חדשות בארץ

הדרמה הפוליטית: ש"ס ודגל התורה קיבלו את הצעת נתניהו, ליברמן סירב

הרב חיים קנייבסקי אישר לחברי הכנסת של דגל התורה להיענות להצעת ראש הממשלה בנוגע לחוק הגיוס. גם נשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן, הורה ליו"ר ש"ס אריה דרעי להסכים להצעה. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מסרב לקבל את ההצעה, ובמליאת הכנסת תתחיל בקרוב ההצבעה על החוק לפיזור הכנסת

גפני ודרעי (צילום: פלאש 90)גפני ודרעי (צילום: פלאש 90)
אא

הדרמה בכנסת: ש"ס ודגל התורה קיבלו הערב (רביעי) את הצעתו האחרונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בסוגיית חוק הגיוס. על פי הדיווחים, הרב חיים קנייבסקי אישר לחברי הכנסת של דגל התורה להסכים להצעתו של נתניהו על מנת להציל את עולם התורה. יו"ר ש"ס אריה דרעי, שהגיע להתייעצות בביתו של הרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה, קיבל ממנו הוראה להיענות להצעה שהציע נתניהו ברגע האחרון, על מנת לשמור על עולם התורה. בשלב זה לא ידועה עמדתה של אגודת ישראל, שותפתה של דגל התורה לסיעת יהדות התורה. חבר הכנסת יעקב ליצמן. 

על פי ההצעה, שנמסרה מטעם הליכוד, "מיד עם הרכבת הממשלה יובא חוק הגיוס המקורי של ליברמן ככתבו וכלשונו לאישור מחודש על ידי מליאת הכנסת. לאחר אישורו החוק יוכן לקריאה שנייה ושלישית בהסכמה משותפת. כידוע, אם לא תושג הסכמה עד סוף יולי, ובהתאם להחלטת בג"ץ, יפוג ההסדר של 'תורתו אומנותו' ויחול חוק שירות חובה לכולם. פירוש הדבר: החרדים ייאלצו לבחור בין החוק של ליברמן לבין חזרה לחוק המקורי, שמשמעותו גיוס מלא לחרדים כמו לכל חלקי הציבור".

נתניהו הגיע לפני שעה קלה לכנסת, לישיבת סיעת הליכוד שהתכנסה כדי לקבל החלטה בנוגע להצבעה על החוק לפיזור הכנסת. עם הגעתו לכנסת, ענה נתניהו לשאלת כתבים האם המערכת הפוליטית עומדת להחליט על הליכה לבחירות ואמר כי לצערו כך זה נראה. ראש הממשלה אמר בישיבה כי הוא עושה מאמץ אחרון למנוע את פיזור הכנסת, אך "אם לא תהיה הפתעה הולכים לבחירות". אך בצאתו מישיבת סיעת הליכוד, אמר השר זאב אלקין כי ליברמן מסרב להצעה ולוקח את המערכת הפוליטית לבחירות. השר דרעי אמר לחדשות 13, לאחר ישיבה שקיימה סיעת ש"ס בכנסת, כי "הסיפור גמור, הולכים לבחירות". על פי דיווחים מהישיבה, דרעי אמר כי ביקש סליחה מראש הממשלה על שניסה לשכנעו במשך חודש כי ליברמן ייכנס לקואליציה: "נתניהו אמר לי כל הזמן שליברמן פועל באופן אישי נגדו ולא ייכנס לממשלה. לצערי ראש הממשלה צדק". בראיון לחדשות 12 אמר דרעי כי "ליברמן מתנהל בהסתה ואומר דברים לא נכונים. החרדים ויתרו לכל פשרה ועשינו הכל. הסכמנו להכל, העיקר לא להזיק למדינה. ליברמן דחה הכל בכוונה". יו"ר ש"ס הוסיף כי "ליברמן עשה מעשה הונאה גדול, הוא רץ בבחירות עם תמיכה מלאה בנתניהו״.

ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית על החוק לפיזור הכנסת אמורה להתחיל בדקות הקרובות. בדרכו למליאה, אמר ליברמן כי "מדינת ישראל הולכת לבחירות" בגלל שהליכוד "נכנע לחרדים" ומסרב לקבל את הצעת ישראל ביתנו להצביע על חוק הגיוס בנוסחו המקורי בקריאה שנייה ושלישית. הוא חזר על טענתו במהלך הימים האחרונים כי הוא מוכן להיות שותף לממשלת ימין ולא ל"ממשלת הלכה", כהגדרתו. לפני תחילת ההצבעה, ראש הממשלה בנימין נתניהו יישא דברים במליאה.

(עודכן: 23:47)

תגיות:ש"סדגל התורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה