חדשות בארץ

80 מ' עומק: תיעוד מתוך המנהרה הכי ארוכה של חיזבאללה

בצה"ל חשפו את "מנהרת הדגל" של חיזבאללה: 80 מטר עומק, 77 מטרים מתוכם בשטח ישראל. המנהרה, שאותרה במבצע מגן צפוני, הינה האחרונה שהצליחה לחדור לשטחנו. היא נחפרה במשך מספר שנים - ומלאכת האיטום שלה תושלם בימים הקרובים

מבט על המנהרה הכי ארוכה של חיזבאללה (צילום: באזל עוינת, פלאש 90)מבט על המנהרה הכי ארוכה של חיזבאללה (צילום: באזל עוינת, פלאש 90)
אא

600 משאיות בטון נגד 20 קומות: לאחר שישה חודשים מאז החל מבצע "מגן צפוני" לנטרול מנהרות חיזבאללה, בצה"ל חשפו היום (רביעי) את מנהרת חיזבאללה האחרונה והכי ארוכה שנחשפה עד כה. אורך המנהרה הוא כקילומטר, 80 מטר עומק, ו-77 מטרים בתוך שטח ישראל. המנהרה, שנחפרה במשך שנים על ידי עשרות חופרים ובאופן חשאי, תיאטם בימים הקרובים.

פתח המנהרה, שכבר נחשפה במהלך המבצע בחורף, הוא בכפר ראמיה שבדרום לבנון, בסמוך לגבול הישראלי, והיא הייתה אמורה להסתיים בין היישובים שתולה וזרעית.

פעילי החיזבאללה חצבו באבן הדולומיט בעזרת כוס המחוברת למכונת קידוח, שיצרה עיגולים על גבי קירות המנהרה. את ליבת הדולומיט שנחפרה, שינע חיזבאללה בעזרת צינור המחובר לשוקת ומסילות ברזל המגיעות עד "רמיה". לכל אורך המנהרה יש תשתיות אור, מערכת כריזה ומדרגות בטון שאפשרו לאנשי ארגון הטרור לשהות בה במשך ימים רבים ורצופים.

מציאת המנהרה היא הישג יוצא דופן במיוחד שמאלץ את חיזבאללה לחשב מחדש את תכניותיו האופרטיביות. במקור, חיזבאללה התכוון לפרוץ עם כוחותיו לישובים הסמוכים לפתח המנהרה. אולם, בחסדי שמיים, תכנית זו טורפדה לחלוטין על ידי כוחות צה"ל שנטרלו את המנהרות ההתקפיות תוך כדי שמירה על רכיב ההפתעה.

מתיעוד מתוך המנהרה עולה כי המנהרה כה מתקדמת ומאובזרת, כך למשל הותקנו בה חוטי חשמל וצנרת אוויר שאפשרו לצוות החופרים לשהות במשך ימים ארוכים מתחת לאדמה. סך הכל, מאז תחילת מבצע מגן צפוני, זו המנהרה השישית והאחרונה של הארגון הלבנוני שצה"ל חושף ומשמיד.

"אנחנו מנטרלים את מנהרת הדגל של ארגון הטרור חיזבאללה", אמר מפקד חטיבה 300, אל"מ רועי לוי. "המנהרה הזו היא מנהרה התקפית. צה"ל אוחז בשטח באמצעים גלויים, באמצעים סמויים, אנחנו מכירים את האויב, אנחנו עוקבים אחריו ואנחנו לומדים אותו. לאורך כל המבצע, לפניו ואחריו, תושבי הצפון מהווים לנו רוח גבית ושותפות אמיתית לדרך".

תגיות:מנהרות טרורחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה