חדשות בארץ

בתגובה לטרור הבלונים: צומצם מרחב הדיג ברצועה

יומיים בלבד לאחר שישראל הודיעה על הרחבת מרחב הדיג ברצועת עזה ל- 15 מייל ימיים, הוא צומצם שוב בעקבות הפרחת בלוני התבערה מהרצועה. בעוטף עזה פרצו ביממה האחרונה 11 שריפות

שריפה בעוטף עזה, תמונת ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)שריפה בעוטף עזה, תמונת ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף כמיל אבו רוקון, הודיע אמש (רביעי) על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה לטווח של עד 10 מיילים ימיים, וזאת עד להודעה חדשה. הצעד הישראלי בא בתגובה לבלוני התבערה שהפריחו הפלסטינים מהרצועה לעבר שטח ישראל. במהלך היממה האחרונה פרצו 11 שריפות ברחבי עוטף עזה כתוצאה מטרור הבלונים.

כזכור, רק לפני יומיים החליטה ישראל על הרחבת מרחב הדיג ל- 15 מייל ימיים. בהודעה שהוציא מתאם פעולות הממשלה בשטחים נאמר כי "צעד זה הינו חלק מהמדיניות האזרחית למניעת הידרדרות הומניטארית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורב".

ביום שני דווח בחדשות 12, כי ישראל וחמאס הגיעו להסכמה על הפסקת אש זמנית לתקופה של חצי שנה. על פי הידיעה, חמאס התחייב להפסיק את האש ואת האירועים האלימים על גדר המערכת בין ישראל והרצועה, לשמור על מרחב החיץ הביטחוני מצדה העזתי של גדר המערכת, ולהפסיק את העימותים הליליים על הגדר ואת המשטים באזור החוף בצפון הרצועה. בתמורה, הסכימה ישראל להרחיב את מרחב הדיג ל- 15 מייל ימיים, לסייע בקידום פרויקטי תעסוקה יזומים של האו"ם ברצועה, ולאפשר העברת תרופות וסיוע אזרחי. במקביל סוכם לפתוח במשא ומתן על שיפוצה ושדרוגה של תשתית החשמל ברצועה, ועל סוגיות המעברים, הבריאות והעברות הכספים לרצועה. עוד הוחלט כי בשלב הבא ייפתח משא ומתן לעסקת חילופי שבויים, שתאפשר את החזרתם של 2 לוחמי צה"ל, סגן הדר גולדין ואורון שאול הי"ד, ואת שחרורם של 2 האזרחים הישראליים המוחזקים בידי חמאס. בישראל ובחמאס הכחישו את הידיעה.

אתמול פורסם כי אזרח ישראלי חשוד בניסיון להבריח מיליוני בלונים עבור גורמים פלסטיניים. מידע מודיעיני שהגיע לרשות המיסים אפשר את ביצוע המעצר. על פי החשד, החברה שבבעלותו של החשוד התכוונה לייבא את הסחורה ולהעבירה לתושב חברון, כאשר בהמשך הבלונים היו אמורים להגיע בהדרגה לרצועת עזה. האזרח הישראלי, יהודי בן 50, ניצל את אזרחותו על מנת להתחמק מהבדיקות הביטחוניות. במהלך פעילות מבצעית שנערכה ביום ראשון בנמל אשדוד אותרה מכולה, ובה מיליוני הבלונים שיובאו מסין. בית משפט השלום באשקלון הורה על שחרורו של החשוד בערבות בתנאים מגבילים, והוציא נגדו צו עיכוב יציאה מן הארץ.

בתוך כך, ראשי הרשויות בעוטף עזה שלחו אתמול מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לעגן בתקציב את מרכזי החוסן הפועלים בשטחן ולקבל תוספת מיידית לתקציבם בסך 5 מיליון שקלים לשנה. "תושבי יישובי עוטף עזה, הפרוסים על פני 4 מועצות אזוריות – חוף אשקלון, אשכול, שדות נגב ושער הנגב, והעיר שדרות – מתמודדים במהלך 18 השנים האחרונות עם שגרת חירום, המחייבת יכולת לעמידה בתנאי לחץ ואי ודאות, ומעבר מהיר בין חירום לשגרה ולהיפך בפרקי זמן קצרים מאוד", נאמר במכתב. "על אף השינוי שחל בדפוסי הלחימה בשנתיים האחרונות, כמו גם צמיחתה הדמוגרפית המבורכת של האוכלוסייה ביישובי בעוטף והתווספותם של תושבים רבים בכל הרשויות – לא עודכן תקציב מרכזי החוסן למעלה מעשור". ראשי הרשויות הוסיפו ודרשו במכתב מתן התייחסות פרטנית לציוני בחינות הבגרות של תלמידי בתי הספר התיכוניים בעוטף.

תגיות:עוטף עזהרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה