חדשות בארץ

שוב: ישראל צמצמה את מרחב הדיג ברצועת עזה

3 ימים בלבד לאחר שמרחב הדיג ברצועה הוגדל ל- 15 מייל ימיים, הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים על צמצומו מחדש ל- 10 מייל ימיים, וזאת בעקבות המשך הפרחת בלוני התבערה לעבר שטח ישראל

דייג ברצועת עזה (צילום: Emad Nassar/FLASH90)דייג ברצועת עזה (צילום: Emad Nassar/FLASH90)
אא

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף כמיל אבו רוקון, הודיע הבוקר (רביעי) על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה לטווח של עד 10 מיילים ימיים, וזאת עד להודעה חדשה. לדבריו, ההחלטה התקבלה בעקבות הפרחת בלוני תבערה ברצועת עזה לעבר שטח ישראל.

הצעד הישראלי בא 3 ימים בלבד לאחר שהוחלט על הגדלת מרחב הדיג ל- 15 מייל ימיים. ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר ביום ראשון כי "מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות. יודגש כי לא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו, וכל חריגה תטופל בהתאם על ידי כוחות הביטחון". אלא שכאמור הפלסטינים המשיכו גם בימים האחרונים בהפרחת בלוני תבערה לעבר יישובי העוטף. אתמול פרצו 2 שריפות ביער בארי כתוצאה מבלוני תבערה. עובדי קק"ל וצוותים של רשות הטבע והגנים כיבו את השריפות.

ביום שלישי שעבר הודיעה ישראל על הרחבת מרחב הדיג ברצועת עזה לטווח של 15 מייל ימיים. האלוף אבו רוקון מסר כי "צעד זה הינו חלק מהמדיניות האזרחית למניעת הידרדרות הומניטארית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבל". הרחבת מרחב הדיג באה בצל הידיעה, שפורסמה בחדשות 12, לפיה ישראל וחמאס הגיעו להסכמה על הפסקת אש זמנית לתקופה של חצי שנה – ידיעה שהוכחשה על ידי שני הצדדים. אלא שיומיים בלבד לאחר מכן צומצם מרחב הדיג לטווח של עד 10 מייל ימיים, וזאת בתגובה לבלוני התבערה שהופרחו מהרצועה וגרמו ל- 15 שריפות בעוטף עזה.

שריפה ביער בארי, אתמול (צילום: משה ברוכי, יערן קק"ל)

תגיות:רצועת עזהמרחב הדיג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה