חדשות בארץ

מקורבי נתניהו: תיק המשפטים לסמוטריץ’? הוא יכול לשכוח מזה

בליכוד חוששים כי דבריו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' על שאיפתו לכינון משפט התורה במדינת ישראל יפגעו בקמפיין למחיקת ישראל ביתנו, ובסביבת ראש הממשלה אמרו כי נתניהו לא יתן לו את תיק המשפטים. סמוטריץ' הגיב בציניות: "כאילו שעד אתמול נתניהו ממש רץ לתת לי את תיק המשפטים"

משרד המשפטים בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)משרד המשפטים בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נמשכת הסערה במערכת הפוליטית סביב התבטאותו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' על שאיפתו שמדינת ישראל תתנהל בעתיד על פי משפט התורה.

דבריו של סמוטריץ' עוררו תגובות צפויות של זעם במפלגת ישראל ביתנו ובמפלגות השמאל המובהקות, וזאת במטרה להפיק דיבידנד פוליטי. אך סמוטריץ' הצליח גם לעורר כעס רב בליכוד. על פי הדיווח של יובל קרני הבוקר (שלישי) ב"ידיעות אחרונות", בכירים במפלגה הביעו חשש כי התבטאותו של יו"ר האיחוד הלאומי תחבל קשות במאמצים שהליכוד מתכוון להשקיע בקמפיין ברחוב הרוסי, שנועדו לפגוע בישראל ביתנו ולהורידה מתחת לאחוז החסימה. מקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הוסיפו כי "סמוטריץ' יכול לשכוח עכשיו מתיק המשפטים. אחרי הדברים האלה נתניהו לא יאפשר לו לכהן כשר המשפטים". נתניהו עצמו התייחס אתמול לסערה והגיב בחשבון הטוויטר שלו כי "מדינת ישראל לא תהיה מדינת הלכה".

סמוטריץ' לא נותר חייב להתבטאויות נגדו מסביבת הליכוד. "נו באמת, כאילו שעד אתמול נתניהו ממש רץ לתת לי את תיק המשפטים ולא נניח לשלי יחימוביץ'", הוא כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו והוסיף: "רמת אמינות ח'אן אל-אחמר". ב- ynet התפרסמו במקביל דברים קשים שהטיחו מקורביו של סמוטריץ' בנתניהו. בין היתר נאמר כי "יישור הקו של נתניהו עם מתקפות השמאל נגד סמוטריץ' והיהדות נראים כמו הכנת האליבי שלו לכישלון בבחירות וניסיון להטיל את האחריות לכך על אחרים. טוב יעשה אם יתמקד בלנהל קמפיין טוב ולא מתנצל במקום לבגוד בשותפיו הטבעיים. תיק המשפטים הוא תיק מהותי למדיניות ימין. נתניהו רק מנצל את התבטאות של בצלאל על אהבת תורה ומסורת כדי להשאיר את התיק אצלו. עכשיו הוא מתנהל כמו פיל בחנות חרסינה ונותן בהדרגה גט כריתות לכל השותפות הפוטנציאליות שלו, למעט אולי שלי יחימוביץ' ואבי גבאי שעדיין מצפים לתיק המשפטים".

בתוך כך, נתניהו צפוי להודיע היום על מינוי ממלא מקום לתפקיד שר המשפטים. ראש הממשלה – שפיטר שלשום את שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד – התכוון לדחות במספר ימים את החלטתו בנוגע למחליפיהם, אך היועץ המשפטי לממשלה הבהיר לו כי הוא אינו יכול להחזיק בתפקיד שר המשפטים בשל כתבי החשדות שהוגשו נגדו בתיקיו השונים בכפוף לשימוע, וכי עליו למנות מיידית ממלא מקום. באיחוד מפלגות הימין דרשו לקבל את התיקים שהתפנו, אך ככל הנראה נתניהו ישאיר אותם בידי הליכוד. ביחס למשרד המשפטים, אנשי הליכוד ששמותיהם מוזכרים כמועמדים להיכנס אליו הם השרים זאב אלקין ואופיר אקוניס וסגנית השר ציפי חוטובלי. נתניהו רצה למנות את השר יריב לוין לתפקיד, אך לוין הבהיר מצדו כי אינו מעוניין במינוי הזמני.

תגיות:משרד המשפטיםבצלאל סמוטריץ'בחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה