חדשות בארץ

בעקבות הפסקת האש: זעם בקרב תושבי הדרום

בעקבות הפסקת האש שהוכרזה היום, תושבי הדרום הביעו תרעומת על מדיניות הממשלה, כשברקע מרחף החשש כי השקט שהושג לא יישמר לזמן ארוך

בני נוער במצעד הבעת סולידריות עם תושבי דרום הארץ (צילום: דוד כהן, פלאש 90)בני נוער במצעד הבעת סולידריות עם תושבי דרום הארץ (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
אא

יומיים לאחר פרוץ סבב הלחימה בין ישראל לארגוני הטרור ברצועת עזה, הבוקר (שני) הוא הגיע לסיומו, כשעל פי מקורות פלסטיניים, שבין הצדדים נחתם הסכם הפסקת אש. במהלך הלחימה נורו כ-700 רקטות, חלקם הגדול לעבר אזורים מאוכלסים, שהביאו למותם של ארבעה אזרחים ישראלים.

ההכרזה על הפסקת האש מסמנת את חזרתה האפשרית של מדיניות השקט ייענה בשקט. אלא, שבקרב התושבים התעוררה ביקורת רבה בקרב תושבי הדרום כאשר חלקם רואים זאת ככניעה נוספת לארגוני הטרור העזתיים, כשברקע עולה האפשרות כי ארגוני הטרור יפרו את השקט.

בעוד התושבים מביעים ביקורת על מדיניות ממשלת ישראל ובשיתוף על מערכת הביטחון, ברוך, תושב אשקלון, מפנה אצבע מאשימה לכיוונו של ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו. "אני חושב שמדובר בכישלון לנתניהו. אני מצטער ששכנעתי אנשים להצביע לו", אמר היום ברוך בשיחה עם ynet. "מה קיבלנו?, את גופות החללים?, את השבויים?, לא. קיבלנו 700 טילים וילדים מבועתים. יומיים לא ישנו בלילה, לא עבדנו והתחבאנו בבתים, ומה עשה נתניהו - הגיע איתם להפסקת אש. עזה קובעת מתי להתחיל את המלחמה ומתי להפסיק אותה", הוסיף.

אזרח דרומי נוסף, יקי, תושב נוסף, הביע אופטימיות באשר להסכם השקט בין הצדדים: "לפי דעתי זה מצב זמני. עדיין מפחיד ומלחיץ לצאת מהבית, אבל חייבים להמשיך בחיים. אנחנו לא יודעים מה יקרה בהמשך ואיך המצב הזה יתפתח. אני חושב שהפסדנו בסבב הזה. ארבעה הרוגים זה לא מקובל עלינו".

לצד אשקלון, גם בשדרות המותקפת הביעו חשש מפני הבאות. "יש מתיחות ופחד באוויר. היו לנו ימים מאוד קשים. אני לא מאמינה להפסקת האש הזו. תמיד יש לנו תקווה, זו לא פעם ראשונה, אנחנו חיים את המציאות הזו כל כך הרבה שנים, אבל ההיקף של הסבב האחרון היה חריג אפילו עבורנו", תיארה שולה, תושבת העיר.

מוקדם יותר היום אמר ראש הממשלה כי ישראל הביאה לפגיעה קשה בארגוני הטרור ברצועה: "ביומיים האחרונים פגענו בעוצמה רבה בחמאס ובג'יהאד האסלאמי. תקפנו למעלה מ-350 מטרות, פגענו במנהיגי ופעילי טרור והרסנו מגדלי טרור.

"המערכה לא הסתיימה והיא דורשת אורך רוח ושיקול דעת. אנחנו נערכים להמשך. המטרה הייתה ונשארה להבטיח את השקט והביטחון לתושבי הדרום. אני שולח תנחומים למשפחות ואיחולי החלמה לפצועים".

לטענת גורם ביטחוני, "ארגוני הטרור הופתעו מהכוח שישראל הפעילה ולא העריכו נכונה את התגובה הישראלית. חמאס והג'יהאד האסלאמי הבינו היטב שכללי המשחק השתנו ולכן הפסיקו את הירי ביוזמתם לאחר בקשות חוזרות מצדם להפסקת אש".

הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס להפצצות צה"ל בימים האחרונים ואמר כי "השמדנו מאות יעדי טרור בעזה, בהם מפקדות, מחסני אמצעי לחימה, תשתיות ובניינים אזרחיים לכאורה שהפכו לקני טרור", אמר כוכבי. "נמשיך לתקוף ככל שיידרש", אמר הרמטכ"ל בטקס ההצדעה לנופלים במערכות ישראל שנערך בהר הרצל. 

תגיות:הסלמה בדרוםהפסקת אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה