חדשות בארץ

דרעי במבוא מודיעים: נסייע באופן מיידי למשפחות שאיבדו את בתיהן

שר הפנים אריה דרעי הגיע לסיור ביישוב שמרבית בתיו עלו בלהבות ביום חמישי האחרון בשריפה שפרצה ביער בן שמן. הוא הודיע כי סוכם על הקמת צוות בין-משרדי שייתן פתרונות מיידים למצוקות התושבים ויפעל להקמת היישוב מחדש

הנזק מהשריפה במבוא מודיעים (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)הנזק מהשריפה במבוא מודיעים (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

שר הפנים אריה דרעי הגיע היום (שני) לסיור ביישוב מבוא מודיעים, שעלה ביום חמישי שעבר בלהבות בשריפה הגדולה שפרצה ביער בן שמן. במהלך הביקור, אליו נלוו ראש המועצה ותושבי היישוב, הבטיח דרעי כי הממשלה תסייע באופן מיידי לתושבים ותפעל לבנייתו מחדש של היישוב.

לאחר שסייר ביישוב ובבתיו השרופים, אמר דרעי כי "קודם כל צריך להודות שברוך השם לא היו כאן נפגעים בנפש. צריך להודות לכוחות ההצלה ולכיבוי האש וכל הגורמים האחרים, שעשו כאן במסירות עבודת קודש. מי שמסתובב בבתים מבין שכפסע היה בין זה ובין אסונות גדולים מאוד בנפש".

"כואב הלב לראות את הבתים שנשרפו", הוסיף שר הפנים, "עולם שלם של אנשים שפתאום נכחד. אבל עם ישראל כבר רגיל. סיכמתי עם שר האוצר, וגם על דעת ראש הממשלה, שאנחנו נקים מיידית צוות משותף של משרדי האוצר, הפנים וראש הממשלה. הצוות ייתן קודם כל פתרון מגורים מיידי עבור המשפחות שאין להן איפה להיות, ואת העזרה שדרושה כדי להתקיים. אנחנו, בעזרת השם, נלך על כיוון של יישוב זמני, כדי שהקהילה תישמר. למדנו כבר את הלקחים מההתנתקות, ולא נגרום למשפחות לשבת על המזוודות בבתי מלון. כמובן שעינינו אל יישוב הקבע".

"אנחנו ממתינים לסיום החקירה של כוחות הכיבוי כדי לדעת האם מדובר בהצתה או לא, זה משנה לגבי נושא המימון. אני מחזק את תושבי המקום ואומר להם – אנחנו אתכם. לא נעזוב אתכם ונדאג לעזור לכם כמה שיותר", סיכם דרעי.

בתוך כך, מתחזק החשד כי השריפה ביער בן שמן, שכילתה 40 מתוך 50 בתיו של היישוב מבוא מודיעים, נגרמה כתוצאה מהצתה. מדוברות כבאות והצלה נמסר אתמול כי לזירת השריפה הגיעו כבר ביום שישי צוותי חוקרים מאגף החקירות של הכיבוי, בסיוע כלבים וציוד טכנולוגי נוסף. החקירה העלתה כי היו מספר מוקדי שריפה במקום, עובדה שמחזקת את החשד להצתה.

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

(צילום: אבי דישי, פלאש 90)(צילום: אבי דישי, פלאש 90)

(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

תגיות:שריפהמבוא מודיעים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה