חדשות בארץ

סקרים חדשים: ליברמן מתחזק, נתניהו יתקשה להרכיב ממשלת ימין

על פי הסקרים שפורסמו בחדשות 13 ובכאן חדשות, אביגדור ליברמן גורף לפי שעה את הרווחים מהשיתוק הפוליטי אליו הוביל את ישראל. הליכוד שומר על כוחו, אך ליברמן יוכל שוב למנוע מבנימין נתניהו להרכיב ממשלת ימין-חרדים צרה

(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

סקרים חדשים שפורסמו הערב (חמישי), פחות מיממה לאחר דרמת פיזורה של הכנסת ה- 21, מלמדים כי השיתוק אליו הוביל אביגדור ליברמן את המערכת הפוליטית אינו עומד להשתנות, ואף עלול להחריף.

על פי הסקר של פרופ' קמיל פוקס, שהוצג בחדשות 13, הליכוד מתחזק במנדט ל- 36, בעוד כחול לבן יורדת ב- 2 מנדטים ל- 34. ישראל ביתנו, שקיבלה בבחירות שהתקיימו לפני פחות מחודשיים 5 מנדטים, מזנקת ל- 9 מנדטים. ש"ס ויהדות התורה יורדות במנדט אחד – 7 לכל אחת מהן. איחוד מפלגות הימין מתחזק ל- 7 מנדטים.

בגוש השמאל – מפלגת העבודה מידרדרת לתהום של 4 מנדטים, צמוד לאחוז החסימה אם כי עדיין מעליו. מרצ מטפסת במקצת ל- 6 מנדטים. במפלגות הערביות – חד"ש-תע"ל עולה במנדט ל- 7, רע"ם-בל"ד נותרת עם 4 מנדטים.

בפילוח בין-גושי, גוש מפלגות הימין-חרדים – ללא מפלגתו של ליברמן – מקבל 57 מנדטים, ואילו גוש השמאל-ערבים זוכה ל- 54 מנדטים. ישראל ביתנו, על 9 המנדטים שלה, מחזקת את כושר המיקוח הפוליטי שלה, ועל פי הלקח של הימים האחרונים לא תאפשר לבנימין נתניהו להקים ממשלה.

בסקר כאן חדשות, שנערך על ידי מכון קנטר, התקבלה תמונה דומה: הליכוד שומר על כוחו (35), כחול לבן יורדת במקצת (34), וישראל ביתנו עולה ל- 8. יהדות התורה (8) שומרת על כוחה וש"ס יורדת במנדט (7). בסקר זה הימין החדש עובר את אחוז החסימה ומקבל 4 מנדטים, על חשבון איחוד מפלגות הימין שיורד ל- 4. מפלגת העבודה יורדת ל- 5 מנדטים ומרצ עולה במנדט ל- 5. המפלגות הערביות מקבלות במצטבר 10 מנדטים. גם מסקר זה עולה כי ליברמן יוכל להמשיך ולשחק במערכת הפוליטית ובציבור – בלעדיו, 58 המנדטים של גוש הימין-חרדים לא יספיקו להקמת ממשלת ימין-חרדים צרה בראשות נתניהו.

יש לציין כי על פי 2 הסקרים מפלגות גשר של אורלי לוי אבקסיס וזהות של משה פייגלין אינן עוברות את אחוז החסימה.

תגיות:סקריםאביגדור ליברמןישראל ביתנובחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה