חדשות בעולם

לא רוצים מלחמה? משחתות אמריקניות נכנסו למפרץ הפרסי

בעוד שבממשל האמריקני מנסים לצנן את גובה הלהבות בטיפול במשבר מול איראן, הבוקר דווח כי צבא ארצות הברית מעבה את כוחותיו באזור

משחתת אמריקנית (צילום: שאטרסטוק),משחתת אמריקנית (צילום: שאטרסטוק),
אא

 שתי משחתות אמריקניות חצו אמש (שישי) את מיצרי הורמוז הסמוכים לאיראן וחדרו למפרץ הפרסי - כך דווח הבוקר ב"וול סטריט ג'ורנל". במקביל, ב"גרדיאן" הבריטי מדווחים כי הערכת הממשל האמריקני הוא כי איראן הצליחה להעביר משלוח טילים לדמשק שבסוריה, תוך שהיא עוקפת בהצלחה את שירותי המודיעין הישראלים והאמריקנים. לפי הגרדיאן, לפני כשלושה שבועות מפקד כוח קודם של משמרות המהפכה האיראנים, קאסם סולימאני, הורה למיליציות שהיא החוסות תחת איראן כי עליהם להערך למלחמה.

ההודעה על בוא המשחתות, "מקפול" ו"גונזלס", מגיעה בצל המתיחות הגוברת בין וושינגטון לטהרן, כאשר בתחילת החודש איימה איראן כי תשוב להעשיר אורניום ולחדש תכניות גרעין שנגנזו בעקבות הסכם הגרעין שנחתם עמה ב-2015. "זה היה אחד המעברים השקטים ביותר שראינו זה זמן רב", אמר גורם ביטחוני.

בימים האחרונים פרס הצבא האמריקני כוחות נוספים במזרח התיכון, נוסף לנושאת המטוסים והכוח הצבאי המורחב ששוגר בשבוע שעבר למפרץ הפרסי. בעת ההודעה על שליחתה של נושאת המטוסים, טענו בכירי הממשל, לרבות היועץ לביטחון לאומי, כי לארצות הברית נשקפים איומים שונים מצד איראן, ללא שפורט מהם. היום, איומים אלה קיבלו המחשה נוספת לאחר שב"ניו יורק טיימס" דווח כי תצלומי אוויר מהתקופה האחרונה מוכיחות כי טהראן הציבה משגרי טילים על גבי סירות קטנות – עובדה שהדליקה נורות אדומות בצד האמריקני שחששו כי איראן צועדת על חבל דק שעשוי להוביל למלחמה.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס אתמול למתיחות הגבוהה בין ארצו לטהראן, כשבמענה לשאלת כתב האם עומדת לפרוץ מלחמה עם איראן, אמר כי הוא "מקווה שלא". מוקדם יותר דווח בוושינגטון פוסט כי טראמפ מעוניין לפתור את המשבר באמצעים דיפלומטיים וכי הוא חותר למגעים ישירים עם מנהיגי איראן. כן גם דווח ב-CNN בסוף השבוע כי הבית הלבן העביר לממשלת שוויץ מספר טלפון ישיר לנשיא טראמפ, שאליו יוכלו לחייג בכירים איראנים. לפי הפרסום היום בוושינגטון פוסט, טראמפ מתוסכל מאמירותיהם התוקפניות של יועציו הבכירים בנוגע לדרך הטיפול במשבר עם איראן, וכי הוא חושש שהם יביאו את ארצות הברית לעימות פרונטלי מול טהראן – עובדה שתפר את הבטחת הבחירות שלו לפיה יש להימנע ממלחמות בחו"ל בשל הנזק הכלכלי.

לדברי בכיר בממשל האמריקני אשר מעורב בשיחות הפנימיות שטראמפ ערך עם היועץ לביטחון לאומי האמריקני, ג'ון בולטון, ועם מזכיר המדינה מייק פומפאו, "הם מתכננים קדימה וטראמפ עצבני. היו קריאות לבולטון, לפומפאו ולאחרים לנקוט באותו קו". גם ב-CNN טענו כי למרות המדיניות התקיפה של טראמפ, הוא זועם על בולטון כשהראשון מאשים אותו שהוא מביא את הממשל לסף עימות חזיתי עם איראן.

תגיות:משחתתארצות הבריתֿההסלמה במפרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה