חדשות בארץ

בעקבות מידע מודיעיני: סוכלה הברחת מיליוני בלונים לעזה

על רקע השריפות שפרצו היום בעקבות בלוני התבערה שהופרחו מעזה לישראל, רשות המיסים סיכלה הברחת מיליוני בלונים שיובאו מסין לרצועת עזה

בלוני תבערה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)בלוני תבערה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
אא

בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל ברשות המיסים, סוכלה הברחת מיליוני בלונים שהובאו לנמל אשדוד מסין ויועדו להיכנס לתוך שטח הרצועה מתוך כוונה לעשות בהם שימוש כבלוני נפץ נגד ישראל – כך דווח היום (רביעי) ב'חברת החדשות'. החשוד, המואשם בניצול אזרחותו הישראלית כדי לחמוק מהביקורת הביטחונית, הוא אזרח יהודי-ישראלי בן 50, שנעצר היום ושוחרר בתנאים מגבילים בהוראת בית המשפט.

המידע המודיעיני, שהתקבל ביחידת היס"מ של בית מכס אשדוד, הצביע על מספר מכולות בנמל המכילות כמויות עצומות של בלונים בצבעי הרשות הפלסטינית. הבלונים היו אמורים לעשות את דרכם לתושב חברון ומשם, בצורה הדרגתית, לרצועת עזה. על פי החשד, החברה שאחראית על הפעולה היא חברת די סי לוגיסטיקה בע"מ, שנמצאת בבעלותו של החשוד, דוד כהן. נסיבות האירוע טרם ברורות, אך מממצאי החקירה שפורסמו, עולה כי החשוד לא היה מעורב כלל בסחורה, כמו גם בהזמנתה או תשלום עליה. כל שהתבקש היה לנצל את אזרחותו הישראלית כדי לחמוק מהמבדקים הביטחוניים הקפדניים. החשוד הודה ברוב העבירות המיוחסות ולבקשת המשטרה, הוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום.

בשל הפרחת בלוני תבערה מעזה לישראל היום, כמה שרפות פרצו ברחבי עוטף עזה. כמו אתמול, גם היום לא היו בחסדי שמיים נפגעים בנפש והושגה שליטה על האש כעבור זמן קצר.

הפסקת אש? "אין אמת"

ביום שני נחשף בחדשות 12 כי הושגה הסכמה בין ישראל וחמאס על הפסקת אש זמנית לתקופה של חצי שנה. על פי הידיעה, בדומה להבנות השונות שהושגו בין הצדדים בתום סבבי הלחימה שפרצו במהלך החודשים האחרונים, מצרים היא שתיווכה ביניהם, תוך סיוע שהעניק נציג האו"ם. גם במקרה זה, לא מדובר בהסכם כתוב אלא בהבנות הדדיות בעל פה.

בהתאם לסיכום שהושג, חמאס התחייב להפסיק את האש ואת האירועים האלימים על גדר המערכת בין ישראל והרצועה. כמו כן, ארגון הטרור התחייב לפעול לשמירת אזור הפרימטר – רצועת החיץ ברוחב 300 מטרים הסמוכה לגדר מצדה העזתי, שהוגדרה על ידי צה"ל כאזור האסור בנוכחות של פלסטינים – איסור שכורסם בהדרגה על ידי הפלסטינים, וביתר שאת מאז החלו "צעדות השיבה" בסוף מרץ 2018. בנוסף, יופסקו העימותים הליליים שבוצעו על ידי "יחידת ההטרדה הלילית" שהקימו הפלסטינים, וכן יופסקו המשטים הפלסטיניים באזור החוף בצפון הרצועה, מול חוף זיקים. יצוין כי מהדיווח לא ברור האם חמאס התחייב במפורש להפסיק את טרור בלוני הנפץ המשוגרים לעבר עוטף עזה.

מהצד הישראלי של המתרס, ישראל הביעה את נכונותה להרחבת מרחב הדיג ל- 15 מייל ימיים, לקידום פרויקטים של האו"ם המאפשרים העסקה יזומה של עובדים תושבי הרצועה, וכן להעברת תרופות וסיוע אזרחי. במקביל, ייפתח משא ומתן על שיפוצה ושדרוגה של תשתית החשמל ברצועה, ועל סוגיות המעברים, הבריאות והעברות הכספים לרצועה.

בחמאס מיהרו להכחיש את הידיעה על הפסקת האש. דוברו של הארגון, פאוזי ברהום, מסר כי "אין אמת במה שמדווח בכלי תקשורת ישראליים בכל הנוגע לרגיעה לתקופה של 6 חודשים. אנו מדגישים כי הפסקת האש בין ההתנגדות לכיבוש הייתה בתמורה להתחייבותו של הכיבוש ליישם את כל ההבנות".

תגיות:חמאסבלוני תבערהרשות המיסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה