חדשות בעולם

רוחאני: לא ניכנע לבריונות של ארצות הברית

נשיא איראן חסן רוחאני אמר כי ארצו לא תסכים שיכפו עליה לשבת לשולחן המשא ומתן. השר הסעודי עאדל אל-ג'ובייר אמר כי ארצו עושה הכל למנוע מלחמה באזור, אבל תגיב "בנחישות ובהחלטיות" אם איראן תבחר בדרך זו

דגלי ארצות הברית ואיראן (קרדיט: שאטרסטוק)דגלי ארצות הברית ואיראן (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

נשיא איראן חסן רוחאני אמר אמש (שבת) כי ארצו לא תיכנע ללחצים ולשפת הכוח של אויביה. בפגישה עם אנשי תרבות בטהרן, אמר רוחאני כי איראן מעדיפה את הדיאלוג וההיגיון, אבל עומדת בנחישות מול בריונים, כהגדרתו. כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "טסנים".

"לעולם לא ניכנע לבריונותו של האויב", אמר רוחאני. הוא הדגיש כי אין שחר לטענה כי איראן תיאלץ לחזור לשולחן המשא ומתן: "לא נסכים למשא ומתן כפוי גם אם כל המעצמות יעמדו ביחד נגדנו".

מפקד משמרות המהפכה באיראן, חוסיין סלאמי, אמר אתמול כי ארצו מסוגלת "להביס את האויב במלחמת המודיעין". כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית אירנ"א. בנאום שנשא בטהרן, הזהיר סלאמי כי ארצות הברית פתחה במלחמת מודיעין בקנה מידה מלא נגד איראן, וכי היא משתמשת בכל האמצעים הכוללים מלחמה פסיכולוגית, מבצעי סייבר, צעדים צבאיים, דיפלומטיה והפחדה. הוא הוסיף וטען כי בעוד איראן מתחזקת, ארצות הברית נמצאת בתהליך של דעיכה, שיוביל לבסוף לקריסתה.

בתוך כך, שר המדינה הסעודי לענייני חוץ, עאדל אל-ג'ובייר, אמר הלילה במסיבת עיתונאים בריאד כי ארצו אינה רוצה במלחמה באזור ועושה כל שביכולתה למנוע זאת. הוא הוסיף, עם זאת, כי "אם הצד השני יבחר במלחמה, הממלכה תגיב בנחישות ובהחלטיות ותגן על עצמה ועל האינטרסים שלה". על פי הדיווח שהובא בסוכנות הידיעות הסעודית הרשמית וא"ס, אל-ג'ובייר הביע תקווה שהמשטר האיראני ובעלי בריתו ירחיקו עצמם מ"התנהגות פזיזה" וכי איראן לא תוביל את האזור ל"תוצאות מסוכנות", כלשונו. הוא קרא לקהילה הבינלאומית לנקוט בעמדה תקיפה נגד איראן על מנת למנוע ממנה להפיץ הרס ואנרכיה בעולם.

דבריו של אל-ג'ובייר באו על רקע המתיחות הגוברת ביחסי ארצות הברית ואיראן, ולאחר שביום ראשון שעבר הותקפו 4 כלי שיט בפעולת חבלה שאירעה בסמוך למצר הורמוז, ליד המים הטריטוריאליים של איחוד האמירויות הערביות. בין כלי השיט היו 2 מכליות נפט סעודיות. בתקרית לא היו נפגעים בנפש, אך לכלי השיט נגרמו נזקים ניכרים. יומיים לאחר מכן התקיפו כלי טיס בלתי מאוישים 2 מתקני נפט של סעודיה באזור ריאד. המורדים החות'ים בתימן, הזוכים לתמיכתה של איראן, טענו כי כטב"מים שלהם תקפו 7 יעדים אסטרטגיים בסעודיה.

בעקבות ההסלמה באזור המפרץ הפרסי, הודיע אתמול מלך סעודיה, סלמאן בן עבד אל-עזיז, על כינוסם בסוף החודש של 2 ועידות פסגה – של מדינות ערב ושל מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ (GCC). מפגשי החירום ייערכו ב- 30 במאי בעיר מכה.

תגיות:איראןסעודיההמפרץ הפרסיעאדל אל-ג'ובייר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה