חדשות בארץ

דיווח: נציגי יישוב דרומי ביקשו אישור להתפנות

על רקע חזרת השקט לאזור, נחשף כי נציגי יישוב סמוך גדר פנו למפקד אוגדת עזה בבקשה חריגה במיוחד: אשר לנו פינוי המוני של כלל התושבים

כיפת ברזל בסמוך לגבול העזתי (צילום: אהרון קרון, פלאש 90)כיפת ברזל בסמוך לגבול העזתי (צילום: אהרון קרון, פלאש 90)
אא

נציגי קיבוץ סמוך לגבול העזתי פנו אתמול (ראשון) למפקד אוגדת עזה, תא"ל אליעזר טולדנו, בבקשה כי יאשר לתושבי היישוב להתפנות ביחד עם כלל חברי היישוב – כך דווח הערב ב'חברת החדשות'.

לפי הדיווח, טולדנו השיב כי הוא לא שולל את ההצעה אך מבקש לקבל את ההחלטה בבוקרו של יום שני, אז יזוהה האם המתקפות אכן עשויות להימשך ימים רבים. אלא, שכזכור, ההסכם לא יצא לפועל זאת מאחר ובליל שני הגיעו הצדדים להסכם הפסקת אש. בקשתם הגיעה לנוכח המטח הכבד וסכנת החיים העצומה בה היו שרויים, כשעל רקע זה החליטו בהנהגת היישוב כי מוטב יהיה להתפנות מהמקום.

מוקדם יותר היום שיבח ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, את תושבי היישובים הדרומיים, זאת לנוכח החוסן שהפגינו. "אני רוצה לשבח את תושבי הדרום על עמידתם האיתנה, ואת מפקדי וחיילי צה"ל על פעולתם התקיפה".

עוד הצהיר נתניהו כי "שינינו את כללי המשחק, וחמאס מבין זאת היטב". לדבריו, "ביומיים האחרונים חידשנו את המדיניות של חיסול בכירי הטרור, הרגנו עשרות מחבלים של החמאס והג'יהאד האסלמי והפלנו מגדלי טרור. ברור שזו לא סוף המערכה, ולכן הנחיתי להיערך להמשך, והנחיתי גם להשאיר את כוחות השריון והארטילריה סביב רצועת עזה".

הבוקר, עם היוודע הפסקת האש בין ישראל לארגוני הטרור העזתיים, תקף ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, את ההחלטה, זאת לאחר והיא מסיבה נזק לתפיסת הביטחון של ישראל. "אנחנו נמצאים בבעיה קשה במדינה מכיוון שהערכים שלנו התבלבלו. הסבב הזה התחיל מירי על קצין צה"ל, לא מירי רקטות. חשוב לזכור זאת", אמר דוידי והוסיף: "החיילים צריכים להיות בחזית ולא האזרחים. סוף סוף אנחנו רואים שאפשר לחזור למדיניות החיסולים ואני שמח שזה קרה אבל אתמול נעשתה טעות קשה. מי שדיבר על הרתעה לא השיג אותה. אנחנו נגיע למצב שבעוד שבועיים-שלושה טרוריסט עלול לירות על חייל שלנו פה ושוב אנחנו נגיע לסבב הזה. מי שיכול להישיר עיניים הבוקר לתושבי עוטף עזה ותושבי הדרום ולהגיד להם ההרתעה חזרה - משגה בידיו. אם הייתי ראש הממשלה הייתי אומר לחמאס ולג'יהאד: אתם רוצים לירות על ת"א - תירו על ת"א, אתם רוצים לירות על ירושלים - תירו על ירושלים, אבל אנחנו נמשיך לפגוע בבכירים ביותר שלכם ולא נהסס".

כן גם טען ח"כ בני גנץ, יו"ר האופוזיציה המיועד, כי ישראל נמצאת במצב של אובדן הרתעה. "כמעט 700 שיגורים לשטח ישראל, נפגעים ופצועים רבים ו-4 הרוגים - כולם תוצר של אובדן ההרתעה - מסתיימים בכניעה נוספת לסחטנות חמאס וארגוני הטרור. כל מה שעשתה הממשלה, פעם נוספת, הוא להניח לפתחנו את המערכה הבאה".

תגיות:הסלמה בדרוםהפסקת אשאליעזר טולדנו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה