חדשות כלכלה

לאן נעלם הפלפל? המחסור הזמני יסתיים בקרוב

במשרד החקלאות מסבירים כי המחסור בפלפלים נובע מהחורף הארוך שגרם לעיכוב בגידולים, אך מדובר במחסור של כשבועיים בלבד עד שגידולי הפלפלים החדשים יגיעו לשווקים

(צילום: Rachael Cerrotti/Flash90)(צילום: Rachael Cerrotti/Flash90)
אא

האם הרגשתם לאחרונה – כשהלכתם לקנות ירקות ופירות בשווקים או ברשתות המזון – בקושי לאתר את הפלפלים על המדפים? ובכן, לא מדובר בתעתוע אופטי, אלא במחסור ממשי שקיים בשוק במוצר המבוקש על ידי רבים בסלט שלהם.

משרד החקלאות, המבצע מעקב שוטף אחר מצאי הירקות והפירות, הודיע כי אכן קיים מחסור בפלפל, אולם מדובר במחסור זמני שעתיד להסתיים בתוך כשבועיים עד שלושה שבועות. במשרד הסבירו כי השנה, לאור העובדה שהחורף האחרון היה ארוך במיוחד, גידולי הפלפלים התעכבו, וכך נוצר פער בין הזמן בו מגיעים לשווקים הפלפלים שנזרעו במהלך ינואר לבין אלו שעדיין ניתן לראות בשווקים ונזרעו עוד בחודשי הקיץ הקודם.

המחסור בפלפלים הביא, מטבע הדברים, לזינוק במחיריהם. על פי נתוני משרד החקלאות, בשלב זה המחיר הסיטוני של הפלפלים עלה ל- 7.60 שקלים לק"ג. על פי מדיניות המשרד, כאשר מחירם הסיטוני של הפלפלים חוצה את קו ה- 6 שקלים לק"ג במשך 5 ימי עבודה רצופים – נפתחות מכסות יבוא פטורות ממכס לירק המבוקש.

כאמור, מדובר במחסור של כשבועיים בלבד עד שהגידולים החדשים יגיעו לשווקים. כמו כן, לקראת החודשים יולי-אוגוסט יוכלו הצרכנים לראות עודפים של פלפלים, ובהתאמה לכך המחירים ירדו.

הפלפל הישראלי גדל בעיקר בחודשי החורף. בנוסף לאספקת הצריכה המקומית, הנאמדת בכ- 75,000 טון בשנה, ישראל מייצאת פלפלים בסדר גודל של כ- 90,000 טון לשנה. הייצוא של הפלפל מתרכז בין החודשים נובמבר-מאי, אולם בחודשי הקיץ שטחי הגידול המקומיים מספקים על פי רוב את התצרוכת לשוק הישראלי ללא כל בעיה.

תגיות:פלפלמשרד החקלאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה