חדשות בארץ

הודה בביצוע הפיגועים: בית המשפט האריך את מעצרו של זביידי

סחר בנשק, ביצוע ירי, קשירת קשר לפיגוע חבלה, רצח ומגע עם האויב הם חלק מהאישומים שזביידי עשוי להתמודד מולם, לאחר שבוע מהגשת כתב אישום נגדו בגין שני פיגועים ב-2018 וב-2019

בית המשפט הצבאי היושב בקריית המשפט שבמחנה עופר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בית המשפט הצבאי היושב בקריית המשפט שבמחנה עופר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

לאחר שבוע מהגשת כתב האישום, בית המשפט הצבאי שבמחנה עופר האריך היום (שלישי) את מעצרו של זכריה זביידי עד לתום ההליכים. זביידי, שהיה מפקד הזרוע הצבאית של הפתח בג'נין וממובילי האינתיפאדה השנייה, הודה בביצוע שני פיגועי ירי לעבר אוטובוסים, שנסעו בציר הסמוך לבית אל. זביידי נעצר לפני כשלושה חודשים יחד עם האזרח הישראלי טארק ברגות, שגם נגדו הוגש כתב אישום.

"כנגד הנאשם כתב אישום חמור הכולל 24 פרטי אישום מן הקשים שקיימים בספר החוקים", כתב השופט בהחלטתו. "החל מעבירות של סחר בציוד מלחמתי, ירי לעבר אדם, קשירת קשר להנחת פצצה, קשירת קשר לגרימת מוות, מגע עם אויב וגרימת מוות בכוונה במספר הזדמנויות ועוד עבירות חמורות".

כזכור, בשבוע שעבר התיר השב"כ לפרסום כי הוגשו כתבי אישום נגד זכריא זביידי, לשעבר מפקד "גדודי חללי אל-אקסא", הזרוע הצבאית של הפת"ח, באזור ג'נין, ונגד עורך הדין טארק ברגות. השניים מואשמים בביצוע פיגועי ירי בגזרת רמאללה. מעצרם של השניים התאפשר הודות לשיתוף פעולה של השב"כ, צה"ל וימ"מ. מודיעין שנאסף על ידי השב"כ העלה כי השניים מעורבים בשורה של פיגועים שבוצעו באזור היישוב בית אל.

לאחר עשרות שנות טרור: זכריה זביידי מובא למעצר

מהחקירה בשב"כ עלה כי השניים ביצעו 2 פיגועי ירי, ב- 7 בנובמבר 2018 וב- 5 בינואר 2019, שכוונו לעבר אוטובוסים שנסעו בציר הסמוך לבית אל. בחסדי שמיים, הפיגועים הסתכמו בפציעות קלות בלבד. לצורך הפיגועים והכנתם עשו שני המחבלים שימוש ברכבו של זביידי, רכב אותו קיבל מהרשות הפלסטינית במסגרת תפקידו במשרד האסירים הפלסטיני. היערכותם לביצוע פיגועים כללה בדיקות של השטח המיועד לפיגוע, תצפיות על היעדים לפיגוע ואיסוף מידע.

עוד נחשף בחקירה, כי זביידי וברגות הוציאו לפועל פיגוע ירי נוסף ב- 27 בדצמבר 2018. הם ירו לעבר אוטובוס שעלה ליישוב פסגות, אך לא הצליחו לפגוע בו בשל תנאי מזג האוויר. הם תכננו לבצע פיגוע נוסף במהלך חודש פברואר לעבר אוטובוס אגד הנוסע לפסגות, אך מעצרם סיכל את הפיגוע.

בחקירתו בשב"כ, הודה ברגות בביצוע פיגוע ירי לעבר ניידת משטרה במעבר הזיתים, בסמוך לירושלים. הפיגוע בוצע ב- 19 בנובמבר 2016, ולניידת נגרם נזק.

זביידי בן ה- 43, תושב מחנה הפליטים ג'נין, היה אחראי בעשור הקודם לרציחתם של עשרות ישראלים בפיגועי טרור. כוחות הביטחון ניסו לחסלו מספר פעמים, אך ללא הצלחה. הוא נודע כמבוקש מספר 1 באזור יהודה ושומרון, וזכה לכיסוי תקשורתי נרחב, בין היתר בכלי התקשורת בישראל. ב"הסכם המבוקשים" שהושג ב- 2007 בין ישראל לרשות הפלסטינית, הוא קיבל – יחד עם מבוקשים אחרים – חנינה ישראלית, הוצא מרשימת המבוקשים ולא הועמד לדין. מהודעת השב"כ עולה כי בשל ההפרה הבוטה והאלימה של התחייבותו לחדול מכל פעילות טרור, זביידי יועמד לדין לא רק על פיגועי הירי שנחשפו לאחרונה אלא גם על פעילות הטרור בה היה מעורב בעבר.

ברגות, יליד 1975, מתגורר במזרח ירושלים. הוא מחזיק בתעודת זהות כחולה, וחבר בלשכת עורכי הדין בישראל. עד למעצרו ייצג ברגות אסירים ביטחוניים בבתי המשפט בישראל ובאזור יהודה ושומרון. הוא הועסק גם כעורך דין במסגרת משרד האסירים של הרשות הפלסטינית.

תגיות:בית משפט צבאיזכריה זביידיהארכת מעצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה