חדשות בארץ

מפץ פוליטי בשמאל-מרכז: לפיד וגנץ ירוצו יחד, אשכנזי מצטרף

בליכוד הגיבו על האיחוד בין חוסן לישראל ויש עתיד כי "הבחירה ברורה: או ממשלת שמאל של לפיד-גנץ בתמיכת גוש חוסם של המפלגות הערביות, או ממשלת ימין בראשות נתניהו". מש"ס נמסר כי "החיבור הזה מסוכן ליהדות"

  • ט"ז אדר א' התשע"ט
גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יאיר לפיד ובני גנץ הגיעו הלילה (חמישי) להסכם על ריצה משותפת בבחירות לכנסת. בראש הרשימה יעמוד גנץ, אחריו משה יעלון ובמקום השלישי לפיד. בעקבות המיזוג בגוש השמאל-מרכז, שנסגר ב'דקה ה- 90', החליט הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי להצטרף למערכת הפוליטית, והוא ישובץ במקום ה- 4 ברשימה.

בהודעה משותפת שנמסרה הבוקר מטעם מפלגות חוסן לישראל, תל"ם ויש עתיד נאמר: "מתוך אחריות לאומית החליטו בני גנץ, יאיר לפיד ובוגי יעלון על הקמת רשימה מאוחדת אשר תהווה את מפלגת השלטון החדשה של ישראל. מפלגת השלטון החדשה תעמיד נבחרת מנהיגים בטחונית וחברתית חדשה שתבטיח את בטחון המדינה, ותחבר מחדש את חלקי העם ואת החברה הישראלית המשוסעת".

על פי ההודעה, לפיד וגנץ הסכימו על רוטציה בתפקיד ראש ממשלה, במידה וירכיבו את הממשלה הבאה: "בני גנץ יהיה הראשון בהסכם ויאיר לפיד יחליפו לאחר כשנתיים וחצי".

"מתוך הכרה בחשיבות הרגע והמשימה הלאומית החליט גם רא"ל גבי אשכנזי להצטרף למפלגה החדשה. ראשי המפלגה ימסרו הודעה מיוחדת בהמשך היום", נאמר בסיום ההודעה.

פריצת הדרך בשיחות לאיחוד בין חוסן לישראל ויש עתיד נרשמה ביממה האחרונה. בני גנץ ויאיר לפיד הגיעו אתמול לסביון לפגישה בביתו של הלל קוברינסקי, ראש מטה יש עתיד. פגישה זו התקיימה לאחר משא ומתן לילי בין הצדדים, והלילה צורף למגעים גם גבי אשכנזי. מי שנותרה בחוץ היא יו"ר מפלגת גשר, אורלי לוי אבקסיס, שהוציאה אמש הודעה על ריצה עצמאית של מפלגתה בבחירות ומתחה ביקורת נוקבת על התנהלותו של גנץ במשא ומתן עמה.

המפץ בגוש השמאל-מרכז גורר אחריו תגובות סוערות במערכת הפוליטית. מטעם הליכוד נמסר כי "הבחירה ברורה: זו או ממשלת שמאל של לפיד-גנץ בתמיכת גוש חוסם של המפלגות הערביות, או ממשלת ימין בראשות נתניהו". השר לשעבר ומועמד הליכוד לכנסת הקרובה, גדעון סער, מתח ביקורת בחשבון הטוויטר שלו על ההסכמה לרוטציה שהושגה בין לפיד וגנץ: "רוטציה היתה רעיון מגוחך ב- 2015 ונותרה כזאת גם היום. סידור העבודה בין גנץ ללפיד רק מעיד שאיש מהם אינו בטוח במנהיגותו וביכולת לגבש סביבה תמיכה ציבורית רחבה. ויתור גנץ ללפיד על הראשות לא יהפוך גם את השני למתאים בעיני הציבור לתפקיד".

בהודעה שהוציאה ש"ס נאמר: "החיבור הזה מסוכן ליהדות. גנץ שתומך בנישואים אזרחיים ותחבורה בשבת חבר ללפיד ששנאתו ליהדות ולדתיים אומנותו. הזהות היהודית בסכנה ואנחנו ניאבק בכל כוחנו למנוע מהם להקים ממשלה. ש״ס תומכת בנתניהו, והצבעה לש״ס תבטיח הקמת ממשלת ימין ושמירה על המסורת היהודית והזהות היהודית של מדינת ישראל".

אחת המפסידות הגדולות מהמפץ הפוליטי היא מפלגת העבודה, שעל פי סקרים שונים עלולה לספוג מכת מחץ ואולי אף להימחק. יו"ר סיעת העבודה, שלי יחימוביץ', הגדירה הבוקר את האיחוד כ"יצור כלאיים עמום שנולד ונוצר בידי משרדי פרסום ויחסי ציבור". בראיון לתוכנית הבוקר בחדשות 13, אמרה יחימוביץ': "מה ההשקפה המדינית שלהם? האם הם בעד פתרון שתי המדינות? מה השקפותיהם בנושא המשפט העליון? האם הם מפלגה סוציאל-דמוקרטית או מפלגה קפיטליסטית? מי הם אם לא חבורה מוזרה, מודבקת בטלאים טלאים?".

תגיות:יש עתידבחירות 2019גבי אשכנזיחוסן לישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה