חדשות יהדות

תחרות תורנית הלכתית ללימוד ושינון הלכות שבת הגיעה לשלב הגמר

"גמר מעשה שבת" התקיים לאחרונה במנהל הקהילתי אשכולות – תחרות תורנית ללימוד ולשינון של הלכות שבת

  • ט' אייר התשע"ט
(צילום: קובי הר צבי)(צילום: קובי הר צבי)
אא

לאחרונה התקיימה תחרות תורנית הלכתית ללימוד ושינון הלכות שבת לבני הישיבות בירושלים. התחרות התקיימה ביוזמת אגף בני הישיבות במנהל הקהילתי אשכולות מבית החברה למתנ"סים.

אל מעמד הגמר הגדול, שנערך באולמי "שירת ירושלים", הגיעו כאלף וחמש מאות בחורי ישיבות אשר עמלו בחודשים האחרונים בתוך כתלי הישיבות מעבר לזמן הסדרים הקבועים בלימוד ושינון ההלכות. ראשי ישיבות ומשגיחים ציינו בפני מנהלי התכנית כי במהלך כל חודשי החורף השקיעו הבחורים כל דקה ודקה מזמנם ללימוד, תוך שהם נושאים ונותנים בלימוד ההלכות מתוך שמחה ואהבת תורה. 

בראשם של הנוכחים באולם, היו גם דמויות מוכרות ומכובדות, וביניהן: הרה"ג ר' דוד יוסף שליט"א –חבר מועצת חכמי התורה והגאון ר' צבי ברוורמן שליט"א – ראב"ד ביתר עילית ומרבני השכונה, הרב אברהם בצלאל – סגן ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק חינוך חרדי, הרב צביקה אסולין – חבר הנהלת העיר ירושלים, והרב אלירן סומך - מנהל אגף בני הישיבות במתנ"ס אשכולות.

(צילום: קובי הר צבי)(צילום: קובי הר צבי)

את שלב ה"גמר הגדול" הנחה הרב הגאון ר' דוד יוסף שליט"א, שהציג לנבחנים שאלות מאתגרות במיוחד, הכוללות סיטואציות שונות העשויות להתרחש בתחום בישול בשבת, ולהם נדרשו הנבחנים לייגע את מוחם למצוא ולצטט מקורות הלכתיים האוסרים או מתירים.

הזוכים המאושרים במקומות הראשונים, שהוכרזו ברגע השיא של האירוע, זכו למלגות מכובדות. גם למשתתפים אשר לא זכו להגיע למקומות הראשונים נערכה הגרלה על מלגות שונות.

במהלך כל הערב, זכו הבחורים והנוכחים באירוע ליהנות מתכנית מוסיקלית עשירה ואומנותית בביצועו של יואלי דיקמן, בליווי תזמורת מורחבת של תשעה נגנים, מקהלת נרננה, ובעלי המנגנים ר' שלמה כהן, ר' פיני איינהורן וילד הפלא נתנאל מנת.

תגיות:תחרותהלכות שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה