חדשות בארץ

הבוקר: הורחב מרחב הדיג ברצועת עזה

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על הרחבת מרחב הדיג ברצועה ל- 15 מייל ימיים: "חלק מהמדיניות האזרחית למניעת הידרדרות הומניטארית". בישראל ובחמאס הכחישו את הדיווח לפיו הושגה הפסקת אש למשך חצי שנה

דייגי עזה, תמונת ארכיון (צילום: Aaed Tayeh/Flash90)דייגי עזה, תמונת ארכיון (צילום: Aaed Tayeh/Flash90)
אא

ישראל הודיעה הבוקר (שלישי) על הרחבת מרחב הדיג ברצועת עזה לטווח של 15 מייל ימיים. בהודעה שהוציא מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף כמיל אבו רוקון, נאמר כי "צעד זה הינו חלק מהמדיניות האזרחית למניעת הידרדרות הומניטארית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורב".

בהודעה הובהר, עם זאת, כי "מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות. יודגש כי לא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו, וכל חריגה תטופל בהתאם על ידי כוחות הביטחון".

הצעד הישראלי בא בצל הפרסום אמש, לפיו ישראל וחמאס הגיעו להסכמה על הפסקת אש זמנית לתקופה של חצי שנה. הפרשן הצבאי של חדשות 12, רוני דניאל, דיווח כי מדובר בהבנות בלתי כתובות שהושגו בתיווך מצרי ובסיוע האו"ם. על פי הסיכום, חמאס התחייב להפסיק את האש ואת האירועים האלימים על גדר המערכת בין ישראל והרצועה, והתחייב לשמור על מרחב החיץ הביטחוני ברוחב 300 מטרים מצדה העזתי של גדר המערכת. בנוסף, הפלסטינים יפסיקו את העימותים הליליים שבוצעו על ידי "יחידת ההטרדה הלילית", וכן יופסקו המשטים באזור החוף בצפון הרצועה, מול חוף זיקים. בתמורה, הסכימה ישראל להרחיב את מרחב הדיג ל- 15 מייל ימיים, לסייע בקידום פרויקטי תעסוקה יזומים של האו"ם ברצועה, ולאפשר העברת תרופות וסיוע אזרחי. במקביל, ייפתח משא ומתן על שיפוצה ושדרוגה של תשתית החשמל ברצועה, ועל סוגיות המעברים, הבריאות והעברות הכספים לרצועה. אם השקט אכן יישמר – בשלב הבא צפוי להתחיל משא ומתן לעסקת חילופי שבויים, שתאפשר את החזרתם של 2 לוחמי צה"ל, סגן הדר גולדין ואורון שאול הי"ד, ואת שחרורם של 2 האזרחים הישראליים המוחזקים בידי חמאס.

בחמאס ובישראל הכחישו את הידיעה על הפסקת האש. דובר חמאס, פאוזי ברהום, מסר כי "אין אמת במה שמדווח בכלי תקשורת ישראליים בכל הנוגע לרגיעה לתקופה של 6 חודשים. אנו מדגישים כי הפסקת האש בין ההתנגדות לכיבוש הייתה בתמורה להתחייבותו של הכיבוש ליישם את כל ההבנות". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "אין הבנות חדשות בין ישראל לחמאס" וכי הממשלה ממשיכה במאמציה להשיב את השבויים והנעדרים לישראל.

בעקבות הדיווח על הפסקת האש שהושגה, מתחו לאה ושמחה גולדין, הוריו של סגן הדר גולדין, ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתגובה שמסרו נאמר: "נתניהו הבטיח לנו, והתחייב באופן פומבי, שלא תהיה הסדרה בלי החיילים. ההסכם עם חמאס הוא הונאה של המשפחות, שממתינות כבר כמעט 5 שנים להשבתם של הבנים משדה הקרב, ושל הציבור שמאמין בערכי צה״ל. ההסכם הכושל שגובש הוא מתנה וניצחון תודעתי לחמאס, שבעזרת בלונים הכניע את נתניהו וממשלתו".

תגיות:חמאסהפסקת אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה