חדשות בארץ

הממשלה אישרה: 4.5 מיליון שקלים לשיקום מבוא מודיעים וקיבוץ הראל

בעקבות השריפות שגרמו נזקים כבדים לקיבוץ הראל ולמבוא מודיעים, אישרה הממשלה את תוכניתם של ראש הממשלה נתניהו ושר הפנים דרעי להעברת תקציב ראשוני ומיידי לשיקום היישובים

מנזקי השריפה במבוא מודיעים (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)מנזקי השריפה במבוא מודיעים (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון) בישיבתה השבועית את תוכניתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הפנים אריה דרעי למתן תקציב בסך 4.5 מיליון שקלים שיועברו לרשויות המקומיות לצורך התמודדות עם פגעי השריפות במבוא מודיעים וקיבוץ הראל.

התוכנית תיתן מענה ראשוני ומיידי לרשויות, אשר נדרשו להוצאות כלכליות לפינוי התושבים שביתם ניזוק מהשריפות ולמתן פתרונות שהות עבורם במקומות חלופיים. בהחלטת הממשלה נקבע, בנוסף, כי שאלת המשך הסיוע והצורך בו תיבחן בחודש הקרוב על ידי רשות החירום הלאומית.

כזכור, לפני כשבוע וחצי (ב- 23 במאי( פגע גל שריפות במספר מוקדים ברחבי המדינה. קיבוץ הראל והיישוב מבוא מודיעים ניזוקו קשות, ותושבים רבים נותרו ללא קורת גג. עובדה זו דרשה פעולה מיידית של הממשלה והרשויות המקומיות, וכאמור ההחלטה שהתקבלה נותנת מענה מיידי ותכוף להוצאות להן נדרשו הרשויות לטובת התושבים שנפגעו.

בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו: "לפני כשבוע אנחנו חווינו שריפות קשות מאוד, והן שרפו חלקים ניכרים של מבוא מודיעים וקיבוץ הראל. הן הביאו לנזק רב – לאובדן טוטאלי לעשרות משפחות. זה קורע את הלב, ואנחנו – במאמץ משותף עם שרי הפנים והשיכון, וכמובן משרדי וגם משרד הביטחון – מעבירים סיוע מיידי לתושבים שבתיהם נשרפו".

שר הפנים אריה דרעי אמר: "ביקרתי בשני היישובים וראיתי את הנזק העצום שנגרם. יישר כוח לרשויות המקומיות שפעלו במהרה לסיוע מיידי לפינוי ושיכון התושבים, עד למציאת פתרון קבע. על הממשלה לסייע לרשויות המקומיות כדי לאפשר לתושבים לחזור במהירות האפשרית לשגרת חייהם, למרות הנזק העצום שנגרם. הנחיתי את מנכ"ל המשרד להמשיך לבחון כל העת את ההוצאות והצרכים של הרשויות על מנת לספק מענה כפי שיידרש".

כזכור, במהלך ביקורו בשבוע שעבר במבוא מודיעים הבטיח דרעי כי הממשלה תסייע באופן מיידי לתושבים ותפעל לבנייתו מחדש של היישוב: "סיכמתי עם שר האוצר, וגם על דעת ראש הממשלה, שאנחנו נקים מיידית צוות משותף של משרדי האוצר, הפנים וראש הממשלה. הצוות ייתן קודם כל פתרון מגורים מיידי עבור המשפחות שאין להן איפה להיות, ואת העזרה שדרושה כדי להתקיים. אנחנו, בעזרת השם, נלך על כיוון של יישוב זמני, כדי שהקהילה תישמר. למדנו כבר את הלקחים מההתנתקות, ולא נגרום למשפחות לשבת על המזוודות בבתי מלון. כמובן שעינינו אל יישוב הקבע".

תגיות:שריפהמבוא מודיעים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה