חדשות בארץ

סקר: הימין מתחזק, מפלגת העבודה מחוץ לכנסת

על פי נתוני הסקר, שפורסמו ב"מעריב", אביגדור ליברמן כמעט מכפיל את כוחו הפוליטי אך לא יוכל למנוע מראש הממשלה בנימין נתניהו להקים קואליציית ימין-חרדים שתזכה לתמיכת 63 חברי כנסת

(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

סקר חדש שפורסם הבוקר (שישי) ב"מעריב" מלמד כי מפלגת ישראל ביתנו בראשותו של אביגדור ליברמן מתחזקת בעקבות המשבר הפוליטי אותו יזם. למרות זאת, לו הבחירות היו נערכות היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו היה יכול להרכיב ממשלה חדשה בלעדיו.

על פי נתוני הסקר, שנערך אתמול על ידי מכון פאנלס פוליטיקס, ליברמן כמעט מכפיל את כוחו ומקבל 9 מנדטים במקום ה- 5 להם זכה בבחירות האחרונות. הליכוד מתחזק אף הוא ועולה מ- 35 ל- 37 מנדטים, ואיחוד מפלגות הימין עולה במנדט ל- 6. גם נפתלי בנט יכול לשאוב עידוד מסקר זה, לפיו הוא עובר את אחוז החסימה ומקבל 5 מנדטים. יהדות התורה שומרת על 8 המנדטים שהשיגה בבחירות שהיו לפני פחות מחודשיים, בעוד ש"ס יורדת קלות ל- 7 מנדטים.

בגוש השמאל, כחול לבן נחלשת מ- 35 ל- 33 מנדטים ומרצ מתחזקת מ- 4 ל- 5 מנדטים. מפלגת העבודה, שספגה בבחירות את המכה הקשה בתולדותיה כשירדה ל- 6 מנדטים, אינה מצליחה לעבור בסקר זה את אחוז החסימה ונמחקת מהמפה הפוליטית. המפלגות הערביות נחלשות במצטבר במנדט – רע"מ-בל"ד נותרת עם 4 מנדטים, אך חד"ש-תע"ל יורדת מ- 6 ל- 5 מנדטים.

מניתוח התוצאות עולה כי גוש השמאל-ערבים מצטמק באופן ניכר ל- 48 מנדטים. ליברמן, כאמור, יוצא נשכר מהשיתוק אליו גרר את המערכת הפוליטית, אך נתניהו יוכל לקבל הזדמנות שנייה ולהרכיב קואליציית ימין-חרדים שתמנה 63 חברי כנסת – ללא ישראל ביתנו.

2 סקרים שפורסמו אתמול הציגו תמונת מצב שונה, לפיה ישראל ביתנו תחזק את כוח המיקוח הפוליטי שלה. על פי סקרים אלו, גוש הימין-חרדים ללא ליברמן מקבל בין 57 ל- 58 מנדטים, וישראל ביתנו – שנעה בין 8 ל- 9 מנדטים – תוכל שוב למנוע מנתניהו להקים ממשלה.

תגיות:סקריםבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה