חדשות בארץ

בדרך לוועדה קרואה? רון קובי לא מצליח להעביר תקציב

האופוזיציה בטבריה הפילה הצעת תקציב לשנת 2019. במידה ומאמציו יכשלו, ייאלץ ראש העיר לפנות את מקומו לטובת ועדת קרואה

רון קובי, ראש עיריית טבריה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)רון קובי, ראש עיריית טבריה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

בישיבת מועצת עיריית טבריה שהתקיימה אמש (רביעי), נדחתה הצעת תקציב לשנת 2019 שהגיש ראש עיריית טבריה, רון קובי.

מקריאת ההצעה של קובי, נקל לשער את הסיבה שגרמה לנפילתה: העלאה של כ-10% במחירי הארנונה לתושבים ולעסקים, קיצוץ רוחבי של 7 מיליון שקלים בתקציב החינוך, 4 מיליון שקלים מתקציב הרווחה ומחיקה טוטלית של הסעיף המקצה תקציב תרבות יהודית.

בכדי להעביר תקציב עירוני נדרש רוב, שאותו לא היה לקובי. האופוזיציה בטבריה מונה 8 חברים בעוד הקואליציה מונה רק 7 חברים. הפסדו של קובי מתעצם כשאף חבר הקואליציה שלו, מיכאל לרר, שערק מסיעתו של דוד אזולאי והצטרף לקואליציה, נעדר מההצבעה בשל חילוקי דעות על התקציב. משכך, ההצעה נפלה ברוב של 8 נגד 6.

לאורך הישיבה הסוערת, הטיחו חברי האופוזיציה בראש העיר כי הוא נוהג באופן שיטתי להשמיץ אותם בשלל כינויי גנאי והאשמות שווא. במהלך הישיבה אף פנה ראש העיר הקודם, יוסי בן דוד, לרון קובי בדרישה לפעול להשגת סיוע לעיר משר הפנים, אריה דרעי.

"אתה נוטה להאשים אותי בכל הכישלונות שלך, אבל במשמרת שלי חמש שנים כל העובדים קיבלו משכורת בזמן, לא העליתי ארנונה למרות שהגרעון היה גדול יותר", הטיח בן דוד ברון קובי. "אתה הדבר הראשון שאתה עושה הוא לנסות לפגוע בעסקים ובדיירים. הגיע אלי מכתב שכתבת לבתי מלון ולעסקים שמעתה יצטרכו לפנות אשפה בעצמם. גם לעלות ארנונה וגם הם יפנו לעצמם אשפה?", תהה ראש העיר הקודם תוך שהוא מוסיף להאשים כי בשידור החי שקובי ביצע, הוא צינזר את נאומו. בן דוד דרש מקובי להתנצל פומבית על כך שהוא כינה אותו בכינויי גנאי בלתי-הולמים.

"מדובר בתקציב רע שלא היה כמותו מתולדות העיר טבריה, ראש העיר חזר לדבר כמו ביריון. תקציב כזה לא יעבור", הצהיר חבר המועצה, רפאל טרבלסי, מסיעת 'הבית היהודי'.

חבר סיעת דגל התורה במועצה, דוד אוחנה, אמר כי הוא מבין את הסיבה שגורמת לאזרחי העיר להתפרץ אל תוך ישיבות המועצה. "יש בלבול, יש מי שגורם לקיטוב בין חרדים לחילונים ויותר מתח. אני מבין את התושבים", הסביר.

בישיבת המועצה עמוסת האמוציות, הלין נציג הרב דב קוק במועצה, עו"ד מנשה בן אלישע, על כך שהוצא צו הריסה למבנה בית המדרש של הרב יחיאל ליזרוביץ. "מדובר בבית כנסת ומדרשיה לנערים שמגיעים מידי ערב לקבל תמיכה חברתית ופעילות חינוכית", היצר. עם זאת, סוכם כי הדיון יועבר לוועדת ההקצאות אליה טרם מונו חברים.

אם הצעת התקציב, שכאמור נפסלה ברוב של 8-6, לא תצליח לעבור בקרוב - ראש העיר ייאלץ לנטוש את מקומו לטובת ועדה קרואה שתמונה על ידי משרד הפנים ותמלא את תפקידם של ראש העירייה ומועצת העירייה.

תגיות:רון קוביעיריית טבריהתקציב שנתי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה