חדשות בארץ

נתניהו בטקס הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה: המערכה נגד הטרור לא הסתיימה

בנאומו בטקס, שנערך בירושלים, אמר ראש הממשלה כי צה"ל פעל בתקיפות נגד ארגוני הטרור בעזה: "אנו מחשבים את צעדינו בשיקול דעת ובמחויבות תקיפה, עקבית ומאוד שיטתית, כדי להבטיח את ביטחון ישראל". הוא קרא לקהילה הבינלאומית לפעול בחזית אחת נגד הטרוריסטים ברחבי העולם

נתניהו בטקס, היום (צילום: רועי אברהם, לע"מ)נתניהו בטקס, היום (צילום: רועי אברהם, לע"מ)
אא

בהר הרצל בירושלים נערך בצהריים (רביעי) טקס האזכרה הממלכתי לנפגעי פעולות האיבה, במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, יו"ר הכנסת, וראשי מערכת הביטחון, אישי ציבור נוספים ובני משפחות שכולות. מקום המדינה בשנת 1948 נרצחו 3,150 אזרחים בפעולות איבה. במהלך השנה שחלפה מאז יום הזיכרון תשע"ח נוספו 13 אזרחים למניין הנרצחים, ארבעה מהם בימים האחרונים.

את נאומו בטקס פתח ראש הממשלה בנימין נתניהו באזכור שמותיהם של האזרחים שנהרגו בסבב הלחימה האחרון בין ישראל וארגוני הטרור. "לב כולנו נמלא השבוע ביגון עמוק, כשארבעה שמות חדשים נוספו לרשימה הארוכה של נפגעי פעולות האיבה. במתקפת הטילים מעזה נגדעו חייהם של משה אגדי, פנחס-מנחם פשווזמן, זאיד אל-חמאמדה ומשה פדר זיכרונם לברכה. מעומק ליבנו אנו שולחים את תנחומינו למשפחותיהם. איריס עדן, בת זוגו של משה פדר, מייצגת את המשמעות הכאובה של היום הזה במלואה – זיכרון לחללי ישראל, וזיכרון לקורבנות הטרור. לפני 22 שנה, באסון המסוקים, נפל בעלה, רב-סרן ישיש עדן ז"ל. כעת היא ידעה טרגדיה נוספת, מטלטלת ומכאיבה, וכולנו משתתפים בצערה הכבד".

"צה"ל פעל בתקיפות נגד גורמי הטרור בעזה. אמרתי, ואני חוזר ואומר: המערכה לא הסתיימה. אנו מחשבים את צעדינו בשיקול דעת ובמחויבות תקיפה, עקבית ומאוד שיטתית, כדי להבטיח את ביטחון ישראל", הבהיר נתניהו.

בהמשך דבריו הרחיב ראש הממשלה על השפל המוסרי של הטרוריסטים, שתאוות הדם מעבירה אותם על דעתם: "איזו תהום מוסרית פעורה בינינו לבין המרצחים הנקלים, חדורי ההסתה. אנחנו רוצים רק לבנות – והם רוצים רק להרוס. הם רוצים להרוס בתאוות רצח כל כך גדולה, שהם מוכנים להרוס את הפרנסה או את הדו-קיום שנותן פרנסה לבני עמם, כפי שקרה בפיגוע הנפשע באזור התעשייה ברקן".

"וזה לא רק הרצח", הדגיש נתניהו, "זה גם מה שקורה אחרי הרצח. אצלנו מתאבלים – אצלם הופכים מחבלים לגיבורים. קוראים על שמם רחובות וכיכרות. שיטת הרצח של אנשי הטרור מלמדת על מטרתם האמיתית. לו רק היה הדבר ניתן בידם, הם היו משמידים את כולנו. מי שרוצח ללא הבחנה ובכוונה תחילה אזרחים חפים מפשע, ילדים, תינוקות – אינו נלחם למען זכויות אדם או למען חופש וחירות, הוא שואף להשמדה ולעריצות. ואתם יודעים את זה היטב, משום שכשהטרוריסטים הללו סוף סוף מגיעים לשלטון, האם יש שם חופש או זכויות אדם? פעם אחר פעם הם יוצרים משטרי עריצות אפלים שמדכאים את בני עמם באותה אכזריות – כמו באיראן או במדינת דאע"ש או בעזה, כמו במקומות אחרים".

נתניהו מתח ביקורת על הקהילה הבינלאומית, שאינה מיישרת קו מול הטרוריסטים: "הטרור הרצחני – שלא נתקל בהתנגדות אחידה של הקהילה הבינלאומית – הפך למגיפה עולמית. הוא מכה בסרי לנקה, ניו זילנד, בצרפת, בפיטסבורג ובסן דייגו. הגיע הזמן כבר מזמן שהעולם התרבותי יפעל בחזית אחת נגד הקנאות הברברית הזאת. אנו בישראל מבינים זאת היטב, אנחנו נלחמים בטרור כבר 100 שנה. הוא לא שבר את רוחנו, הוא לא מנע את עצמאותנו ואת בניין מדינתנו. נמשיך לחזק את ישראל, נמשיך לבנות וליישב את ארצנו".

"רעייתי ואני תמיד נפעמים מהרוח המיוחדת שמפעמת בכם, קרובי הנופלים. כשאנו פוגשים אתכם, משוחחים עמכם, גם ברגעי הכאב הגדולים ביותר אתם אומרים לנו: 'הם לא ינצחו אותנו, כוח החיים והרצון שלנו חזקים מתאוות הרצח והדמים שלהם'. אנחנו יושבים יחד, סביבנו מעגלים-מעגלים של בני המשפחה, של קרובים, של סתם אזרחים, הרבה אזרחים, שבאים לחזק ולעודד. ערבות הדדית במיטבה. זאת העוצמה של העם שלנו, שגבר לאורך תולדותיו על אינספור שונאים וצוררים. בדמייך חיי".

ראש הממשלה העלה על נס את התקווה והאופטימיות שהקרינו אמש שירה ועמיחי איש-רן, באירוע הזיכרון "שירים לזכרם" שנערך בכנסת. בני הזוג שכלו לפני מספר חודשים את בנם התינוק עמיעד ישראל הי"ד בפיגוע הירי בכניסה ליישוב עפרה. "אתמול בערב הם אמרו, וכולנו דמענו איתם: 'אפשר לפגוע בנו פיזית, אבל ה'ביחד' הזה נותן לנו את הכוח והתקווה להמשיך הלאה. אף פעם לא נישבר'".

"משפחות יקרות, כשמועקת האובדן מתגברת, אני מבקש שתזכרו שעם שלם מושיט לכם יד, עם שלם מחבק אתכם. כולנו אתכם בשותפות גורל – כאיש אחד, בלב אחד. בשמם ולמענם של חללי פעולות האיבה, אהובי נפשנו, נמשיך בעוז ובאמונה קדימה. יהי זכרם ברוך לעד", סיים נתניהו את דבריו.

תגיות:יום הזיכרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה