חדשות בארץ

דרמה: הפרקליטות ביטלה את הסכם עד המדינה עם מיקי גנור

בעקבות פניית הפרסה בעדותו של עד המדינה בתיק 3000, מיקי גנור, הודיעה לו הפרקליטות כי הסכם עד המדינה עמו מבוטל. עם זאת הובהר לו כי ייעשה שימוש בכל המידע שמסר כדי להעמיד לדין אותו ואת כל המעורבים בפרשת הצוללות

גנור בדיון בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנור בדיון בבית המשפט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

פרקליטות המדינה הודיעה היום (שלישי) למיקי גנור, כי ביטלה את הסכם עד המדינה שנחתם עמו בתיק הצוללות. "הפסיק לשתף פעולה", נימקה פרקליטת מחוז מיסוי וכלכלה (ת"א), עו"ד ליאת בן ארי, לפרקליטיו של גנור.

הודעת הפרקליטות על ביטול מעמדו של גנור כעד מדינה, מגיעה לאחר שבמרץ דווח כי הוא חזר בו מעדותו בתיק הצוללות, המכונה "תיק 3000", כי שיחד בכירים במערכת הביטחון ובשירות המדינה במטרה להביא לאישורה של עסקת הצוללות בין ישראל לחברת טיסנקרופ הגרמנית, אותה ייצג גנור. לפי דיווח ב'חברת החדשות', חלק מהסיבות שהביאו אותו לסתור מהעדות נובעת מכך שלטענתו, הופעלו עליו לחצים חריגים ביותר בחקירה – שכללו גם איום במעצר בני משפחתו והחרמת רכושו. "אני אדם מבוגר ולא בריא, זה היה ידוע לחוקרים ולפרקליטות", אמר עד המדינה לשעבר. "לא יכולתי להירדם בלילה, מצבי הנפשי הידרדר".

לפי הנטען, הסיבה המרכזית לנסיגה הגדולה מעדותו באה בעקבות שיחה עם מקורביו כשהוא התבטא כי הוא "לא מוכן למות כשמכנים אותי בוגד". לדברי גנור, "חשוב לי שהמשפחה שלי תדע שלא מכרתי את ביטחון המדינה עבור בצע כסף".

בהודעת הפרקליטות היום הודגש היטב כי הם יעשו שימוש בכל החומר והמידע מידע שמסר להם כדי להעמיד לדין אותו ואחרים. בין העבירות עליהן צפוי לעמוד לדין הם מתן שוחד, מיסוי, הלבנת הון וכן שיבוש הליכי חקירה. גנור, שהבין את המשמעות המידית של חזרה מהעדות, בחר לעשות צעד דרסטי זה, חרף הסיכונים לחירותו. "אני מבין שמבחינה משפטית אולי מדובר בצעד בלתי הפיך עם משמעויות קשות בעבורי אבל החלטתי שלא אעשה שקר בנפשי, לא אעיד שקר על הדוכן ולא אייחס לאחרים קבלת שוחד". עוד הבהיר כי הוא "לא מבקש לשפר את ההסכם הזה, להיפך אני מבין שאין חזרה מהצעד הזה. אני מוכן לשלם את המחיר אני אלחם עד הסוף".

במקביל הציג גנור את הגרסה החדשה לפיה הוא לא חזר בו מחלוקת הכספים, אלא שבשונה מהגרסה הקודמת, טען כי הכספים שהעביר למשנה לראש המועצה לביטחון לאומי אבריאל בר יוסף, ולמפקד חיל הים לשעבר אלי מרום, היו כספים עבור ייעוץ בלבד ולא ככספי שוחד. "לא שיחדתי איש", אמר גנור בחקירתו במרץ. "כל התשלומים שהועברו על ידי למעורבים בתיק היו עבור שירותים מקצועיים שהם העניקו לי". את השינוי בגרסאות הסביר כי "מסרתי את הגרסה כאילו היה מדובר בכספי שוחד בגלל הלחצים האדירים שהופעלו עליי על ידי המשטרה".

בהודעה שמסרה פרקליטת מחוז תל אביב לצוות סנגוריו של עד המדינה לשעבר, אמרה כי "מרשכם הפר את הסכם עד המדינה שנחתם עמו, זאת בשל מסירת גרסאות השונות באופן מהותי מגרסאות קודמות שמסר בסמוך ולאחר חתימת ההסכם, והן בשל הפגיעה במהימנותו הנגזרת ממסירת גרסה חדשה זו". עוד הוסיפה בן ארי, "מרשכם הפסיק לשתף פעולה והחל לשמור על זכות השתיקה, פעולה שאף היא כשלעצמה מהווה הפרה של ההסכם".

תגיות:מיקי גנורתיק 3000

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה