חדשות בארץ

מפתיע: ח"כ החליטה ללכת עם כיסוי ראש כאות מחאה, וקוראת לחילוניות לנהוג כמותה

"לעמוד לצד הנשים המסורתיות והחרדיות שמכסות את ראשן מתוך בחירה": בעקבות סערת כיסוי הראש של לינור אברג'יל, חברת הכנסת מהליכוד - מפתיעה

צילום אילוסטרציהצילום אילוסטרציה
אא

יוזמת ומובילת מחאת התמיכה בלינור אברג'יל - חברת הכנסת שרן השכל, מפתיעה: לאור הביקורת הנוקבת שהחלה בהתבטאותו הפוגענית של השופט בדימוס עודד אל-יגון, החליטה ח"כ השכל מהליכוד לצלם עצמה עם כיסוי ראש, וקראה לכל הנשים החילוניות לנהוג כמותה. 

בפוסט מיוחד בחשבון הפייסבוק שלה, לצד תמונתה כשהיא עטוייה בכיסוי ראש - כתבה חברת הכנסת כי טקס הדלקת המשואות הוא טקס ממלכתי שאמור לאחד ולאגד בתוכו את כל אזרחי ישראל. "המרקם הישראלי בנוי מפסיפס של דתות, עדות, תרבויות, נשים וגברים והיכולת שלנו לשרוד במדינה הזו למרות השסעים שבינינו - נובעת מהיכולת להכיל, לכבד ולקבל אחת את השני".

ח"כ השכל יצאה כנגד הביקורת הארסית שהתפשטה כאש בשדה קוצים מרגע פרסום הפוסט של השופט אל-יגון, וכך היא כותבת: "לצערי ראיתי הררי ביקורת ארסית כלפי המנחה המצוינת של טקס המשואות, לינור אברג'יל. ביקורת שמכניסה סכין של שנאה בין חרדים לחילונים, ואפילו בין מזרחים לאשכנזים - בהתנשאותה הנוראית. מעבר לזה ואף גרוע יותר, ראיתי המון ביקורת מנשים וגברים על אישה שבחרה לכסות את ראשה".

 

"לעמוד לצד הנשים המסורתיות והחרדיות שמכסות את ראשן מתוך בחירה"

בנקודה זו מזדעקת השכל באומרה כי מדובר בעניין אישי ואינדיבידואלי שהפך, שלא לצורך, לנחלת הכלל. "בחירתה של אישה לשים כיסוי ראש היא אישית, אינדיבידואלית ומעל הכל - צריכה להיות שלה ולא של אף אחד אחר. הנשים בינינו שמעזות לומר לאישה אחרת מה צריכה להיות הבחירה שלה בחייה - גורמות לי להבין שנכונה לפמיניזם עוד דרך ארוכה".

כאות מחאה על הפטרונות (התנשאות וניסיון לקבוע עבור האחר מה טוב בשבילו) וכדרך להביע סולידריות, החליטה ח"כ השכל לחבק את לינור בחיבוק שרק אישה יכולה לתת, אם כי מפתיע משהו: לסיום קראה חברת הכנסת לכל הנשים החילוניות באשר הן "לעמוד לצד הנשים המסורתיות והחרדיות שמכסות את ראשן מתוך בחירה, ולשנות את תמונת הפייסבוק שלהן לתמונה עם כיסוי ראש". 

ומה אתם אומרים על המחווה של ח"כ השכל? שתפו אותנו בתגובות.  

"לא הסתדר לי הקונפסט של 'לאכול-לישון-למות", לחצו כאן וקראו איך לינור אברג'יל עשתה תשובה.

תגיות:לינור אברג'ילכיסוי ראששרן השכל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה