בריאות ותזונה

אם לא הבריאות, לפחות הכסף: ישראלים רבים שוקלים להפסיק לעשן

ביום שישי האחרון צוין "יום ללא עישון". כמה עובדות על נזקי העישון ועל ההשפעות של החקיקות החדשות על המעשנים בישראל

  • כ"ח אייר התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ארגון הבריאות העולמי פרסם נתונים ברורים ומפחידים. על פי הנתונים, בכל העולם מתים מאות אלפי ילדים עוד לפני גיל חמש, כתוצאה מחשיפה לעישון פאסיבי. ילדים שעוברים את הגיל הזה אך נחשפים לעישון, חשובים לסיכון מוגבר להתפתחות של COPD – מחלת ריאות חסימתית כרונית – בבגרותם. על פי הנתונים של ארגון הבריאות העולמי, בכל שנה מתים 8 מיליון אנשים ברחבי העולם כתוצאה מעישון אקטיבי, ועוד כמיליון מעישון פאסיבי. המשמעות, כפי שניתן לצייר אותה, היא שבכל 4 שניות מת אדם אחד בעולם כתוצאה מעישון.

מה יגרום לאנשים להפסיק לעשן? קמפיינים שונים נערכים כבר שנים רבות בנוגע לנזקי העישון, אך ההשפעה שלהם מוגבלת. מחקר חדש של מכון איפסוס בדק 506 אנשים ונשים בגילאי 18 ומעלה, וגילה כי רבים מן המעשנים מתכוונים להפסיק לעשן כתוצאה מעליית מחירי הסיגריות והטבק לגלגול בחודשים האחרונים. 50% מהמשתתפים בגילאי 25-34 שוקלים להפסיק לעשן בעקבות ההתייקרות, וכך גם 46% מהצעירים בני 18-24.

קמפיינים חדשים נועדו לעורר את הציבור לכך שגם הסיגריות האלקטרוניות מסוכנות לבריאות, שלא כפי שמשווקים אותן. זאת ועוד – בעוד שנזקי העישון הרגיל ברורים לכל, הרי שהיקף הנזקים שנגרמים כתוצאה מעישון של סיגריות אלקטרוניות עדיין לא ברור דיו. חשוב לציין שהסיכון גדול במיוחד אצל צעירים מתחת לגיל 25, בשל ההשפעות של הניקוטין על המוח, שעדיין לא סיים להתפתח.

תגיות:בריאותעישוןסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה