדיג לטווח של עד 10 מיילים ימיים, וזאת בעקבות הפרחת בלוני תבערה ברצועת עזה לעבר שטח ישראל.

העיתון הפלסטיני "אל-קודס", היוצא לאור במזרח ירושלים, דיווח שלשום מפי גורמים פלסטיניים כי ישראל התירה – לראשונה מזה 12 שנים – להכניס לרצועה חומרים דו-שימושיים, שהכנסתם נאסרה עד כה מחשש שייעשה בהם שימוש לצורכי טרור. על פי הידיעה, לרצועה הוכנסה כמות גדולה של חוטי פלדה המיועדת לפעילות הדיג, ולאחר עיד אל-פיטר צפויים להיכנס חומרים נוספים. הצעד הישראלי בא במסגרת הבנות ההסדרה בין ישראל וחמאס, שסוכמו בתיווך מצרים והאו"ם. בהמשך צפויים הצדדים לדון, בין היתר, בקידום תוכניות העסקה יזומות של האו"ם ולפתוח במשא ומתן על שיפוצה ושדרוגה של תשתית החשמל ברצועה.

החלטתה של ישראל ליישם את ההקלות לתושבי הרצועה עליהן סוכם התקבלה למרות שהפלסטינים לא הפסיקו את טרור הבלונים, שממשיך לחולל שריפות בעוטף עזה. ההתפרעויות השבועיות על גדר המערכת בין ישראל והרצועה המשיכו גם ביום שישי האחרון. כ- 7,000 פלסטינים הגיעו ל- 5 מוקדים לאורך הגדר, יידו אבנים והשליכו מטענים לעבר כוחות צה"ל. החיילים עשו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

תגיות:חמאסרצועת עזהרקטותהג'יהאד האסלאמי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה