חדשות בארץ

לקראת הבחירות המסתמנות: האם לפיד יחליף את גנץ בראשות כחול לבן?

אם הבחירות לכנסת אכן יוקדמו, בכחול לבן צפויים ימים לא קלים של חיכוכים פנימיים, וייתכן כי יאיר לפיד ידרוש לעמוד בראש הרשימה במקומו של בני גנץ

לפיד וגנץ (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)לפיד וגנץ (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

במפלגת כחול לבן מריחים את ריח הבחירות, וייתכן שלמפלגה – שגם בימים כתיקונם אינה עשויה מעור אחד – צפויים ימים של מאבקים פנימיים על הרכב הרשימה, ובמיוחד על תפקיד העומד בראשה.

מספר 2 בכחול לבן, חבר הכנסת יאיר לפיד, סירב הבוקר (שלישי) להתחייב כי ימשיך לשמש כסגנו של יו"ר המפלגה, בני גנץ. בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל אמר לפיד כי במידה ואכן הבחירות לכנסת יוקדמו, הוא "מאמין ומקווה" שכחול לבן תתמודד בהן במתכונתה הנוכחית, שהושגה בהסכם בין מפלגות יש עתיד בראשותו, חוסן לישראל של גנץ ותל"ם בראשות משה יעלון.

בנוגע לראשות הרשימה, התחמק לפיד מלתת תשובה חד-משמעית האם הוא יקבל ללא עוררין את מנהיגותו של גנץ: "לא קיימנו דיון איך נוביל את זה, אבל עובדה שהסתדרנו. לא אדבר על כך ברדיו ואחר כך עם בני, קודם אדבר אתו. נקיים על זה דיון אם זה יהיה רלוונטי". למראיין, שחזר ושאל אותו בנושא, הוסיף : "אתה מתעקש לקיים דיון שעוד לא קוים".

חבר הכנסת, יועז הנדל, שנכנס לרשימת כחול לבן מטעם מפלגת תל"ם, התייחס אף הוא לשאלה האם גנץ ימשיך להנהיג את כחול לבן. בראיון לכאן רשת ב' אמר הנדל כי התשובה על כך היא "חד משמעית כן. אני לא רואה שום סיבה, שום אינטרס, שום מהלך שבו כחול לבן עושה עכשיו שינויים בגלל שנתניהו אינו מצליח – אם אכן לא יצליח – להרכיב ממשלה". הנדל הוסיף כי "גנץ הצליח בתבונה פוליטית רבה לייצר את כחול לבן, את האיחוד בין 3 מפלגות ואת הרעיון. אני חושב שהוא הציב משהו אחר בפני החברה הישראלית".

כזכור, לפני 3 חודשים הודיעו גנץ, לפיד ויעלון כי הגיעו להסכם על ריצה משותפת בבחירות לכנסת. לפיד וגנץ סיכמו ביניהם כי במידה וכחול לבן תרכיב את הממשלה הבאה, הם יכהנו ברוטציה בתפקיד ראש הממשלה, כאשר גנץ ימלא את התפקיד ראשון ולפיד יחליף אותו לאחר כשנתיים וחצי.

תגיות:יאיר לפידבני גנץיועז הנדלכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה