חדשות כלכלה

מצוקת הדיור: "הפתרון המיידי – ערי הפריפריה"

בישיבה שקיימו חברי הכנסת יעקב אשר ויצחק פינדרוס בנושא מצוקת הדיור במגזר החרדי, הודגש כי הפתרון לטווח הקצר נעוץ בהעדפת המגורים בפריפריה

אשר (משמאל) ופינדרוס (מימין) (צילום: באדיבות המצלם)אשר (משמאל) ופינדרוס (מימין) (צילום: באדיבות המצלם)
אא

חברי הכנסת יעקב אשר ויצחק פינדרוס (דגל התורה) הגיעו אתמול (ראשון) לביקור עבודה במשרדי ארגון החסד "לב אחד", וזאת לקראת כנס מיוחד שיערוך הארגון בקרוב בנושא מצוקת הדיור החרדי.

במהלך הדיון הדגיש אשר, יו"ר סיעת יהדות התורה, כי המענה הראשוני למצוקת הדיור החריפה צריך להינתן באמצעות התמקדות במגורים בערי הפריפריה, תוך חישוב מושכל של העדפת מגורים ברווחה ללא צפיפות לצד מוסדות חינוך וכוללים  משגשגים בקהילות מתפתחות, ותוך התחשבות בפתרונות תעסוקה לנשים. פינדרוס מצדו ציין כי יש לפתוח בקמפיין מיידי, שיבליט את הפתרונות הקיימים בהעדפת המגורים בפריפריה.

בהתייחסו לפתרונות לטווח הזמן הרחוק יותר, אמר אשר כי המענה צריך לבוא לידי ביטוי בהקמת ערים חרדיות נוספות ובהגדלת הערים הקיימות באמצעות בניית שכונות לציבור החרדי. כך ניתן, לדבריו, להגיע להיצע של עשרות אלפי יחידות דיור כבר בשנים הקרובות. פינדרוס הזכיר בהקשר זה את תנופת הבנייה וההתרחבות העירונית שהייתה בתקופה בה כיהן כראש עיריית ביתר עילית.

חברי הכנסת של "דגל התורה" הדגישו כי בימים אלו, בהם מתקיים המשא ומתן מול נציגי הליכוד לקראת חתימה על ההסכמים הקואליציונים, יש חשיבות רבה בגיבוש הדרישות והפתרונות והעלאתם בשיחות על מנת שניתן יהיה לעגן בהסכמים את ההתקדמות הרצויה בסוגיה זו.

בסיום הישיבה סוכם על יציאה לקמפיין הסברה, שייערך בשיתוף פעולה של ארגון "לב אחד" עם חברי הכנסת. בקמפיין יוצגו לציבור פתרונות מיידיים. עוד סוכם כי "לב אחד" יטול על עצמו את סבסוד העלויות בתחום הפיתוח והשיווק, לצד הפקתם וארגונם של כנסי הסברה יחד עם נציגי הציבור מהפריפריה, וילווה מקרוב את הפרויקט כולו כדי לתת מענה מיידי לזוגות צעירים המשוועים לפתרון וקורסים מהעול הכלכלי הרובץ על כתפיהם וכתפי הוריהם.

תגיות:דיוריעקב אשריצחק פינדרוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה