חדשות יהדות

חבר הכנסת מלכיאלי: האדמו"ר מקאליב – סמל לרוח היהודית

בישיבה מיוחדת שערכה הכנסת לציון יום הניצחון על גרמניה הנאצית, העלה חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי את זכרו של הרב מנחם מנדל טאוב זצ"ל, ששרד את השואה: "הוא לא איבד את התקווה לאורך 96 שנותיו – מהרגעים הקשים במחנה המוות באושוויץ ועד הימים האחרונים"

האדמו"ר מקאליב זצ"ל (צילום: David Cohen/Flash90)האדמו"ר מקאליב זצ"ל (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

הכנסת קיימה אתמול (שני) ישיבה מיוחדת לציון יום הניצחון על גרמניה הנאצית. הדיון התקיים בנוכחותם של ותיקי מלחמת העולם השנייה שלחמו בנאצים, נציגי ארגון הפרטיזנים, לוחמי המחתרות ומורדי הגטאות בישראל.

בין הנואמים בישיבה היה חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס), שאמר בתחילת דבריו: "ביום זה כנסת ישראל מציינת את יום הניצחון על גרמניה. אותה גרמניה שהצליחה להביא את האדם האנושי לשפל שאין למטה ממנו, עד כדי איבוד הצלם האנושי. אותם ימים שפלים הסתיימו, וברוך השם כיום העם היהודי איתן ופורח – גם כאן בארץ וגם בעולם".

"אסור לנו לשכוח", המשיך מלכיאלי, "שאותו מסע טירוף אכזרי, שנעשה תחת מעטה של נאורות ושאיפה לעולם טוב יותר, החל מאנטישמיות שחלחלה אט אט תוך מלאכת מחשבת מיומנת, שתכליתה היחידה הייתה להשאיר את העולם ללא יהודים".

"בימים אלו, בהם אנו מציינים את תבוסת הצורר הנאצי, חובה עלינו לזכור באותה נשימה כי הכל החל בקטן – במקרה אנטישמי אחד כאן, במקרה אנטישמי אחד נוסף פה, בקריקטורה, בפגיעה ביהודי, בשריפת חנות. יכול להיות שעל כל אחד מהמקרים ידעו לתרץ: פה היה חוליגן, פה אדם שלא בקו הבריאות. בסופו של דבר, רצף של אירועים הביא לשואה".

מלכיאלי ציין את העלייה במקרי האנטישמיות בעולם בתקופה האחרונה, והוסיף: "היום, ברוך השם, לעם היהודי יש מדינה משלו, מדינה חזקה. צריך לזכור, כמו שהתורה אומרת, 'מלחמה לה' בעמלק מדור מדור' – המלחמה האמיתית בעמלק היא שעם ישראל מקיים דור ועוד דור אחריו. אנחנו כאן מגדלים דורות, וברוך השם מדינת ישראל מלאה בילדים, ומקימים עוד ערים ועוד שכונות. זו המלחמה וזה הניצחון האמיתי".

את דבריו חתם מלכיאלי בהעלאת זכרו של הרב מנחם מנדל טאוב זצ"ל, האדמו"ר מקאליב שהלך לעולמו בחודש שעבר: "הרב טאוב היה סמל ליהודי שלא איבד את התקווה במשך 96 שנותיו. מהרגעים הקשים במחנה המוות באושוויץ ועד הימים האחרונים. העם היהודי שרד אלפי שנים רק בגלל הרוח אותה נשא בגאון הרב טאוב זצ"ל. כולנו כאן מוכרחים לקחת את הרוח והכוחות מהיהודי הגדול הזה, שבחר בחיים. יהי זכרו ברוך".

תגיות:האדמו"ר מקאליבמיכאל מלכיאלי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה