חדשות בארץ

דיווח: ישראל וחמאס סיכמו על הפסקת אש לחצי שנה

על פי הדיווח בחדשות 12, תיווך מצרי בסיוע או"ם הצליח להשיג הבנות הדדיות בין ישראל וחמאס להפסיק את האש למשך חצי שנה. ההבנות כוללות התחייבות פלסטינית לשמור על החיץ הביטחוני ברוחב 300 מטרים מצדה העזתי של גדר המערכת ולהפסיק את פעילותה של "יחידת ההטרדה הלילית"

הזרוע הצבאית של חמאס, אילוסטרציה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)הזרוע הצבאית של חמאס, אילוסטרציה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

בדרך להסדרה? הפרשן הצבאי של חדשות 12, רוני דניאל, דיווח הערב (שני) כי הושגה הסכמה בין ישראל וחמאס על הפסקת אש זמנית לתקופה של חצי שנה.

על פי הידיעה, בדומה להבנות השונות שהושגו בין הצדדים בתום סבבי הלחימה שפרצו במהלך החודשים האחרונים, מצרים היא שתיווכה ביניהם, תוך סיוע שהעניק נציג האו"ם. גם במקרה זה, לא מדובר בהסכם כתוב אלא בהבנות הדדיות בעל פה.

בהתאם לסיכום שהושג, חמאס התחייב להפסיק את האש ואת האירועים האלימים על גדר המערכת בין ישראל והרצועה. כמו כן, ארגון הטרור התחייב לפעול לשמירת אזור הפרימטר – רצועת החיץ ברוחב 300 מטרים הסמוכה לגדר מצדה העזתי, שהוגדרה על ידי צה"ל כאזור האסור בנוכחות של פלסטינים – איסור שכורסם בהדרגה על ידי הפלסטינים, וביתר שאת מאז החלו "צעדות השיבה" בסוף מרץ 2018. בנוסף, יופסקו העימותים הליליים שבוצעו על ידי "יחידת ההטרדה הלילית" שהקימו הפלסטינים, וכן יופסקו המשטים הפלסטיניים באזור החוף בצפון הרצועה, מול חוף זיקים. יצוין כי מהדיווח לא ברור האם חמאס התחייב במפורש להפסיק את טרור בלוני הנפץ המשוגרים לעבר עוטף עזה.

מהצד הישראלי של המתרס, ישראל הביעה את נכונותה להרחבת מרחב הדיג ל- 15 מייל ימיים, לקידום פרויקטים של האו"ם המאפשרים העסקה יזומה של עובדים תושבי הרצועה, וכן להעברת תרופות וסיוע אזרחי. במקביל, ייפתח משא ומתן על שיפוצה ושדרוגה של תשתית החשמל ברצועה, ועל סוגיות המעברים, הבריאות והעברות הכספים לרצועה.

הפלסטינים דורשים שההתחייבויות הישראליות ייושמו במהירות. במידה והפסקת האש תישמר בתוקף ולא תופר על ידי ארגוני הטרור, צפוי להתחיל המשא ומתן על השלב הבא, שאמור לכלול הגעה להסכם על חילופי שבויים, שיאפשר את החזרתם של 2 לוחמי צה"ל, סגן הדר גולדין ואורון שאול הי"ד, ואת שחרורם של 2 האזרחים הישראליים המוחזקים בידי חמאס. אחד המכשולים במשא ומתן זה הינו הדרישה האולטימטיבית שהציב חמאס עד כה כי לפני פתיחת משא ומתן לעסקת חילופי שבויים על ישראל לשחרר מהכלא את משוחררי עסקת שליט שנעצרו מחדש בקיץ 2014.

בחמאס מיהרו להכחיש את הידיעה על הפסקת האש. דוברו של הארגון, פאוזי ברהום, מסר כי "אין אמת במה שמדווח בכלי תקשורת ישראליים בכל הנוגע לרגיעה לתקופה של 6 חודשים. אנו מדגישים כי הפסקת האש בין ההתנגדות לכיבוש הייתה בתמורה להתחייבותו של הכיבוש ליישם את כל ההבנות".

לאה ושמחה גולדין, הוריו של סגן הדר גולדין, מתחו ביקורת חריפה על ראש הממשלה נתניהו בעקבות הפרסום על הסכם הפסקת האש הזמנית שהושג עם חמאס. בתגובה שמסרו נאמר: "נתניהו הבטיח לנו, והתחייב באופן פומבי, שלא תהיה הסדרה בלי החיילים. ההסכם עם חמאס הוא הונאה של המשפחות, שממתינות כבר כמעט 5 שנים להשבתם של הבנים משדה הקרב, ושל הציבור שמאמין בערכי צה״ל. ההסכם הכושל שגובש הוא מתנה וניצחון תודעתי לחמאס, שבעזרת בלונים הכניע את נתניהו וממשלתו".

תגיות:חמאסהפסקת אשרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה