חדשות בארץ

הפלסטינים מרוצים: הבחירות בישראל – סופה של עסקת המאה

ברמאללה שבעי רצון מהמשבר הפוליטי בישראל שהוביל לפיזור הכנסת ולהחלטה על בחירות מוקדמות. בכיר אש"ף סאיב עריקאת אמר כי "עסקת המאה" הפכה ל"עסקת המאה הבאה"

לשכת אבו מאזן ברמאללה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)לשכת אבו מאזן ברמאללה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

אנשי הרשות הפלסטינית ברמאללה מחככים הבוקר (חמישי) את ידיהם בשביעות רצון. המשבר הפוליטי שהביא להקדמת הבחירות בישראל מתחולל מבחינתם במועד נוח – שבועיים בלבד לפני השקתה הרשמית של עסקת המאה, תוכנית השלום של הממשל האמריקני לה הם מתנגדים בתקיפות עוד בטרם פורסמה. "ישראל היום" ציטט בכיר פלסטיני שטען כי התוכנית "תידחה עד לאחר בחירות 2020 בארצות הברית ותגיע לפח הזבל של ההיסטוריה". על פי הדיווח באתר הרשמי של אש"ף, מזכ"ל הוועד הפועל של הארגון, סאיב עריקאת, אמר כי בעקבות ההחלטה על פיזור הכנסת, "עסקת המאה" הפכה ל"עסקת המאה הבאה".

כזכור, הבית הלבן ובחריין הכריזו בתחילת השבוע שעבר על כינוסה במנאמה של סדנת "שגשוג לשלום" ב- 25 וב- 26 ביוני, אליה יוזמנו שרי אוצר ממדינות המערב וממדינות האזור, כולל ישראל. בכוונת הממשל להציג בכינוס את החלק הכלכלי של תוכנית השלום, בעוד החלק המדיני יפורסם בשלב מאוחר יותר. בכירי הרשות הפלסטינית מיהרו להבהיר כי רמאללה לא תשלח נציגות מטעמה למנאמה. יו"ר הרשות, אבו מאזן, אמר השבוע כי "מי שרוצה לפתור את הסוגיה הפלסטינית צריך להתחיל בסוגיה המדינית, ולא למכור אשליות של מיליארדים. עסקת המאה, או עסקת הבושה, תלך לגיהנום, וכך גם התוכנית הכלכלית שפועלים לכנסה בחודש הבא כדי למכור לנו אשליות. אנחנו לא זקוקים לתמיכה שלהם".

בניגוד לסירוב הפלסטיני, סעודיה ואיחוד האמירויות קידמו בברכה את ההודעה על הסדנה הכלכלית והודיעו כי ישתתפו בה. ירדן לא הכריזה עדיין באופן רשמי על עמדתה, אך על פי ההערכות גם היא תשלח נציגות לבחריין. חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר, והשליח האמריקני המיוחד לאזור, ג'ייסון גרינבלט, הגיעו אתמול לעמאן ונפגשו עם המלך. בסיום הפגישה נמסר מלשכתו של עבדאללה כי היא "עסקה בסוגיות אזוריות, וכן באפשרות לחידוש תהליך השלום בין ישראל והפלסטינים". בהודעה נאמר כי הממלכה תומכת בפתרון 2 המדינות, שיוביל להקמת מדינה פלסטינית עצמאית בקווי 67' שבירתה ירושלים המזרחית. קושנר וגרינבלט יגיעו היום לישראל וייפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

תגיות:הרשות הפלסטיניתירדןעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה