חדשות בארץ

חבר הכנסת לשעבר באסל גטאס שוחרר מהכלא

גטאס, שהורשע בהברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות, נידון לשנתיים מאסר בפועל. ועדת השחרורים דחתה בנובמבר שעבר את בקשתו לשחרור מוקדם

גטאס (צילום: אבי דישי, פלאש 90)גטאס (צילום: אבי דישי, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת לשעבר באסל גטאס שוחרר הבוקר (שני) מבית הסוהר מגידו, לאחר שסיים לרצות עונש של שנתיים מאסר בפועל בגין עבירות על ביטחון המדינה.

גטאס, שכיהן כחבר כנסת מטעם מפלגת בל"ד, הורשע במרץ 2017 – במסגרת עסקת טיעון – בהברחת טלפונים סלולריים וחומרים כתובים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות, ביניהם המחבל וליד דקה שהיה בין חברי החוליה שחטפה ורצחה בשנת 1984 את החייל משה תמם הי"ד. גטאס נידון לשנתיים מאסר בפועל ו- 18 חודשי מאסר על תנאי. בנוסף, נגזר עליו קנס של 120 אלף שקלים ונקבע כי יש קלון במעשיו. כחלק מעסקת הטיעון, הוא התפטר מן הכנסת לאחר הרשעתו.

כזכור, בחודש נובמבר שעבר דחתה ועדת השחרורים את בקשתו של גטאס לקבל שחרור מוקדם מהכלא. הוועדה קבעה בהחלטתה כי גטאס "מתקשה להביע חרטה באופן מילולי ובכנות על המעשים שבהם הודה". הוועדה הדגישה כי העבירות שעבר חבר הכנסת לשעבר חמורות ביותר, והוסיפה כי הוא לא השתלב בתוכניות טיפוליות ושיקומיות המתנהלות בתוך בית הכלא.

ועדת השחרורים קבעה אומנם כי אם גטאס ישולב בהליך טיפולי, ניתן יהיה לשקול שוב את שחרורו המוקדם "במסגרת טיפול בקהילה". אלא ששירות בתי הסוהר סירב לאפשר לו להצטרף לתוכנית שיקום, וגטאס עתר לבית המשפט נגד ההחלטה. בתשובת המדינה לעתירה נאמר כי גטאס – המוגדר כאסיר ביטחוני המשתייך לארגון הטרור "החזית העממית לשחרור פלסטין" – "לא הביע כל חרטה, כל תובנה, או כל שינוי בתפיסתו האידיאולוגית העומדת בבסיס שיוכו לארגון הטרור והרשעתו בעבירות ביטחון של סיוע לארגון טרור".

בתגובה לבקשתו של גטאס לאפשר לו להיכנס לתוכנית שיקום ולהשתחרר מוקדם יותר מהכלא, אמר השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, כי מבחינתו המושג "תוכנית שיקום" אינו נוגע למחבלים: "אין שום תוכנית טיפול למי שתומך באידיאולוגיה של רצח ופגיעה ביהודים".

תגיות:באסל גטאסבית כלא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה