חדשות בארץ

כחלון אישר: אם הבחירות יוקדמו - כולנו תרוץ עם הליכוד

יו"ר כולנו, שר האוצר משה כחלון, אישר כי במידה והבחירות לכנסת ה- 22 יוקדמו - מפלגתו תרוץ יחד עם הליכוד. מזכירות הליכוד אישרה מוקדם יותר את הצעתו של ראש הממשלה נתניהו לבטל את הפריימריז ולכלול את חברי הכנסת של כולנו ברשימת הליכוד

כחלון (צילום: פלאש 90)כחלון (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר כולנו, שר האוצר משה כחלון, אישר הערב (שלישי) כי מפלגתו תצטרף לליכוד במידה והבחירות לכנסת יוקדמו.

בהודעה שפרסם, אמר כחלון: "החלטנו שבמידה ויוקדמו הבחירות לכנסת ה-22, מפלגת כולנו תרוץ ברשימה משותפת עם הליכוד לבחירות. מפלגת כולנו תמשיך להוות מפלגה חברתית, ימנית, לאומית וממלכתית ותשמור על הערכים שלשמם קמנו". כחלון הביע את תקוותו כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יצליח במלאכת הרכבת הממשלה בשעות שנותרו עד מחר בחצות – "אחרת כשר אוצר אני יכול לומר בביטחון מלא – הרבה מאוד מיליוני שקלים יבוזבזו לשווא. אין טעם להגיע לבחירות פעמיים במשך חודשיים. מדובר על מאות מיליונים שאנחנו צריכים אותם למקומות אחרים".

הודעתו של כחלון באה לאחר שמזכירות הליכוד אישרה אחר הצהריים ברוב גדול את הצעתו של בנימין נתניהו לכלול את 4 חברי הכנסת של כולנו ברשימת הליכוד בבחירות. על פי ההצעה – שעל פי חוקת הליכוד זקוקה לאישור חברי המרכז – כחלון ישובץ במקום ה- 5 ברשימה המשותפת, ומספר 2 שלו, שר הכלכלה אלי כהן, יקבל את המקום ה- 15. חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון תמוקם במקום ה- 29 וחבר הכנסת רועי פולקמן ישובץ במקום ה- 35.

במקביל, אישרה המזכירות את הצעתו של נתניהו לבטל את הבחירות המקדימות לרשימה ולראשות המפלגה. למעט הכנסתם של חברי כולנו לרשימה, לא יחולו בה שינויים נוספים. נתניהו, שהגיע לישיבה על מנת לקדם את אישור הצעתו, אמר כי שיבוצם של כחלון וחברי מפלגתו יוסיף כוח לליכוד: "בדקנו את זה, אנחנו נהיה יותר מ- 40 מנדטים". הוא הוסיף כי הכנסת תעביר חוק נורבגי מרובע, על מנת לאפשר לחברים בתחתית הרשימה להיבחר מחדש: "ארבעה שרים יצטרכו לוותר על המקומות שלהם בכנסת". נתניהו ציין, עם זאת, כי מהלך האיחוד נועד לסייע גם בפתרון משבר הרכבת הממשלה: "הפרדוקס הוא שככל שיודעים בצד השני שאם לא נרכיב ממשלה נלך לבחירות, כך גדול הסיכוי שמשהו יקרה".

בתום ההצבעה, הודה נתניהו לחברי המזכירות על תמיכתם: "האחדות בינינו הביאה לנו ניצחון מול התקשורת והשמאל. אני נרגש מהאמון שנתתם בי במהלך השנים האחרונות ובישיבה הזאת. אנחנו הולכים יחד, מה שלא יהיה, וביחד ננצח״.

כוונתו של נתניהו לשריין את כחלון וחברי מפלגתו עוררה כעס בקרב חברי הכנסת של הליכוד, במיוחד אלו הממוקמים בתחתית הרשימה. שניים מהם, מיכל שיר ואריאל קלנר, עתרו קודם הדיון לבית הדין העליון של המפלגה על מנת שיבהיר כי על פי חוקת הליכוד הגוף המוסמך לקבלת ההחלטה הינו מרכז הליכוד. על פי הדיווח של עמית סגל מחדשות 12, גם בכירים בליכוד תקפו את כוונתו של נתניהו להכניס את כחלון וחברי מפלגתו לתוך הרשימה, וטענו כי העובדה שהיא נועדה להשיג רוב לפיזור הכנסת הופכת אותה ל"עסקת שוחד קלאסית".

תגיות:משה כחלוןהליכודכולנו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה